Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by ashland »

ojda wrote: 30 Sep 2022 20:11 Hva skal man si når man har gjort seg ferdig med en sånn tur, annet enn takk for laget på en fantastisk tur til både Geir og Jarle 🤗
Opptil flere gode svinger, mangt ett nydelig måltid og flotte overnattinger både i telt og hotell 👍
Opplevelsene har stått i kø, og Corsica og Sardinia kan varmt anbefales.
Noe av det bedre jeg har kjørt 🤠
Selv takk Arne og Geir, for noen fabelaktige uker og km det har vært \:D/ Landet hjemme utpå fredag efta, i tilnærmet nytt hus etter snekkere og anleggsmaskiner hadde gjort sitt både ute og inne. Nå gjenstår stell av XR´en, så er det dessverre ikke lenge til det er vinter lagring
Øyene anbefales varmt for de som ikke har vært der, de overgikk all forventning :D
fun is not a straight line
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by ojda »

Screenshot_20221002-204525_Samsung Internet.jpg

Å forventningene var i utgangspunktet ikke veldig lave 🥳👍
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by ashland »

1.jpg

Fra Kiel båten er starten på alle Europaturer nesten like - Tyskland er der for å transportere seg sørover på Autobahn på en rask og grei måte :)
Men nå har noe skjedd, tyskere som er så strukturerte - "Ordnung muss sein" må vite. Det er vist ikke like gjeldende [-( vi merket noe hadde skjedd under turen i Mai. Tidligere ble du nærmest landsforvist om du ikke brukte blinklys eller slapp inn folk som blinket. Nå er det mer fritt vilt, bilene har ikke blinklys lenger, mange bare glir hensynsløst mellom filene :-s Noe likt slik vi gjør hjemme i Norge. Blinker du er det fint for deg, dog er det ikke alltid du blir sluppet inn i fila... Biler som snitter deg når de skal inn foran har dessverre blitt en gjenganger :shock:
Kort summert - Autobahn er ikke like behagelig og strukturert lenger, men transporten sørover går fortsatt like raskt unna O:)

Etter å vært sultefôret på Alpepass, sikter vi mot Grossglockner, Geir er førstereisgutt. Da er både jeg og Arne enige om enkelte ting må vi gjennom, slik er det bare. Men det tar vi gjerne i reprise, sjarmerende og vakre Alpepass slår aldri feil :smt060
2.jpg

Selv om skyene henger tungt over Grossglockner og klokka ser ut til å gå fortere her nede enn hjemme svinger vi av både mot Edelweisspitze og Kaiser-Franz-Josefs-Höhe. Her skal det være full pakke :-D
3.jpg

Turistene er få, men i gjengjeld har Østerrike tømt landet for motorsykkel politi og sendt de på tur over Grossglockner 8-[ De kom ikke én og én, men 10 og 15 i slengen, å de viste å kose seg i alpesvingene. Noe sa meg det ikke var fartskontroll her i dag, dog innbød ikke dråpene som hang løst i luften til noen inspirerende kjøring med ferielesset sykkel. Men når har ikke ett pass sin sjarm?

I Lienz sikter vi mot Italia og vest mot Dolomittene. Planen var grovt hakket ut med kjente pass som Tre Croci Pass , Giau passet samt Campolongo og Gardena - to av passene rundt Sellamassivet.
4.jpg
Mens vi nærmer oss den italienske grensen velger vår herre å legge ett lokk over himmelen. Brått blir det beksvart, skyene perlevenner mens Tor byr opp til fest med tilhørende øs-pøs-regn :-o Vi søker dekning under ett lekkevorent bensinstasjon tak, mens enkelte som har drar på seg regntøy og andre ser etter ett passende hotell. Det nærmeste til en ok pris er 1/2time unna gjennom noe som ser ut som et svingete dalføre. Meget ok under andre forhold
Det er skremmende hvor mørk enn vei kan bli i regnet på kveldstid i skinnet av en XR´s fjøslykter, som nettopp lyste som fjøslykter i dette været. Vi tok heldigvis igjen en italiener jeg la meg på hjul etter som lyste opp veien. Om han var så glad i Geir sine ekstralys tviles, han var utstyrt med noe mer lumen enn meg. Skitt samme, i dette været er alt lov :plystre Italieneren svinger av og vi forsetter myyye saktere inn mot Padola.
Mens vi jekker øl henges klær opp til tørk i hele hotell rommet med varmeovnene på max 8)

