Grusturen i Øst 2018

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Grusturen i Øst 2018

Post by tshansen »

Grusturen 2018

Dagen er kommet, sykkelen har fått seg nytt framdekk, tanken er full av morrojuice og jeg har fått smykket traktoren med noen ekstra remedier (beskyttelse) Grustur i øst står for tur, med påfølgende ferietur nedover kontinentet.... eller det var hvertfall planen. Som skulle vise seg å endre seg fortløpende.

ImageDSCF8767 by Thomas Hansen, on Flickr

Et døgn på jobb, så kjører jeg på direkten etter vakt. Jeg fikk melding fra Stian om at han ønsket å henge seg med fra Øystese, når kjører jeg? Joda, jeg kjører så snart jeg kommer meg fra vakt. I utgangspunktet er det klokken 08:00, men ting skjer jo. Heldigvis hadde jeg en rolig vakt i forkant, godt uthvilt var jeg klar til å ta fatt på de mange milene bort til vår kjære Palma.

ImageDSCF8768 by Thomas Hansen, on Flickr

På med klær, opp med porten og klar ferdig...ferdig! Faen, her er det bare å snøre godt igjen! Det plasker ned ute. Det er meldt 70mm nedbør i Bergen denne dagen. Jeg har hørt rykter om at det kom 90 :shock: Det var bare å krype sammen bak vindskjermen, tette alle sluser og sikte på raskeste vei. I det jeg ruller ut av tunnelen mot Øystese ser jeg en gulkledd gutt med tidenes mannesveis, stort smil om munnen og håndbevegelser som kunne fått kongefamilien til å lyse av misunnelse :lol:
En god klem, kjapp lyging og enighet om raskeste rute til Geilo hvor vi stopper for lunsj. Her er det meldt bedre vær!

ImageUntitled by Thomas Hansen, on Flickr

Det er aldri feil å være på tur med Stian. Jeg vet ikke hvor godt alle kjenner Stian, men makan til gladgutt og hyggelig turfølge skal du lete lenge etter. Å som mange sikkert har lest før, har denne gutten ekstremt rafinert gane. Det var ikke vanskelig å finne han i butikken :-D

ImageUntitled by Thomas Hansen, on Flickr

Jeg er helt sikker på at han valgte syltetøy i stede for nutella for at jeg var der og påpekte det :lol: 8)
Vi tryller i oss en bedre lunsj, preiker litt skjit og blir enige om å kjøre grusveien på jernbanesiden av elven mot Gol. Stian hadde ruten liggende på GPS'en og har kjørt her før. Jeg har kjørt deler av den før, men ikke hele ruten som vi gjorde nå. Å når vi snakker om diverse bokstav momenter... her var vel hele alfabetet i utfordringer.

ImageDSCF8770 by Thomas Hansen, on Flickr

Et lite steinbrudd som ikke var på kartet gjorde oss litt i stuss hvilken av veiene vi skulle ta videre. Det var allerede blitt ganske hett i hjelmen, så klær måtte av. Vi fortsetter med friskt mot. Som relativt fersk og uviten på grus syns jeg det var bra utfordrende, men var aldri i tvil om at vi skulle komme fram. Er en trygghet i å være to når man skal lure seg ut på ukjente stier.

ImageDSCF8771 by Thomas Hansen, on Flickr

Stian har sånn kjekk sykkel, hver gang han stopper motoren må han koble fra diverse elektroniske hjelpemidler. Fra hva jeg husker når jeg hadde 1290, er det relativt kronglete meny for å finne de forskjellige valgene. Så der står vi "igjen" :lol:

Vi har holdt på lenge, veldig lenge og ikke flyttet oss veldig mye i luftlinje.... vi kommer til nok et stikryss.... vi har tre alternativer, hvor et ser noe tvilsomt ut.... Stian ser på meg, ska vi prøv? Jeg nøler, men før jeg rekker å svare.... braaap, braaap! Her er det ikke rom for å tvile... gi gass å håpe på det beste.
3, ja du leste riktig tre timer senere er vi nesten på Gol :lol:

