Det ble 16 Mai ikke 15 med tur referat
Hellas Albania
Hjem tur med et handicapp etter hvert Dag 1
Sporloggen
https://www.myrouteapp.com/en/social/tr ... mode=share
Joda dro da fra Agios stedsnavn Søstera mi og gubben hennes Arne (navnebror)
Fikk en hyggelig beskjed før den dårlige da blir det barne barn nr4 for min del
GMFT0628.JPG
Så videre da
Valgte å komme meg opp til grensa til Albania i første omgang Ble lite med bilder på det strekket da jeg hadde litt mye i hodet av tanker da jeg hadde fått beskjed om at min mors ektemann lå på det siste og jeg burde komme meg hjem. Men kan si at brua over fra Kato kastrats til Antirrio var fin helt nord vest i penolopes og over Korintos sundet.
Capture-1 BRO.jpg
Veien videre nord ble mye motor vei helt til jeg måtte ta meg mere mot vest og kyst nære områder brått begynte GPS og oppføre seg noe merkelig da den anviste brått ikke veien jeg hadde lagt opp til så her ble det en del feil navigeringer i forhold til det jeg hadde tenkt- For brått havna jeg inn i et lite maritimt tettsted som jeg knipsa noen bilder fra ligger i sporet: - ellers et veldig fint sted med flyplass rett bortafor Krakios.
Fortsatte og tenkte på teltplass og det var planen Nær grensa til Albania hadde rekognoserings tur litt frem og tilbake de siste 4-5 km før grensa da konklusjonen var der det var tillatt å campe gikk det en hel bøling med kuer etc. på beite resten av området ble det ikke aktuelt. Så da ble det losjere seg inn på et sted som het Margarita Rom for 40 euro, Der fikk jeg et opplegg med halve 2 og 3 etg i toppen av bygget for meg selv. Det Hvar billig inkludert sengetøy håndklær
Hellas mot grensa Albania.JPG
Grensa Albania til Kroatia
Dag 2
Nå begynte utfordringen med GPS for alvor
Sporloggen
Grensepasseringa gikk greit frem med vognkort førerkort + pass som måtte forevises både på den greske overgangen pluss inn i Albania
Ferden gjennom Albania fikk noen utfordringer som jeg ikke hadde forbrett meg på blant annet et par steder der veien videre var sperra slik at man måtte finne alternative veier uten noen henvisninger verken med GPS eller skilting på et språk beregna på turister
Flotte fjell det skal de ha
Indre Albania.JPG
Jeg havne først inn i vannkanal område med dertil gode humpe titten teia veier og dårlige leirete vannfylte strekninger, men klarte de utfordringen greit Tok bilde før jeg kom dithen under en tissepause.
veier i Albania.JPG
Ja-ja så neste utfordring det ble noe vi kan kalle en drabantby
Der jeg måtte prøve å finne ut riktig retning og vei fa-andens Gps som hadde klikka
I den byen tokk jeg ingen sjanser med noen stopp da flere hundre øyne parr fulgte meg gjennom der. Hadde et lite stopp etter hvert å spurte en stakkar om veien til Tirana ble litt gestikulering veiving med Armer og bein med etterfulgt av et språk jeg ikke har lært.
Ja da finner jeg ut av det da takk takk Mann.
Jeg havna ned ved Durrës
Så ble det krøke seg videre i retning Montenegro Med diverse handicapp GPS utenfor min kontroll da den fremdeles levde sitt eget liv så videre da grense passeringa inn til Montenegro der var det kø da det hadde seg at det Hvar noen påskefeiring av et ett eller annet ikke mitt bord det nei.
Grense overgang til Montonegro.JPG
Jeg tokk meg et måltid mat på en vei kro da det passa sånn ca. midtveis gjennom dette landet antok jeg så feil kan det bli ja hadde vel Komi 1/3 del inn i landet muligens, men mett ble jeg og ferden kunne gå videre mange fine plasser underveis.
Festning.JPG
Gratis ferge
Gratis ferge.JPG
Overnatting forgikk etter en tid i Pod Gora i Kroatia
Dag 3 Kroatia-Slovenia-Østerrike
Dette ble en lang dag på 2 hjulingen ja det ble de alle skal en tenke etter.
Her ble det 2 sporlogger da det ble ende snu i et fjellparti som det blåste så helvetes djevlig at jeg holdt på å bli kasta over ende flere ganger. Et par km lenger opp en i enden av sporlogg 1
Så direkte til sporlogg 2
Kan si fra der jeg begynte å spore og til der jeg svinger inn i landet et stykke ble en kaskade av svinger hele veien her fikk en virkelig innøvd seg på gode mc veier det var for øvrig satt opp egne varsling eller info skilt om MOTORSYKKEL VEI OPs. Så det sier vel litt
Nesten 15 mil gitt joda skulle sikkert ha tatt bilder i øst og vest men tanken mine var på det der hjemme og gubben som lå på sitt siste Milene ble mange og mange inntrykk noen mil før jeg kom til Slovenia grensa så sto det 1 Bjørn i veikanten muligens det sto en til der som jeg mener jeg skimtet like bortenfor men bilde nei for det passa ikke drive med aleine med inni skauen der. Ja nokk om det for like etterpå tassa det noen dåhjorter på et jordet der fine dyr fine farger. Kom til grensa til Slovenia fikk da til et stopp for mat gumling rett over der.
Vin hus Slovenia.JPG
Turen gikk for øvrig forholdsvis bra med å spørre folk om veien til ditt jeg skulle hele tiden i tillegg til en GPS som levde sitt eget liv men i Slovenia så fikk jeg en god mulighet til å se på veikartet uten at den tulla for mye men bare omtrent 500 meter så måtte jeg flytte kartbilde manuelt for de neste 500 metra dette ble litt slitsomt inne mellom på grunn av trafikk sikkerhet. Så etter vert så ble det så som så med titting der. Men kan tenke meg en tur tilbake litt mere østover
Etter hvert som jeg hadde kjørt over mange gårdstun og landbygde veier av ulike kvalitet så passerte jeg et fint tett sted før jeg sto på den Østeriske grense for passeringa å hva møtte meg der jo De hadde en storstilt Narko og ransakelse av diverse suspekte individer. Ja de stoppa meg også, men jeg sa jeg var uskyldig sa jeg så jeg slapp gjennom Nål øyet nei da de var hyggelige og gjorde sin jobb etter boka. Jeg fikk også et tips om overnatting sted rett over grensa av de ja for mørket kom fort på så mørkt hadde det blitt-
Vandre hjem eller nået sånt ble det på eget rom med dusj og toalett 35 euro jauda koste på seg veit du
Senga Østerike.jpg
Her sov jeg som stein
Dag 4 Østerrike – Tsjekkia – Tyskland
Sporloger
Østerrike her jeg komme
Østerike.JPG
Jo dagen begynte fint dette er et stykke inn i Østerrike
Det ble også et fjell pass med godt med snø over også hvitt på veien, men det ble å ta det rolig der.
Kan jo si at det ble et stopp hos MAKKERN i dette landet hamburger og pomfrits
Østrike nordvest.JPG
Men flotte områder mye spennende steder som en kunne absolutt dratt tilbake til
Så bar det inn i Tsjekkia
I dette landet så jeg flere slott og herre gårder en jeg noen gang tidligere har opplevd Askepott slott.
Men dette landet har hatt en storhets tid som vi ikke kan sammenlignes med
Her i dette landet fikk jeg meg en gedigen burger med tilbehør som holdt meg mett helt til neste stopp i Tyskland
Tjekia.JPG
Kan bare undres over alle de såkalt flotte damene med håndveske som det ble litt mange av langs veien før jeg krysse grensa til Tyskland -Muligens tidligere øst Tyskland da det var mye gamle industribygg som sto og forfalt i gode røde mursteiner og triste bygg for øvrig, men veien var gode for mc der et godt stykke. Null bilder uff….
Når jeg kom et stykke inn i Germania så ble det for det meste farts etapper på motorveier jeg kom meg til et sted langs di i mørket og skulle parkere drar ned side støtta og setter knallerten ned på den men hva kjer den raser ned og slår seg i velte bøyle og side veska- jøss knakk den nei da det var slik perforerte betong elementer med hull og gress og nettopp ned i et slik hull sto sidestøtta gudskjelov den fikk ingen skade.
Capture-1 tysk hottel.jpg
Parkeringa til høyre i bilde –
Her kosta overnattinga 47 euro men det ble min siste overnatting på turen
Dag 5 Tyskland og hjem
Dette ble ikke noe komfort tur i regnvær og ikke korrekt vanntett regnjakke
Sporlogg her er unødvendig da reisa gikk på motorveier stort Set utenom fra da jeg forvilla meg i feil fil flere ganger og måtte gjøre noen krumspring på kartet.
Ble en hviledag ved tvang hjemme før det bar videre til begravelse byrå og planlegging etc. oppmed hos min Mor på Årnes
Så hjem igjen et par dager så opp til begravelsen igjen
IMG_2775.JPG
Så slik ble påsken 2023
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.