Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
Kenny2k
Posts: 47
Joined: 25 Apr 2006 02:28

Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Post by Kenny2k »

Hei folkens

Har tenkt til å kjøpe inn litt stærjs til sykklen før jeg får den (selv om det er en stund til), også kom jeg over et anlegg fra Two Brothers . Og da lurte jeg på om noen her på forumet har vært borti det før ? Er det noe å annbefale å kjøpe :roll: ? også lurt jeg på om det er godkjent å bruke på banekjøring ?

Har også sett litt på det devil anlegge. Men ble ganske usikker nå. :smt017 :smt100

Kan slenge ut bilder av hvordan det ser ut :

Image


Image

Hjemme siden dem : http://www.twobros.com/index.htm

Lyd av hvordan det høres ut :

Mvh kenny
Next up is: Suzuki Gsx-R 07 600cc black !
x:Aprilia rs50
X: Aprilia rs125
User avatar
Gixxer
Posts: 171
Joined: 14 Aug 2007 10:22
MC: Suzuki GSXR750K6
Yamaha r6 05
Suzuki Bandit GSF250N

Re: Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Post by Gixxer »

De som bruker det på gsxr600/750 klager over at den potta der bråker veldig mye. I tillegg er ikke kvaliteten så forferdelig bra.
Til kjøring på Våler/rudskogen er Two Brothers potten like lovlig å bruke som hvilken som helst annen potte som mangler typegodkjenning, altså ikke i det heletatt.
Get your knee down and prey!
User avatar
Kenny2k
Posts: 47
Joined: 25 Apr 2006 02:28

Re: Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Post by Kenny2k »

Gixxer wrote:De som bruker det på gsxr600/750 klager over at den potta der bråker veldig mye. I tillegg er ikke kvaliteten så forferdelig bra.
Til kjøring på Våler/rudskogen er Two Brothers potten like lovlig å bruke som hvilken som helst annen potte som mangler typegodkjenning, altså ikke i det heletatt.
Ja ok jeg fortstår. Men hvis du ville anbefale noe slip on hva ville du gått for da, som er godkjent ? og en som ikke er godkjent ? :roll: :roll: . Kjipt å kjøpe et anlegg til en 5 til 6 lapper , også er det ikke noe bra pluss dårlig kvalitet.
Next up is: Suzuki Gsx-R 07 600cc black !
x:Aprilia rs50
X: Aprilia rs125
User avatar
Gixxer
Posts: 171
Joined: 14 Aug 2007 10:22
MC: Suzuki GSXR750K6
Yamaha r6 05
Suzuki Bandit GSF250N

Re: Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Post by Gixxer »

Eksosanlegg er mye smak og behag. Spørs helt hva du er ute etter. Mange som liker bråkete sykler bla, og mange som ikke er like begeistret for å vekke naboen, lensmann ol.
Jeg har en godkjent Leovince potte på min. Den gir bra med effekt, men problemet er at den er litt bråkete med db-killeren ute. Med db-killeren i så er den stille nok, men taper faktisk hele 7 hester på topp. Jeg kunne godt tenkt meg en potte som er stillere, slik som Yoshimura R55, men den leveres ikke typegodkjent. Akrapovic leverer en potte som både er stille, gir høy effekt og er typegodkjent, men den er stor og er plassert på siden slik som på "vanlige" sykler.

Hadde vel valgt potten fra Leovince igjen om jeg skulle hatt ett godkjent anlegg, til tross for at det bråker litt. Hvis godkjenningen ikke betydde noe så vile jeg nok valgt Yoshimura R55.
Get your knee down and prey!
User avatar
Gixxer
Posts: 171
Joined: 14 Aug 2007 10:22
MC: Suzuki GSXR750K6
Yamaha r6 05
Suzuki Bandit GSF250N

Re: Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Post by Gixxer »

Her er sykkelen min med den Leovince potten. Ser ikke så værst ut Image
Get your knee down and prey!
Jon Erik
Posts: 204
Joined: 13 May 2007 21:00
Location: Asker
Contact:

Re: Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Post by Jon Erik »

Gixxer wrote:De som bruker det på gsxr600/750 klager over at den potta der bråker veldig mye. I tillegg er ikke kvaliteten så forferdelig bra.
Til kjøring på Våler/rudskogen er Two Brothers potten like lovlig å bruke som hvilken som helst annen potte som mangler typegodkjenning, altså ikke i det heletatt.
Så potter som holder seg under max lovlig dB for man ikke kjøre med ? :shock:
ZX10R 2007 (Rapid bike 3, Marchesini Magnesium felger ++)
Audi TT 2003 mod
User avatar
Kenny2k
Posts: 47
Joined: 25 Apr 2006 02:28