Grytidlig neste morgen er vi dresset og klare for en ny dag, 2:ans växel legges inn før 11. Vi har Stelvio passet og pølse med tilbehør i tankene.
I Sterzing får Geir ett blink på blinklyset før jeg drar av til en Spar butikk, det må investeres noen euro i øl og potetgull, dessuten er det passende med en liten pause. Nok en gang er ikke klokka helt på vår side, så hotell i Riffan bookes og en diett utelukkende på potet og øl er ikke direkte næringsgivende for globetrottere som oss. Pizza må til, før vi sikter videre over Jaufen Pass :-D

Jeg håper vi ikke er like surrete på tur som Locato´n påstår :-#
5.jpg
SS38 er nok kjent for mange - om ikke ved navn, så er den kjørt. Dalen er ikke bemerkelsesverdig eller unik. Men den fører oss vest mot Stelvio passet. Det vi alle stusser over i etterkant er km på km med epletrær så langt øynene kan se :-s Her går de Hardangerbøndene en høy gang i epledyrking! Jeg og Arne er ikke sikker, men her har vi begge kjørt tidligere og det har aldri vært milevis med epler i denne dalen?
Detaljer skal vi ikke henge oss opp i. Når vi etter hvert nærmer oss Stelvio, er det 1 og 1 hver for seg – Vi møtes på toppen. Svingene, gladgassing, sportsbiler og utsikt nytes om hverandre :smt003 Førstemann på toppen parkerer lett synlig med god plass til alle 3. Selvfølgelig må klassisk bilde og pølse til på disse breddegrader. Tradisjoner skal ikke rokkes ved!
6.jpg
5a.jpg

Tanken var Dolomittene vestover til Route Grandes Alpes, før vi vender sørover mot Middelhavet og båt fra Livorno til Korsika.
6a.jpg
Kaffekoking, foto, benstrekk og allmenn surr tar dog sin tid. Jeg og Arne finner ut vi har en noe ambisiøs plan som må kortes inn noe. Vi får rett og slett ikke i pose og sekk denne gangen. Førstereisgutt Geir får velge hva som frister mest – Franske alper eller Korsika. Ett valg vi ikke kan eller skal ta for han. Geir velger det siste - Korsika. Dermed knekker vi av sydover mot Passo Crocedonini i Breno, den ser passe trivelig ut på Google maps :) Når vi kommer til starten av Crocedonini blir det 180 grader retrett.
7.jpg

Med tanke på den grove grusen og hva annet som ventet over passet, gikk vi for plan B - Goletto di Gaver.
8.jpg
Utover efta´n, midt i en slakk høyre sving langs SS669, får jeg øye på en noe skjult gressplen med benker, det er passe telt-tid og dette må undersøkes. Det viser seg rett og slett å være en perfekt camp plass, langt fra folk og fe :-D
10.jpg

Mulig noe nære veien, men busker skjuler det meste av oss. Jo, her kan det nytes edel drikke, spekemat, potetgull og teltes.
9.jpg

Tidlig dagen derpå hører jeg det slår i bildører og stemmer ikke så langt unna. Kommer meg ut av teltet etter hvert og fyrer primus. Førstemann oppe har som oppgave å ordne med kaffevann. De andre er ikke langt etter, våkner sikkert av suset av primus og lukten av nykokt vann :wink:
Midt i første slurken av morgenkaffe, stopper en liten 4x4 suv i veikanten og ut kommer 2 menn i grønnkledde uniformer - med fotokamera og blokk :smt100 Lang historie kort. Arne prøver å føre ord - Blir lett og ledig, men høflig overkjørt av en italiensk tirade :smt102 Mens den andre fotograferer. Vi skjønner det er forbudt å campe, men ”moto” gjentatte ganger med tilhørende pekefinger er tydeligvis strengt forbudt. Vi har dessuten kjørt ett stykke ut i periferien for å få syklene ved siden av teltene. Det var ikke lurt. Han peker mot veien mens han snakker helt ustoppelig. Vi nikker med store øyne og ser for oss en heftig bot. Lovene er kanskje noe tøyd og bøyd her. Like plutselig som de kom, er de av gårde. Arne setter fra seg kaffekopp og kommanderer flytting av sykler. Ikke før sistemann har parkert ute ved veien kommer neste skogvokter bil kjørendes forbi, i veeeeldig rolig fart. Neppe tilfeldig :roll:

Vi forsetter på de svingete småveiene. I Nozza er moroa over og vi sikter raskeste vei til den italienske rivieraen. Vi sikter på en campingplass rett før kysten. Dermed blir det en rolig sjarmøretappe til Korsika båten dagen derpå. Vi kommer til en stengt og låst port. Mens vi ser etter en annen inngang til plassen, finner en parkering plass litt på utsiden av campingplassen akkurat passe for teltene våre. Dog vil noen av de fastboende noe helt annet. En av de begynner å bli veldig innpåsliten, høylytt og virker noe ustabil, ser ut til typen å lage bråk :smt014 Dermed var det bare og fortsette mot kysten :smt019
Hotell Hotel Sole e Mare i Lido di Camaiore ble redningen. Heller sent, med godt fikk vi parkere i låst bakgård. Grillet kylling med salat, serveres på balkongen sammen med øl, rom og wiskey ved midnatt, til en aldeles nydelig utsikt.
11.jpg
12.jpg


Det å nå rivieraen og varme etter noen dager på tur er helt ubeskrivelig :love
13.jpg

Morgenen etter er det ikke lange turen til fergekaia i Livorno. Vi somler bevist om morgenen og ved en McDonald er det frokost kaffe med bakelse. Vi må drøye tiden litt, så moro er det ikke å vente på en kai. Dessuten må billetter med båten over til Bastia på Korsika bestilles
Båtturen kan summeres til ”kjedelig” her er det ikke mye å finne på, annet enn å nyte sjøutsikt i nesten 4 1/2time
14.JPG
Det er en campingplass ikke langt unna havna i Bastia, etter en telefonsamtale med resepsjonen skal vi rekke den før de stenger for kvelden. Plassen er rimelig full og vi er ikke de eneste fra fergen som tok korteste vei hit, men 3telt kommer opp og litt roting i koffertene kan edle varer inntas under trekronene i t-skjorte og lyden av gresshopper.
15.JPG

Tidlig dagen etter sikter vi nordover på D80, som snirkler seg langs kysten 8)
16.JPG
16a.jpg

Vi er langt fra de eneste turistene, her er det tett mellom bobilene selv i september. Vi svinger av på D35. En hinsides smal vei med midtstripe og verdens smaleste kjørefelt tar oss over til vestsiden av kysten
17.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by ashland »

Vi har veldig god tid i dag, ruten er bare 140km, så vi frilancer litt på noe som ser ut som trivelige veier på GPS´en.
18.jpg

Vi ender i en liten landsby langs kysten som serverer nydelig blekksprutsalat til meg og Geir, Arne er noe skeptisk og går for hamburger – Til vepsens største begeistring :shock: Stedets pus er veldig blank og fin i pelsen, helt tydelig den lever godt på gjestene, meg inkludert - blekksprut gikk ned på høykant
19.jpg

Varmen gjør det ulidelig å være for lenge stillestående så vi kommer oss videre og finner en campingplass i Ogliastro. Her finner vi ut av sør Europas ”luftige” uni-sex - sanitæranlegg, noe rart i begynnelsen men enn blir fort vant til det.

Årets tur ble planlagt Pre-Covid, Arne fant ruter på Korsika, jeg skulle bringe oss tur/retur. Rutene har ligget klar i flere år. Før avreise vedtok vi å takke teltutstyr å fricampe der det var muligheter, men det viser seg hele øya er teppebombet med campingplasser og de tar under 150kr for mc med telt, da er det låst område med fri tilgang på dusj og sanitær :) Det gjør det ikke verdt bryderiet å lete etter fricamp muligheter. Bo-bilene avtar litt i mengde, men naturen langs kysten er brutalt vill og vakker! Selv med stekende sol blir det flere fotostopp. Dog kan enn ikke bare nyte utsikt, øya er full av griser og kuer som trasker langs veiene etter mat.
20.JPG

Her skal enn ha øynene med seg for og ikke å kjøre på en av dem eller visittkortene deres :shock:
21.JPG


Dagen ender på Camping La Liscia i Calcatoggio, ett av ytterst få steder hvor eieren kun snakket fransk, ingenting annet. 3 stikkord vi har snappet opp, trois, moto og tente så lar det meste ordne seg.

Tredje kjøredag er ikke mer enn 218km, vel 4timer skulle ruta ta ifølge MyRouteApp, gps´en noe lenger mines jeg. Men virkeligheten var noe helt annet.
22.jpg

23.jpg
24.JPG

Makaløs natur og varme gjør stoppene mange. Godeste Geir får seg en real skratt når vi kommer ut for ett høl av en vei, XR´en og fører makter ikke mer enn 15-20km/t før nyrene protesterer og plombene løsner :smt012
Mot tampen av dagen begynner det å haste, campingplassen vi har funnet stenger om ikke alt for lenge. Mer krise er butikken som stenger om enda kortere tid :-# Vi raser av gårde ned hovedveien og rekker butikken når kassadamen tar kveldsvasken, jeg og Geir røsker med oss øl og potetgull i rekordfart. Wirene på nytt, vi vet sånn ca hvor campingplassen er, vi må bare finne den først. I mørke svinger vi inn på Camping Les Eaux Vives, rekker å parkere samt bestille ett par øl hver før verten stenger for kvelden. Teltene settes opp i lyset av hver vår lommelykt, før vi planer ut i stolen med kveldsknask og lunken øl. Etter en lang dag i solen er faktisk lunken øl meget undervurdert :-D
Sliten krabber jeg inn i soveposen og hører ett svare lurveleven fra Arne ved siden av. Han hadde jaggu fått selskap i teltet – Av det litt mindre hyggelige sorten :shock:
25.jpg


Heretter ble vi litt mer påpasselig å sette tøy og støvler opp fra bakken eller inne i teltene med lukkede glidelåser

Det har blitt noen lange dager og Yr meddelte skybrudd på kvelden, dagen etter. Så vi bestemte oss for en kort kjøredag med hotell. Tanken var også å finne ett bedre herremåltid, vi skal jo skeie skikkelig ut med god mat og drikke i løpet av ferien også.
For andre dagen holder vi oss i innlandet, Korsika er alt annet enn flat og fjellene er noe helt annet enn hva vi er vant med fra før av. Dette er noe jeg lett kan bli vant med 8)
26.JPG
26a.JPG
27.JPG
28.JPG
I gangavstand fra sentrum av Propriano ender vi på Bartaccia Hôtel. Regnet som skulle komme kom aldri, men vi fikk i alle fall vasket klær, noe som var på høy tid i denne varmen.
29.jpg

Vi reker gatelangs, beundrer fransk parkering, nyter god drikke og passer på å shoppe litt.
Klesvasken er ikke helt tørr dagen derpå, men den tørker fort nok i luftig pose under strikkene på sidekofferten.
Vi sikter sørover til Bonifacio som viser seg å være en utrolig koselig og passe stor kystby. En spasertur langs havna for beundring av båtene eller rettere sagt yachtene, dette er ikke for hvem som helst. Men drømme er lov, selv for landkrabber som meg 8)
30.jpg
31.jpg
32.jpg
33.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
fun is not a straight line
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by ojda »

Hu og hei, her klaprer tastaturet 👍
Det har nesten blitt en vane at Jarle noen månter efter ferieturer tar seg rommelig med tid til i bilder og ord fortelle hva vi har opplevet.
Å den jobben gjør han pokker så bra.
Jeg kan bekrefte at vi hadde en knallflott tur nedover i september å gleder meg både til neste avsnitt i denne historien, og ikke minst neste ferietur 🥳
Tusen takk for en fantastisk ferie i fjor, og ikke minst første kapittel i feriedagboken 🫡👍🤠
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by JRO »

Takk for at dere deler, ble en meget hyggelig morgen med kaffe og godt lesestoff fra turen deres. :D :thumleft \:D/
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by Borg »

JRO wrote: 28 Jan 2023 10:24 Takk for at dere deler, ble en meget hyggelig morgen med kaffe og godt lesestoff fra turen deres. :D :thumleft \:D/
Kan bare henge meg på. Ble lesning med første kaffekopp med dertill lange blikk fremover mot kommende sesong.
Var litt godt og litt vondt med disse sommerbildene :)
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by Bikeridr »

Henger meg på her.
(Denne turen skulle jeg jo også være med, men turnus ødela for det, denne gangen også..)

Glimrende lesing en lat lørdags morgen med kaffekopp i handa :thumleft
Gleder meg til kapittel 2 (og 3 og 4 osv).
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by ojda »

Bikeridr wrote: 28 Jan 2023 11:05 Henger meg på her.
(Denne turen skulle jeg jo også være med, men turnus ødela for det, denne gangen også..)

Glimrende lesing en lat lørdags morgen med kaffekopp i handa :thumleft
Gleder meg til kapittel 2 (og 3 og 4 osv).

Ashland! Du må nok begynne å nummerere kapitlene du utgir :roll:
Noen går fortsatt å venter på kapittel nr 2 :-k 8) :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by Bikeridr »

ojda wrote: 28 Jan 2023 11:48
Bikeridr wrote: 28 Jan 2023 11:05 Henger meg på her.
(Denne turen skulle jeg jo også være med, men turnus ødela for det, denne gangen også..)

Glimrende lesing en lat lørdags morgen med kaffekopp i handa :thumleft
Gleder meg til kapittel 2 (og 3 og 4 osv).

Ashland! Du må nok begynne å nummerere kapitlene du utgir :roll:
Noen går fortsatt å venter på kapittel nr 2 :-k 8) :lol:
Usjda, liten glipp der, ser jeg.. :redface
Til mitt forsvar, det er lørdag morgen og jeg hadde bare fått i meg 4 kopper kaffe før lesingen starta..
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by ojda »

Bikeridr wrote: 28 Jan 2023 12:08
ojda wrote: 28 Jan 2023 11:48
Bikeridr wrote: 28 Jan 2023 11:05 Henger meg på her.
(Denne turen skulle jeg jo også være med, men turnus ødela for det, denne gangen også..)

Glimrende lesing en lat lørdags morgen med kaffekopp i handa :thumleft
Gleder meg til kapittel 2 (og 3 og 4 osv).

Ashland! Du må nok begynne å nummerere kapitlene du utgir :roll:
Noen går fortsatt å venter på kapittel nr 2 :-k 8) :lol:
Usjda, liten glipp der, ser jeg.. :redface
Til mitt forsvar, det er lørdag morgen og jeg hadde bare fått i meg 4 kopper kaffe før lesingen starta..
Bikeridr! Gi meg en mulighet til å erte, å jeg plukker opp tråden umiddelbart :roll: :lol: \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by Bikeridr »

ojda wrote: 28 Jan 2023 12:21
Bikeridr wrote: 28 Jan 2023 12:08
ojda wrote: 28 Jan 2023 11:48


Ashland! Du må nok begynne å nummerere kapitlene du utgir :roll:
Noen går fortsatt å venter på kapittel nr 2 :-k 8) :lol:
Usjda, liten glipp der, ser jeg.. :redface
Til mitt forsvar, det er lørdag morgen og jeg hadde bare fått i meg 4 kopper kaffe før lesingen starta..
Bikeridr! Gi meg en mulighet til å erte, å jeg plukker opp tråden umiddelbart :roll: :lol: \:D/
Ja, akkurat som om det var noen bombe 🙃
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by ashland »

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :thumleft :D Av flere grunner noe begrenset av hva som ble delt under turen i fjor, det går ikke ann! Der skal jeg skjerpe oss til neste runde :-#
Som plaster på såret ble det 2 kapitler med en gang 8)
ojda wrote: 28 Jan 2023 00:55 Jeg kan bekrefte at vi hadde en knallflott tur nedover i september å gleder meg både til neste avsnitt i denne historien, og ikke minst neste ferietur 🥳
Tusen takk for en fantastisk ferie i fjor, og ikke minst første kapittel i feriedagboken 🫡👍🤠
Ting tar litt tid noen ganger, men det går da fremover
Det å sitte vinterstid å glane gjennom bilder, kart og skrive litt er ikke feil i hele tatt :thumleft Så er det myyye hyggeligere for lommeboka enn litt mc-relatert vinter shopping som det har en tendens til å bli :plystre
September ferie er det mest geniale jeg har gjort, å neste ferietur blir nok like flott \:D/ Ideen med telt og campe var meget innafor! Vist er det behagelig med hotellseng, men sjarm med primus og telt er helt egen

@Bikeridr vet akkurat hvor ergerlig det er med turnus jobb og ikke kan bli med på turer. Muligheten byr seg nok til å bli med til de sydligere breddegrader flere ganger :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by Bikeridr »

ojda wrote: 28 Jan 2023 00:55 Hu og hei, her klaprer tastaturet 👍
Det har nesten blitt en vane at Jarle noen månter efter ferieturer tar seg rommelig med tid til i bilder og ord fortelle hva vi har opplevet.
Å den jobben gjør han pokker så bra.
Jeg kan bekrefte at vi hadde en knallflott tur nedover i september å gleder meg både til neste avsnitt i denne historien, og ikke minst neste ferietur 🥳
Tusen takk for en fantastisk ferie i fjor, og ikke minst første kapittel i feriedagboken 🫡👍🤠
Så det nå. Er visst flere som har telleproblemer 😜
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by ojda »

Bikeridr wrote: 28 Jan 2023 14:38

Så det nå. Er visst flere som har telleproblemer 😜
Ånei du!
Om du ser på klokkeslett for postene til meg og Jarle, lister du nok ut årsaken [-X \:D/ :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply