Etter Värmland blå var unnagjort fristet det så mye att
@ojda fikk langfri samtidig som jeg hadde friuke, dermed var det duket for blå Dalarna
Rykter sprer seg fort og
@Pe junior var ikke sen med å bli med. Familien Duck var nesten samlet
Fra Torsby gikk vi via litt egenlaget ruter inn på tampen av blå Värmland og inn i Dalarna. Når oppmøtet er kl18 kom vi ikke så langt før det er på tide å slå leir, som alltid foretrekkes det vann så vi kan båle, myggjævel må holdes på en armlengdes avstand samt vi vil ikke trenge oss på andre folk. Ved Holmsjön gikk det en sti ned mot vannet, å ganske riktig, på første forsøk treffer vi blink

Noen ganger har enn flaks
Etter en stekende varm dag på kontoret er det vanvittig godt med en øl i strandkanten, uten andre folk i nærheten
Etter en god frokost og ett par kaffe dagen derpå er vi avgårde. Dalarna byr på svingete og smale grusveier, endel av de er det mye løsgrus på. Flott natur samt en og annen lettere utfordring

Gud jeg er overlykkelig over de nye Motoz dekkene!
Etter noen mislykkede forsøk på å finne en trivelig camp-spot utover ettermiddagen, svinger vi av ved Stora Görsjön.
Området var preget av å være eid av en jaktforening/lag, men plassen var folketom. Den ledige gapahuken og gressplen kunne dermed lånes for natten, siden klokka nærmet seg sent. Teltene fikk vente, middag, bål, øl, whisky og rom står først på programmet. Utpå kvelden kom regnet, siden jeg og
@ojda ikke hadde fått opp teltene våre, tok vi heller hver vår benk i huken.
Morgenen derpå er heller dyster, gråtung og regnet gir ingen tegn å gi slipp. Så vi bestemmer oss for en hviledag
@Pe junior må brekke av tidlig lørdag morgen, vi var fantastisk veien til 8.30

han hadde lovet seg bort. Etter en tur om systemet og matbutikk i Mora forsetter vi nordover mot Härjedalen. Rett før fylkesgrensen svinger vi av mot Ämåsjön. En avstikker full av humper og røtter som stikker opp, bringer oss ned til sjøen. Huken er allerede opptatt, men vi forsetter avstikkeren langs sjøen den andre veien. I enden åpner en perfekt plass med båtplass og sandstrand
Jeg må på nattvakt dagen derpå, men vi snur ikke ennå, inn i Härjedalen og noen svingete og smale skogsveier åpner seg med flott kupert terreng. Ved Glöte finnes det en ok mulighet for å komme seg inn på grønn Jemtland og sørover. Vi merker med en gang den grønne ruten er ikke like inspirerende eller spennende som de blå...
I Idre må jeg brekke av inn mot Drevsjø og rett sørover, det skal i teorien gå greit å nå natt skiftet. Noe inspirerende kjøring nedover er det langt fra, men effektivt. Når det ikke er mulig å hente ut fri, får heller dagene brukes mest mulig