Bukkerittet 2021

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Bukkerittet 2021

Post by Kant1 »

Og så er det en ting til som er grunn god nok til å ha XT istedet for Navigator. Man kan laste opp GPXfiler trådløst.
Istedet for å gå via PC og kabel, som man må på Navi IV.
Håper noen utvikler et adapter så man kan sette den i "krybba" til Navi,'en og gjør det mulig å bruke rullehjulet til BMWen på XT.

Ellers hadde jeg trøbbel med ghosting på den første Nav IV jeg fikk levert med sykkelen, men etter at jeg fikk ny, har den fungert prikkfritt til den bruk den er laget for.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Bukkerittet 2021

Post by knutk »

Kant1 wrote: 16 Aug 2021 13:49 Og så er det en ting til som er grunn god nok til å ha XT istedet for Navigator. Man kan laste opp GPXfiler trådløst.
Istedet for å gå via PC og kabel, som man må på Navi IV.
Håper noen utvikler et adapter så man kan sette den i "krybba" til Navi,'en og gjør det mulig å bruke rullehjulet til BMWen på XT.

Ellers hadde jeg trøbbel med ghosting på den første Nav IV jeg fikk levert med sykkelen, men etter at jeg fikk ny, har den fungert prikkfritt til den bruk den er laget for.
Har fått denne (WiFi) funksjonen demonstrert, og jeg er hjertens enig.
Det er flere år siden kablet oppkobling fremstod som utdatert. Riktig nok har Garmin i mange år hatt en funksjon hvor man kan dele ruter via BT, og min erfaring er at i like mange år har det stort sett funket ytterst dårlig :D

Vi får se det positive i det hele. Tyskerne har i det minste gitt seg på tanken om å tilby kasettspiller, (Men tipper det blei bråk da forslaget kom opp :redface :redface )
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bukkerittet 2021

Post by intruder »

knutk wrote: 16 Aug 2021 16:29
Kant1 wrote: 16 Aug 2021 13:49 Og så er det en ting til som er grunn god nok til å ha XT istedet for Navigator. Man kan laste opp GPXfiler trådløst.
Istedet for å gå via PC og kabel, som man må på Navi IV.
Håper noen utvikler et adapter så man kan sette den i "krybba" til Navi,'en og gjør det mulig å bruke rullehjulet til BMWen på XT.

Ellers hadde jeg trøbbel med ghosting på den første Nav IV jeg fikk levert med sykkelen, men etter at jeg fikk ny, har den fungert prikkfritt til den bruk den er laget for.
Har fått denne (WiFi) funksjonen demonstrert, og jeg er hjertens enig.
Det er flere år siden kablet oppkobling fremstod som utdatert. Riktig nok har Garmin i mange år hatt en funksjon hvor man kan dele ruter via BT, og min erfaring er at i like mange år har det stort sett funket ytterst dårlig :D

Vi får se det positive i det hele. Tyskerne har i det minste gitt seg på tanken om å tilby kasettspiller, (Men tipper det blei bråk da forslaget kom opp :redface :redface )
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bukkerittet 2021

Post by intruder »

Dæssa fra bajerrisscher makk werkstadt å desslike ha jo før prøvd å bygge væg å jærnbane her på berget uten sporinger og ferdige kjøreruter før.......

å mæ å prøve nåå frå Sputtniktida....dom snudde frivillig å ve fækk att friheta... :roll:

:-k :-#
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bukkerittet 2021

Post by intruder »

intruder wrote: 16 Aug 2021 19:34 Dæssa fra bajerrisscher makk werkstadt å desslike ha jo før prøvd å bygge væg å jærnbane her på berget uten sporinger og ferdige kjøreruter før.......

å mæ å prøve nåå frå Sputtniktida....dom snudde frivillig oppi Bartelæinn å ve fækk att friheta... :roll:
Steinrøyser hadde nok n Stalin frå før..
:-k :-#
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Bukkerittet 2021

Post by knutk »

intruder wrote: 16 Aug 2021 19:34 Dæssa fra bajerrisscher makk werkstadt å desslike ha jo før prøvd å bygge væg å jærnbane her på berget uten sporinger og ferdige kjøreruter før.......

å mæ å prøve nåå frå Sputtniktida....dom snudde frivillig å ve fækk att friheta... :roll:

:-k :-#
De bygde mye, og vi har fortsatt mye av byggverkene som er i bruk, om enn i forbedret utgave.
Vi får være glade for at vi ikke blei invadert av Japanerne. De brukte bambus i stedet for betong, og mange av byggverkene varte ikke ut krigene :D :D
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Bukkerittet 2021

Post by ashland »

Kant1 wrote: 16 Aug 2021 13:49 Og så er det en ting til som er grunn god nok til å ha XT istedet for Navigator. Man kan laste opp GPXfiler trådløst.
Istedet for å gå via PC og kabel, som man må på Navi IV.
Håper noen utvikler et adapter så man kan sette den i "krybba" til Navi,'en og gjør det mulig å bruke rullehjulet til BMWen på XT.

Ellers hadde jeg trøbbel med ghosting på den første Nav IV jeg fikk levert med sykkelen, men etter at jeg fikk ny, har den fungert prikkfritt til den bruk den er laget for.
Tror denne adapteren ikke er kompatibelt med rullehjulet. Dog Etter å brukt Zumo XT på ktm og Nav V på BMW, tror jeg skal legge inn en liten bestilling :-k selv om rullehjulet ikke vil fungere, kan musikk og lys styres via stemmestyringen til Cardo :)

https://www.adapter3dmotorrad.com/en/product/e-navxt/

Fordelen er denne bruker strømtilgangen fra det originale gps festet
fun is not a straight line
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Bukkerittet 2021

Post by Kant1 »

ashland wrote: 18 Aug 2021 23:03
Kant1 wrote: 16 Aug 2021 13:49 Og så er det en ting til som er grunn god nok til å ha XT istedet for Navigator. Man kan laste opp GPXfiler trådløst.
Istedet for å gå via PC og kabel, som man må på Navi IV.
Håper noen utvikler et adapter så man kan sette den i "krybba" til Navi,'en og gjør det mulig å bruke rullehjulet til BMWen på XT.

Ellers hadde jeg trøbbel med ghosting på den første Nav IV jeg fikk levert med sykkelen, men etter at jeg fikk ny, har den fungert prikkfritt til den bruk den er laget for.
Tror denne adapteren ikke er kompatibelt med rullehjulet. Dog Etter å brukt Zumo XT på ktm og Nav V på BMW, tror jeg skal legge inn en liten bestilling :-k selv om rullehjulet ikke vil fungere, kan musikk og lys styres via stemmestyringen til Cardo :)

https://www.adapter3dmotorrad.com/en/product/e-navxt/

Fordelen er denne bruker strømtilgangen fra det originale gps festet
La inn en ordre jeg også, takk for tips 😁 så vil det vise seg hvor uunnværlig denne scrollehjulsfunksjonen egentlig er.... bruker den egentlig ikke så mye på Nav IV heller, når jeg tenker meg om😊
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bukkerittet 2021

Post by intruder »

Mente ikke å bry meg borti schnellfahren og pc og kabel i mottorsykkelsammenheng...men lurte i all minnelighet på å heinn i æill værla dætta bukkerittet va.....

tenker på noe i Ossjlo---Innlæinnet---nåån dalstrøk tell sammarn ..
håper gurrglemæppa fixer biten
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Bukkerittet 2021

Post by Kant1 »

intruder wrote: 19 Aug 2021 08:03 Mente ikke å bry meg borti schnellfahren og pc og kabel i mottorsykkelsammenheng...men lurte i all minnelighet på å heinn i æill værla dætta bukkerittet va.....

tenker på noe i Ossjlo---Innlæinnet---nåån dalstrøk tell sammarn ..
håper gurrglemæppa fixer biten
Bukkerittet foregår ut fra Grimsbu Turistsenter mellom Folldal og Alvdal. Det er vel langt nord i gamle Hedmark
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bukkerittet 2021

Post by intruder »

Kant1 wrote: 19 Aug 2021 09:18
intruder wrote: 19 Aug 2021 08:03 Mente ikke å bry meg borti schnellfahren og pc og kabel i mottorsykkelsammenheng...men lurte i all minnelighet på å heinn i æill værla dætta bukkerittet va.....

tenker på noe i Ossjlo---Innlæinnet---nåån dalstrøk tell sammarn ..
håper gurrglemæppa fixer biten
Bukkerittet foregår ut fra Grimsbu Turistsenter mellom Folldal og Alvdal. Det er vel langt nord i gamle Hedmark
det lar seg høre........refferater & bilder takk ! \:D/
Post Reply