Re: Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Post by Kenny2k »

Gixxer wrote:Eksosanlegg er mye smak og behag. Spørs helt hva du er ute etter. Mange som liker bråkete sykler bla, og mange som ikke er like begeistret for å vekke naboen, lensmann ol.
Jeg har en godkjent Leovince potte på min. Den gir bra med effekt, men problemet er at den er litt bråkete med db-killeren ute. Med db-killeren i så er den stille nok, men taper faktisk hele 7 hester på topp. Jeg kunne godt tenkt meg en potte som er stillere, slik som Yoshimura R55, men den leveres ikke typegodkjent. Akrapovic leverer en potte som både er stille, gir høy effekt og er typegodkjent, men den er stor og er plassert på siden slik som på "vanlige" sykler.

Hadde vel valgt potten fra Leovince igjen om jeg skulle hatt ett godkjent anlegg, til tross for at det bråker litt. Hvis godkjenningen ikke betydde noe så vile jeg nok valgt Yoshimura R55.

hmm ja du sier noe der. Jeg bor jo i et ganske tett nabo strøk så vet ikke helt om dem vill juble av glede når jeg kommer kjørende på kvelden igenom der :smt005 :smt005 :smt005 . Men jeg har lyst til å kjøre på bane, og da er det jo kjipt og måte byte anlegg for vær gang du skal kjøre på bane :p..Det skjer ikke unasett at jeg kommer til å gjøre det . Men ja anlegge dit så ganske strøkent ut og passet fint på sykklen. mye er det du betalte for det foresten ? :-k . Så også klipp med det yoshimura R55.http://www.youtube.com/watch?v=NAW7Nby7 ... ed&search=.. Ganske fin lyd på det :)
Next up is: Suzuki Gsx-R 07 600cc black !
x:Aprilia rs50
X: Aprilia rs125
User avatar
Gixxer
Posts: 171
Joined: 14 Aug 2007 10:22
MC: Suzuki GSXR750K6
Yamaha r6 05
Suzuki Bandit GSF250N

Re: Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Post by Gixxer »

LeoVince-anlegget veier under 1kg, og mot orginalanlegget på 6 kg så blir det en bra vektbesparelse. Tror det var 6500 jeg betalte for det.

Jon Erik: For å kjøre på Rudskogen/Våler med gatesykkel må eksosanlegget være typegodkjent. Er det ikke det så spiler det ingen rolle hvor stille det er.
Get your knee down and prey!
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Post by FV »

Kikka selv på både TwoBrothers og Devil. TwoBrothers var billig, Devil er j***** dyrt! 6500 bare for slip-on er litt mer enn hva jeg har tenkt å betale. Så vi får se...
User avatar
Kenny2k
Posts: 47
Joined: 25 Apr 2006 02:28

Re: Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Post by Kenny2k »

FV wrote:Kikka selv på både TwoBrothers og Devil. TwoBrothers var billig, Devil er j***** dyrt! 6500 bare for slip-on er litt mer enn hva jeg har tenkt å betale. Så vi får se...

Ja jeg vet koster flesk for det devil anlegge,værtfall her i dette lande. Men lønner vel seg og kjøpe seg det på nette fra usa eller på ebay. Er litt usikker på hva jeg skal velge godkjent eller ikke :roll: Har litt lyst på groom lyd da \:D/. Men når man skal byte slip on på dem så trenger man ikke å fikse noe annet en å kun bytte potta ?
Next up is: Suzuki Gsx-R 07 600cc black !
x:Aprilia rs50
X: Aprilia rs125
916
Posts: 113
Joined: 26 Mar 2007 21:08

Re: Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Post by 916 »

Det er riktig at du på Rudskogen må ha typegodkjent anlegg, men på Vålerbanen har de støymåler, så der er det bare å kjøre. Støyer du mer en gjeldende bestemmelser (som varierer etter tid på døgnet) blir du flagget av.
Jon Erik
Posts: 204
Joined: 13 May 2007 21:00
Location: Asker
Contact:

Re: Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Post by Jon Erik »

Gixxer wrote:LeoVince-anlegget veier under 1kg, og mot orginalanlegget på 6 kg så blir det en bra vektbesparelse. Tror det var 6500 jeg betalte for det.

Jon Erik: For å kjøre på Rudskogen/Våler med gatesykkel må eksosanlegget være typegodkjent. Er det ikke det så spiler det ingen rolle hvor stille det er.

Ok. Har selv et Yoshimura RS 3 slipon på min, har ikke peil om det er typegodkjent, men det bråker ikke noe spesielt.
Får meg virker det rart at man kan kjøre med trimme sykkler (som sikkert ikke er godkjente med den effekten) men man kan ikke kjøre med en potte som bråker mindre en max dB. :roll: Hva er grunnen?
Dette gjelder jo ikke når man kjører med bil på disse banene....

Sorry for OT
ZX10R 2007 (Rapid bike 3, Marchesini Magnesium felger ++)
Audi TT 2003 mod
User avatar
Kenny2k
Posts: 47
Joined: 25 Apr 2006 02:28

Re: Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Post by Kenny2k »

Jon Erik wrote:
Gixxer wrote:LeoVince-anlegget veier under 1kg, og mot orginalanlegget på 6 kg så blir det en bra vektbesparelse. Tror det var 6500 jeg betalte for det.

Jon Erik: For å kjøre på Rudskogen/Våler med gatesykkel må eksosanlegget være typegodkjent. Er det ikke det så spiler det ingen rolle hvor stille det er.

Ok. Har selv et Yoshimura RS 3 slipon på min, har ikke peil om det er typegodkjent, men det bråker ikke noe spesielt.
Får meg virker det rart at man kan kjøre med trimme sykkler (som sikkert ikke er godkjente med den effekten) men man kan ikke kjøre med en potte som bråker mindre en max dB. :roll: Hva er grunnen?
Dette gjelder jo ikke når man kjører med bil på disse banene....

Sorry for OT


Ja du sier noe der. Det er jo en ganske teit regel hvis det er sånn :smt102
Next up is: Suzuki Gsx-R 07 600cc black !
x:Aprilia rs50
X: Aprilia rs125
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Re: Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Post by ATWindsor »

Kenny2k wrote:
Jon Erik wrote:
Gixxer wrote:LeoVince-anlegget veier under 1kg, og mot orginalanlegget på 6 kg så blir det en bra vektbesparelse. Tror det var 6500 jeg betalte for det.

Jon Erik: For å kjøre på Rudskogen/Våler med gatesykkel må eksosanlegget være typegodkjent. Er det ikke det så spiler det ingen rolle hvor stille det er.

Ok. Har selv et Yoshimura RS 3 slipon på min, har ikke peil om det er typegodkjent, men det bråker ikke noe spesielt.
Får meg virker det rart at man kan kjøre med trimme sykkler (som sikkert ikke er godkjente med den effekten) men man kan ikke kjøre med en potte som bråker mindre en max dB. :roll: Hva er grunnen?
Dette gjelder jo ikke når man kjører med bil på disse banene....

Sorry for OT


Ja du sier noe der. Det er jo en ganske teit regel hvis det er sånn :smt102
De har vel ikke mulighet til å sette opp en skikkelig støymåler der, det koster jo tross alt en god del penger. Jeg skjønner godt de skyver problemet over på de som ikke har godkjente annlegg, fa man da ikke har noen garanti for at anlegget oppfyller kravet uten å ta målinger.

AtW
Babelfisken
Posts: 570
Joined: 19 Mar 2007 22:32

Re: Noen som har erfaring med Two Brothe VALE Slip-on anlegge ?

Post by Babelfisken »

ATWindsor wrote:
Kenny2k wrote:
Jon Erik wrote:
Ok. Har selv et Yoshimura RS 3 slipon på min, har ikke peil om det er typegodkjent, men det bråker ikke noe spesielt.
Får meg virker det rart at man kan kjøre med trimme sykkler (som sikkert ikke er godkjente med den effekten) men man kan ikke kjøre med en potte som bråker mindre en max dB. :roll: Hva er grunnen?
Dette gjelder jo ikke når man kjører med bil på disse banene....

Sorry for OT
Ja du sier noe der. Det er jo en ganske teit regel hvis det er sånn :smt102
De har vel ikke mulighet til å sette opp en skikkelig støymåler der, det koster jo tross alt en god del penger. Jeg skjønner godt de skyver problemet over på de som ikke har godkjente annlegg, fa man da ikke har noen garanti for at anlegget oppfyller kravet uten å ta målinger.

AtW
Du har helt rett ATW. De godtar bare godkjennte anlegg for enkelthetens skyld. Forrige torsdag var Senior MC pålagt å måle alle MCer. Det tok over en time. Sammtidig sliter jeg med det samme dilemma som over. Yosimura RS3 Zyklon støyer mindre enn de fleste ettermarkedspotter med e-merking, enten de har den lovpålagte noiskilleren i eller ikke. Men det er en masse byråkrati som skal til for e-merkingen og markedet til Yosi er først og fremmst USA og Japan. Dog er vel en del nyere modeller godkjennte. Men på Seniors kvelder må jeg kjøre med orginalanlegg. Greit nok, det tar jo bare 15min å skifte.
Post Reply