ImageDSCF8772 by Thomas Hansen, on Flickr

Vi stopper for å lufte oss litt. Av med klær, av med hjelm og ulla i bunn kan vi vri opp i svette. Reis til H.... Det var på håret et par plasser, men herregud så kjekt vi hadde det. Vi er skjønt enige om at dette er forbanna gøy. Skal vi gjøre det igjen? Helt klart. Tidenes vorspiel til en helg på grus la med gode venner.
Vi fortsetter ruten mot Palma.... på Gol tar regnet oss igjen og det drypper godt helt til Lillehammer. Her tar vi oss en liten stopp, fylle på magesekken, sykkel og camelback'en. Det ruller inn 5 - 6 grus/enduro sykler.... wow, de lokale heltene på Lillehammer tenker vi? Det var definitivt heltene, men ikke helt i den alderen jeg hadde sett for meg. Hele gjengen var senior og grå i det lille håret de hadde igjen :lol: Jævlig artig og uventa. Mens vi står der å sparker dekk, kommer det enda en kjenning bort å strekker ut neven. Snikkeren jo! Hallaien :D Han var på vei i "tannlegestolen" sin til Willy i Elverum. En kjapp takk for sist, god tur videre før vi er på syklene igjen med snuten mot Kirkenær og gamlestua til Pål. Er du usikker på hva definisjonen av kjedelig vei er? Ta turen på E6 fra Lillehammer til Elverum :shock: Eller enda verre.... Fra Elverum til Kirkenær :-#
Etter mange mil, par kjedelige timer på slutten av dagen er vi endelig framme hos Pål \:D/

ImageDSCF8773 by Thomas Hansen, on Flickr

Han har stelt i stand med deig, råvarer fra egen hage og fyr i pizza ovnen sin. Her skal vi få lage egen pizza og smake på hjemmebrygget øl. Stian har fått på seg rett t-skjorte for anledningen (nå blir onkel glad) :lol:

ImageDSCF8774 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8776 by Thomas Hansen, on Flickr

Stian rynket litt på nesen når han så alt som lå på bordet..... heldigvis fikk han velge fra barnemenyen i dag også \:D/ En bildemelding til Onkel, som befant seg oppe i Femunden kom det tørt tilbake "jeg syns jeg hører han....Lik itj" :lol: :lol: Kunne ikke sagt det bedre selv.
Mørket senker seg ute, men stemningen stiger inne.... Vi tryller i hjemmelaget steinovnspizza, får smake på de mange forskjellige øl sortene Pål har brygget og sager ihjel en stuepryd fra svigersønn for å komme til noen brune dråper i en skuteflaske. Øl'et var bedre enn brennevinet, men alt går jo i grisene...har jeg hørt.

Jeg er usikker på når vi kom oss i seng, men det var mørkt ute :lol: Jeg hører Stian beklager seg over dårlig liggeunderlag på "stua" og påpeker at jeg angivelig lager jævlig lyd på natta :-s Jasså, snorker jeg liksom? Det tror jeg ingen ting på! :redface :redface Jeg har ikke hørt noe lyd i natt?

ImageDSCF8777 by Thomas Hansen, on Flickr

Vi får på oss klær, klasker innpå en paracet og setter kurs mot kjøkkenet til Pål og Anne. Jeg vet ikke hvorfor jeg skal bli så inn i helvete sjuk av å trylle i meg litt jabbsaft? Vi satser på at en kaffekopp eller to, samt frokost løser et hode i størrelse small i dag.
Vi får kaffe med en ekstra skje for Thomas, te til vår kjære Stian og en bedre frokost med eggerøre og godt pålegg. Faen, det skal godt gjøres å toppe dette. Hva skal man liksom servere Pål neste gang han er på besøk i Bergen? [-(

ImageDSCF8778 by Thomas Hansen, on Flickr

Vi gjør unna diverse nødvendigheter, handler, kjører på skogen med proviant, vann til kaffe og tannpuss samt sjekker at alt vi trenger er på plass for en velykket helg. Vel, vi kan bare legge til rette for en god helg.... Helgen blir skapt av alle som er med =D>

ImageDSCF8780 by Thomas Hansen, on Flickr

Når vi kjører inn til byen i den blodsenka priusen til Pål tar han plutselig helt fyr i snaskamentet. De driver å filmer noe greier inn på skogen her, å noe sier meg at vår kjære Pål kommer til å få seg noen minutter med berømmelse på riksdekkende TV utover høsten :lol:

ImageDSCF8782 by Thomas Hansen, on Flickr

Onkel kan ringe å fortelle om at han fryser på magen, han kommer noe senere.... shopping først :lol:

ImageDSCF8781 by Thomas Hansen, on Flickr

Jeg vet ikke hvordan man løser slik ellers i landet, men her på Vestlandet kjører vi alltid "Størst først" prinsippet.... Så Stian måtte pent sette seg i baksetet. Hallo, vi har jo en viss klasse å vise til. Som dere sikkert ser, så hadde Onkel mer på hjertet enn bare å fortelle hvor kaldt det var på magen :erte

ImageDSCF8783 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8784 by Thomas Hansen, on Flickr

Vi losser av proviant og diverse utstyr, kobler til kjøleskap, sjekker toalett forholdene :roll: før vi returnerer å henter syklene våres. Får kjørt pikk pakket vårt inn på skogen, satt opp telt og gjort klart alt før storinnrykk av kjentfolk =D> Stian skal ha seg en liten tur å hilse på noe familie, jeg finner fram kniven å lager bål.

ImageDSCF8787 by Thomas Hansen, on Flickr

Ikke lenge etter dukker første gjengen opp.... Snikkeren og Kai som har vært på besøk med Willy ankommer og vil ha seg en liten runde på skogen før de parkerer. Onkel kommer spinnende rundt siste sving og er klar for nye eventyr i ny jakke. Jeg kjører meg en liten tur inn på skogen for å finne mobildekning. Har lovet småen å ringe hver kveld før han legger seg. Jepp, sånn er det å få småttiser... man blir mykere enn man liker å innrømme.

ImageDSCF8785 by Thomas Hansen, on Flickr

Flere kommer til, pils er det nok av til alle i kjøleskapet, vi har fått lunk i grillen, og man kan kjenne på forventningene i luften. Dette har jeg gledet meg til i et år nå.

ImageDSCF8789 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8790 by Thomas Hansen, on Flickr

Ettermiddag blir til kveld, praten går løst og alle gleder seg fælt til morgendagen. Det er litt kjølig ute og det kom litt regn så vi flyttet praten inn i varmen. Man skal bli kjent med nye ansikt, takk for sist til de man kjenner fra før også slenge inn en god bløff inn i mellom. I morgen tidlig braker det løs for fult. jeg sniker meg ut i teltet før det blir alt for sent, greit å være opplagt til morgendagens rute.

ImageDSCF8791 by Thomas Hansen, on Flickr

Fortsettelse følger.....
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by tshansen »

Det er fortsatt mørkt ute, jeg våkner av "noen som romsterer noe jævlig i en pose" :-s hva faen er det Stian leter etter nå? Var ikke så kaldt i været? Noen av oss har valgt å ligge ute i telt, jeg og Stian har satt opp teltet rett ved siden av hverandre. jaja, jeg prøver å kubbe til igjen, men akkurat i det jeg glir inn i søvn, kommer den forbanna lyden igjen? :-# Ja men i faen da? Jeg setter meg opp, å tror du faen ikke han unge hansen fikk seg mus i teltet? Jeg har slått opp teltet i et "musetråkk" eller hvordan jeg skal formulere det. Så jeg ser konturene av en mus som løper under bunnduken på innertelt :lol: :lol: Jeg moser neven i bakken, oppå kulen selvfølgelig.... etter det, ble det helt stille :plystre

Noen timer senere våkner jeg av den innebygde alarmen... klokken er i sona 07 draget. Det er bare å krabbe seg ut av snorkepølsa, krype inn i klærne og sette på kaffevann til folket. En uskreven regel som de fleste følger. Første mann oppe legger til rette for de som sager noen favner ekstra med ved. Det gryntes litt fra sofaen, kvase er våken, borg er våken, orakelet fra Hurum er oppe å gnir søvnen ut av øynene.... Det gryr til liv på skogen. Tror de fleste gleder seg til dagens løype. Onkel kommer dansende ut fra rommet "sitt", de fleste er i godt humør og den naturlige praten går fort igang.

ImageDSCF8792 by Thomas Hansen, on Flickr

Det skal sparkes dekk, å man er ikke god til å sparke dekk om man ikke har evnen til å snakke litt romslig. Kjetil har omsider kommet seg ut av eget telt og skinner som en sol. Det artig å stå på avstand å betrakte folk og se hvordan de er i forskjellige situasjoner. Man kan vel ikke si annet enn at stemningen er veldig god.

ImageDSCF8793 by Thomas Hansen, on Flickr

Det har regnet litt i natt, men det er i ferd med å lette. Solen gløtter forsiktig mellom skyene og temperaturen stiger i takt med utålmodigheten... Er det bare jeg som er gira på å komme igang? ;-)

Vi gjør unna de nødvendige morgenplikter, drikker kaffe, spiser frokost og beveger oss en en dynamisk greie mot et felles mål, påkledning og avgang! Nå venter vi bare på "han med papegøyene" :lol: Jeg kommer tilbake Bård litt senere :thumleft Når alle er samlet, gir Pål oss noen klare instrukser på hvordan vi skal kjøre, forholde oss til hverandre og ikke minst, kjøre i eget tempo. Er alle kjent med Cornerman-prinsippet?? Tenke seg at en danske har funnet opp denne geniale måten å kjøre samlet på? Orakelet fra Hurum stiller som sweeper, Pål kjører i tet... resten av sauene prøver så godt vi kan å henge med i midten 8)

Da drar det igang.... dagens rute er satt, motivasjonen er på topp vi ruller ut av porten å Grusturen i Øst er offisielt igang.

ImageDSCF8797 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8807 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8811 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8815 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8824 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8827 by Thomas Hansen, on Flickr

Vi har innslag av forskjellig type grus, noen partier er lettere enn andre og flyten er god hos alle. Noen kjører friskere enn andre, men alle henger med! Det er rett og slett jævlig gøy og akkurat passe utfordrende (for meg) Det er deilig å kjenne på tryggheten tkc80 gir. Mengden med egentrening på "lukket" område har gitt et lite løft i kunnskapen og hvordan jeg styrer sykkelen på grus.

Vi tar naturlige pauser underveis og etter smilene å dømme, virker det som alle trives godt.

ImageDSCF8830 by Thomas Hansen, on Flickr

Jeg er usikker på hva som ble diskutert her, men innspillet til Pål (ja han andre Pål, han fra Stavanger) virker for enkelt skal man dømme "utrykket i bildet"

ImageDSCF8833 by Thomas Hansen, on Flickr

Kai prøver å overbevise om at det ikke er nødvendig å vaske sykkel :erte

ImageDSCF8834 by Thomas Hansen, on Flickr

Steinar og Kjetil med Bård i bakgrunnen

ImageDSCF8835 by Thomas Hansen, on Flickr

Noen små justeringer er viktigere enn man skulle tro... Heldigvis har mann gode venner som stiller med "riktig" verktøy

ImageDSCF8836 by Thomas Hansen, on Flickr

Vi fortsetter turen på varierende underlag. Om ikke lenge skal vi stoppe på en seter hvor vi skal ha oss litt munngodt og en kaffekopp.

ImageDSCF8837 by Thomas Hansen, on Flickr

Tydelig imponert over utførelsen på denne rariteten, men usikker på om de hadde fått plass på den ilag :lol:

ImageDSCF8839 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8841 by Thomas Hansen, on Flickr

Jeg fikk øye på en del rariteter jeg godt kunne tenke meg å hatt på egen hytte. Artig med slike plasser hvor de har tatt vare på enkelte sjeldenheter i disse dager.

ImageDSCF8842 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8843 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8844 by Thomas Hansen, on Flickr

Det diskuteres, synses, bløffes og latteren sitter løst. Noen ganger er det verdt å holde kjæft å bare lytte. Selv om Onkel vet å lage gode historier, har han jaggu noen år med erfaring bak seg og glimter til med erfaringsoverføring som de fleste kan ha nytte av. Knut kommer med gode innspill og glimter til med egen kunnskap. Man skal ikke kimse av lang erfaring :thumleft

ImageDSCF8845 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8846 by Thomas Hansen, on Flickr

Vaktbikkja? :lol: Mer som en vrængt polvott, men la gå!

ImageDSCF8847 by Thomas Hansen, on Flickr

La det være sagt, vaflene her var i verdensklasse. Fytte grisen :thumleft

ImageDSCF8849 by Thomas Hansen, on Flickr

Vi får omsider selskap av Elleville Willy og Elisabeth. Han måtte jobbe kvelden før, så de møtte oss heller på naturlig sted i ruten og deltok på resten av helgen derfra.

Borg har tydeligvis vært borti hest før... for han viste akkurat hva han skulle lokke med for å få nærkontakt

ImageDSCF8850 by Thomas Hansen, on Flickr

Selv har jeg en ubegrunnet skepsis til hester. Store dyr som jeg ikke helt har kontroll på. Nå var riktignok denne hesten på størrelse med tannlegestolen til Snikkeren, men alikevell... Alle små hester har en stor venn :lol: :lol:

ImageDSCF8851 by Thomas Hansen, on Flickr

Jeg har ikke før tenkt tanken, så kommer den store "vennen".... nei jeg kan kjøre mil etter mil med ville hester under tanken, men å ri på en stk hestekreft er jeg litt mer skeptisk til

ImageDSCF8856 by Thomas Hansen, on Flickr

Det hører også med til historien at jeg har en små hjemme som er veldig glad i dyr :plystre Jeg ble plutselig klar over hvor mye jeg kan slippe unna med framover med å bruke småen som "grunn" :-P

Jeg hadde en liten prat med snikkeren, som er i full gang med å filme til sin youtube kanal. Grunnen til at jeg referer til sykkelen hans som tannlegestol, er for at han er crazy nok til å kjøre 60 mil på en jævla 250 for å være med på grustur når han har en 1290 i garasjen :shock: Når du ser salen, skjønner du hva jeg mener. Jeg hadde gleden av å prøve KTM 690 enduro'en til min bror hin dagen. Å der finnes ikke komfort :lol: :lol: Men mer om det i et annet eventyr.

De fleste av oss har fått i seg vafler, kaffe og er klar for å rulle videre. Vi skal ned å fylle litt morrojuice på tankene før vi fortsetter til noen C-momenter som Willy har funnet til oss.

Image20180824_140724 by Thomas Hansen, on Flickr

Image20180824_142003 by Thomas Hansen, on Flickr

Den berykta hoppbakken :love

[youtube][/youtube]

Her kunne alle som ville få prøve seg. Jeg kjørte bort til bunnen av bakken og innså rimelig kjapt at dette er litt mer avansert enn hva jeg kan. Så jeg pyset elegant ut. Den som imponerte meg mest her var Onkel. Måten han kubbet sykkelen på toppen å tok den elegant baklengs ned igjen på clutchen står egentlig til applaus... hvertfall for meg som ikke har samme kunnskapen og teknikken på disse tingene. Joda, alle hadde sikkert kommet seg opp, men når det går gale, hva da? Jeg vet ikke om han gjorde dette med vilje, eller om han feilet i første forsøket opp. Uansett så ga det utrolig læring for oss som ikke har samme erfaringsgrunnlag. Meget bra.
Vi fikk dessverre et lite uhell her, Borg skulle ned å fikk låsning på framdekket tror jeg og bikket den ned. Noen få riper, et speil og såra stolthet var alt. Men surt alikevell.

ImageDSCF8859 by Thomas Hansen, on Flickr

Vi kommer videre til et nytt moment, der vi skal krysse en liten bekk... Selve kryssinga var ikke noe problem, bakken ned til bekken og bakken opp igjen bak var største utfordringen. Sand og veldig løst underlag gjorde dette til en prøvelse for flere av oss. Helt overkommelig greier, men når du ikke har noe referansepunkt var det litt ekstra spennende.

ImageUntitled by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8860 by Thomas Hansen, on Flickr

Image20180824_162747 by Thomas Hansen, on Flickr

Willy i tet, med Pål hakk i hel, ja han andre! Også kjent som 0,3 literen eller 3 desiliteren :lol: :plystre

Image20180824_162752 by Thomas Hansen, on Flickr

Vi har oss en siste stopp på ruten før vi begynner å nærme oss "basecamp" igjen. Det hersker liten tvil i gruppa om at det har vært en fantastisk dag. Det er ikke godt å få tatt noe særlig med bilder å slike turer. Her er flyt og opplevelsen viktigst. Skal du oppleve hvor bra dette er må man bare hive seg med neste år. Det blir aldri like bra med en gjenfortelling av hvordan vi hadde det. Pluss at mye er forbeholdt de som faktisk var der :twisted:

Image20180824_163007 by Thomas Hansen, on Flickr

Vel tilbake på tunet, folk har kommet seg ut av kjøreutstyret, parkert ræven sin rundt grillen og fått seg en kald øl :love

ImageDSCF8863 by Thomas Hansen, on Flickr

Det ble litt lite mat på denne dagen. En vaffel og kaffe er liksom ikke nok for en voksen mann å gå en hel dag på. Så det var ekstra godt å komme "hjem" å få slengt noen burgere på grillen i kveld. Vi er alle enige om at det har vært en utrolig kjekk løype med passelige utfordringer.
https://www.myrouteapp.com/track/open/143020

Er det noen som kjenner igjen dette bildet?

ImageDSCF8862 by Thomas Hansen, on Flickr

Eneste plassen her oppe det var dekning. Her måtte de av oss som har meldeplikt hjemme innom en gang eller to denne helgen :lol: Når det er sagt, så er jeg utrolig glad for at det ikke er mobildekning her oppe. For hjelpe meg så mye mer sosial alle blir med en gang man tar telefonen ut av ligningen :thumleft

Det tennes bål, folk griller, drikker, koser seg og har det veldig trivelig.... men jeg går liksom med en liten følelse av at noe mangler!

ImageDSCF8864 by Thomas Hansen, on Flickr

Det er faktisk første gang jeg selv er på fellestur hvor Bamsefar ikke er tilstede. Merkelig nok så var det flere som savnet han :lol: Men vi ble enige om å sende han en tanke, ta oss en skål og håpe på at han kommer sterkere tilbake. Melk har jeg hørt skal gjøre underverker for rygg og dårlige beinstruktur :lol:

Ettermiddag blir til kveld.... stemningen øker i takt med inntak og antall røverhistorier. Det er rett og slett en helt magisk stemning.

ImageDSCF8865 by Thomas Hansen, on Flickr

Fortsettelse Følger....
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by Palma »

:smt038 :love
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by BMWilly »

Venter i spenning :thumleft
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by Gielas »

Fint referat herr hansen :thumleft
Gielas
ZnirlN
Posts: 78
Joined: 10 Oct 2015 22:25
MC: KTM 990 Adventure 2008 mod
KTM 1190 Adventure 2014 mod BMW 1200 GSA 2018
KTM 1290 Super Adventure R 2018 mod (Donald)

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by ZnirlN »

Når komme resten???

Valgte syltetøy fordi jeg ikke hadde smørekniv lett tilgjengelig :redface :plystre
User avatar
Pål
Posts: 100
Joined: 11 Jun 2011 01:07
MC: BMW G310 GS "18
Location: Stavanger

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by Pål »

=D> Fantastisk

Gleder meg til resten :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by tshansen »

Oppdatert med nytt innlegg :redface

Jeg må også takke Steinar for noen av bildene. Blir også å bruke noen av hans bilder i neste avsnitt. Skulle han mot formodning være imot dette, blir det litt mindre bilder i neste avsnitt :lol: ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by Kant1 »

Underholdning ---> non plus ultra.
Her er akkurat nok bokstaver, til at bildene rekker å lastes ned før det passer å se på dem :lol:

Det er bare å glede seg til resten. Som sikkert kommer øyeblikk Tar ikke lange tida å juge sammen en sånn story... ;-)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by kvase »

Det er bæære leekert - å lese å se tittebilder underveis knall tshansen
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
KjetilH
Posts: 95
Joined: 08 Apr 2018 16:20
MC: BMW R1200GS Rallye

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by KjetilH »

Knallbra referat =D>
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by Tommas »

Flotte saker :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by Snikkeren »

Helt nyyyydelig lesning, Thomas. [emoji106]
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by freddy123 »

Artig lesning med tilhørende bilder[emoji106]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by ojda »

Godt jugd Thomas :thumleft
Det er nok kjerlighet i luften, for jeg savnet jaggu dere jeg å :(
Vi får bare håpe "Gamle-Pål" beholder helsa, så gjør vi ett nytt forsøk neste høst :thumleft

Som alle andre ser jeg fram imot del III i historia om Grusresarane frå Vest og Venane deira =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply