Turbo

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Gixxerman

Re: Turbo

Post by Gixxerman »

Sikkert en trailer :lol:
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Turbo

Post by RH racing »

hehe..neida, det er en 800+++ hk for den Supran som stod bakerst i værste der.. ;)
grose den ja ;) kan dytte knyttneven inn til impelleren.. hahaha
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Crazy-driver
Posts: 29
Joined: 13 Jul 2007 18:36
MC: ZX6R (vil ha Turbo)
Location: Fredrikstad

Re: Turbo

Post by Crazy-driver »

hehe...så den blir en sånn 800hk værsting den også??
Streetracing is not a crime
*det behøver ikke gå fort, bare jeg kjører fra RH Racin*
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Turbo

Post by RH racing »

vi får se hva han har penger til... tror ikke han helt hadde di pengene som trengs for å bygge opp bunnen av motoren...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Kamikazi
Posts: 124
Joined: 29 Oct 2006 16:41
Contact:

Re: Turbo

Post by Kamikazi »

Noen som sitter på endel gode linker til turbo-kits? Ze swedens hakke til zx6r:/ Blir turbo på min som noen venner er hyggelig nok til å fikse. Eneste jeg mangler er delene nå, så skal jeg stå for gassen og pengene selv. Url anyone?
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Turbo

Post by RH racing »

bygg selv kamikazi...finnes ikke kit til vår type sykkel.. men du kan om du vil gjøre om litt kjøpe et til en R6..men dette er ikke bolt on....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
runar500
Posts: 35
Joined: 16 Mar 2007 19:44

Re: Turbo

Post by runar500 »

Ok, skjønner at ett par kæller her har litt over gjennomsnittelig interesse for turbo-mc..

Jeg leker også med tanken på enturbo / kompressor motor. (Til ett hillclimber prosjekt, ikke gate..)

Har noen her faktisk byggd en slik motor, eller har det blitt med drømmene?

Sitter med en ganske artig bok om emnet "Motorcycle turbocharging, supercharging & nitrous oxide" kjøpt for en del år tilbake på Automobilia. Men kommer selvfølgelig aldri lenger enn til teorien.. :(

Om noen har erfaring med dette, så vil jeg gjerne invitere meg selv på ett besøk og få noen tips fra folk som har gått denne stien før..
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Turbo

Post by RH racing »

åssn sykkel skal du bygge dette på? Du må jo da gjerne besøke verkstedet mitt i Fredrikstad med tiden og se motoren min bli bygget opp.. har aldri bygget en mc turbo motor før.. men gjort dette på ca 40biler, både med gassere og innsprøytning... jobber daglig med turbo/porsche... så bare send et pm og ta deg en tur ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
runar500
Posts: 35
Joined: 16 Mar 2007 19:44

Re: Turbo

Post by runar500 »

Høres artig ut!

-Jeg snakker om Yamaha xs 650 motorer. Jeg har en del artige deler som jeg kjøpte fra Holland i sommer. Motorer som er gått i sidevognscross på '80 tallet..

Det er vel to utfordringer her;
1) Den faktiske tilpassingen av komponenter (som jeg tror jeg skal kunne få til med litt hjelp av venner og kjente)
2) Sørge for at det man har byggd faktisk virker, og overlever mer enn de første 5 minuttene.. (Det er der erfaringen kommer inn i bildet? ;-) )


PS! Hva er et "PM"?
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Turbo

Post by RH racing »

PM - personlig melding eller no... heheh
skal man bygge turbo må man sef tenke på holdbarhet.. men da kommer også kroner til å rulle ;)
motoren min har lavkomp stempler, skikkelige gassere, trykkbok, skal ha intercooler og oljekjøler.
Så lenge denne får nok bensin, og man ikke setter trykket på 2bar vil denne holde leeeeeeenge..
litt ofter oljeskift og litt oftere innspeksjon.. men dette er da ok.
du kan se litt på noen av di siste sidene i bloggen min..så ser du bilder av prosjektet mitt..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
runar500
Posts: 35
Joined: 16 Mar 2007 19:44

Re: Turbo

Post by runar500 »

All-right, men hvordan funker denne PM greia?

Jeg er klar til å bruke litt kr.. Er også klar for korte service intervaller, da dette blir en sykkel som skal gå maks 3 minutter av gangen..

Men jeg er opptatt av "design" også.. Må se bra ut, og jeg går for et 1970 talls stuk på prosjektet.. Vil ikke gjøre det for hi-teck. Snakker luftkjøling, uten intercooler og helst uten oljekjøler. Må bygges kompakt og "inne i" ramma, da denne sykkelen kommer til å gå kast i kast nedover norske og svenske brattbakker om den noen gang blir ferdig..

Har ønske om å kjøre på alkohol / metanol. Hvordan er dette å kombinere med turbo? Vil hvertfall bidra til en kjøligere motortempratur?
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Turbo

Post by RH racing »

har ingen erfaring med alkoholfuel desverre..
min og bygges så ikke noe synes ... dette pga dette er en vei sykkel...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply