Fersk lapp på Europatur.

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Fersk lapp på Europatur.

Post by ojda »

Har den siste tiden fulgt en, enmanns youtube-"expedisjon" med NordAfrika som mål.
En ung kar med sylfærsk mc-lapp på tur igjennom Europa alene, med masse småtabber
og mye usikkerhet.
Men med et pågangsmot det står respekt av :thumleft
Det hele er veldig "bra" filmet, og er helt klart værdt å spandere litt ledig tid på :D

Konklusjonen må jo bare bli at: Dette (tur i EU) kan Alle gjøre :thumleft
https://m.youtube.com/channel/UCF0GkrJjszJvFD72jfQyaiQ
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fersk lapp på Europatur.

Post by tshansen »

Jeg husker ikke hvem som skrev om han her i bloggen sin, men jeg har allerede fått sett et par episoder. Utrolig stilig og liker måten han forteller historien sin på.

Det er også artig å se, så lenge en strekker seg litt ut av den såkalte komfort sona, så er det meste mulig.


Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Fersk lapp på Europatur.

Post by Moffa »

Litt mer om ham her
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Fersk lapp på Europatur.

Post by Tekumseh »

Helt fantastisk serie. Tenkte først at han her må da ha god sjanse til å få jobb innen tv, men så ser jeg i linken til Moffa at han faktisk er fotograf for TV2 - freelance vel og merke.
Skal noe til for å gjøre så mye ekstra hele tia for å få det på film - entre hotellrommet to ganger, montere kamera på parkering for så å kjøre inn igjen.. Hadde gitt opp etter dag 1 jeg med mitt tålmod..
Høstvær med vind og mye regn i Trøndelag i dag, så perfekt å se fler episoder, takk for tipset ojda! :-)
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Fersk lapp på Europatur.

Post by Kant1 »

Siden jeg er innom Bike.no nesten hver dag har jeg fulgt med siden 1.episode blei lagt ut. Jeg er både imponert og lettere skremt... imponert over arbeidet med redigering og filming, og skremt over at man kan finne på å sette ut på langtur, og ikke engang være istand til å stramme sitt eget kjede!!? Er ikke det endel av opplæringen til A-lappen da?

Men underholdning i PMStida... DET er det, definitivt :) :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Fersk lapp på Europatur.

Post by ojda »

Helt klart friske og mange-vinklede opptak, som er veldig underholdene å se på :thumleft
Får tilogmed meg til å lure på om jeg skal spikke meg selfiestang :lol:

Jeg må vel si jeg er litt skeptisk til tidsprioriteringen hans i forhåld til redigeringen.
Det tar alt for mye tid, når man ikke kommer seg avgårde før langt utpå dagen.
Men det er sett fra mitt ståsted, med vekt på å oppleve europa.
Å heller jobbe med filmen etter at man kommer hjem :-k

Men for oss er jobben han legger ned underveis velkommen :thumleft
Får jammen lyst til å reise nedover igjen jeg og :o
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Fersk lapp på Europatur.

Post by Tekumseh »

Kant1 wrote:...skremt over at man kan finne på å sette ut på langtur, og ikke engang være istand til å stramme sitt eget kjede!!? Er ikke det endel av opplæringen til A-lappen da?
Er nok desverre ikke det, var ikke det for noen år tilbake ihvertfall. Han virker meget teknisk god på lyd/bilde/data, men mindre god på kjøretøy.. :-)

Ihvertfall god underholdning på mange vis dette :-)
ojda wrote:Men for oss er jobben han legger ned underveis velkommen :thumleft
Får jammen lyst til å reise nedover igjen jeg og :o
Redigeringa og opplastinga er vel en del av greia for han her virker det som.. Jeg hadde som sagt gått lei første dag og bare kjørt :-)
Det frista med langtur nå ja, absolutt.
Last edited by Tekumseh on 01 Nov 2015 22:24, edited 2 times in total.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Fersk lapp på Europatur.

Post by knutk »

En litt anneledes turblogg.
Han legger ned utrolig mye arbeid i å dokumentere turen med video. Resultatet blir også deretter. Kvaliteten på opptakene,, både lyd og bilde skiller seg klart ut fra det vi ellers ser.
Tydeligvis litt av greia hans siden han legger ned så mye energi i den delen, til stor glede for alle som følger.

Lav erfaring er nevnt, og det sier seg selv at med et sylferskt sertifikat er erfaringen deretter. Men dette hindrer ikke fyren i å prøve. Det han mangler av erfaring taes igjen i form av hans væremåte og evne til å bli tilbudt/motta assistanse ved behov. Han viser en fabelaktig evne til å vente med å bekymre seg over problemene til de faktisk er et problem, og der har vi noe å lære alle mann. Det nevnes at han aldri har strammet et kjede, og det er sikkert riktig. Men det ordna han jo på sitt vis, og det funka som bare rakkern.

Jeg tviler ikke på at han greier å gjennomføre sine mål, om enn på sinn måte. Ikke helt A4, men han kommer til å dra det i land, og vi er så heldige å få være med på reisen ;-)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Fersk lapp på Europatur.

Post by Bikeridr »

Ja, det er utrolig morsomt å se videoene hans.
Han er nok mere proff på kamera og redigering enn på to hjul, som det nevnes :D Men et utrolig pågangsmot og lite stress. Jeg liker slike typer "njæsj, det ordner seg". Er slik jeg prøver å etterstrebe selv, men får det ikke alltid til.. 8)

Men ja, det kribler i gassrullehanda å se alt det der, så det må nok bli en tur sørover til neste sommer.
Je, som sikkert dere også, sitter og "refresher" eller "F-femmer" videostreamen konstant og bare venter på neste "injeksjon" :thumleft

Hmm, tror jeg må tipse ham i kommentarfeltene på "tub'en" at han er omtalt både her og på BAN (og andre steder vi ikke nevner).
Bergen

Re: Fersk lapp på Europatur.

Post by Bergen »

Syntes videoene er svært underholdende!
Han er nok mer proff med kamera enn med mc. Tydelig hva han har mest erfaring med :-) Men syntes han klarer seg bra. Litt mer vimsete enn de fleste, men det har jo også sin sjarm.

Det var jo en viss mcforum profil som prøvde seg på omtrent det samme for noen år siden. Storyen ble behørig beskrevet steg for steg i Bike, og Astrid som sykkelen hans kaltes kom vel aldri til Marokko... Syntes han karen her klarer seg utmerket i forhold - hehe.

Edit; han kom seg til Marokko han også :-)
http://www.bike.no/nyheter/blogg-haeggi ... l-4-175413

Sent fra min SM-T310 via Tapatalk
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Fersk lapp på Europatur.

Post by Bikeridr »

Hei folkens.
Har dere sett sisteepisoden (nr 17) ennå?
Absolutt severdig. :thumleft

Jeg lider nå uhelbredelig av følgende livsvarige syndrom:
R.E.I.S.E.L.Y.S.T 8)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fersk lapp på Europatur.

Post by tshansen »

Ja så den akkurat nå bikeridr :thumleft fy faen så bra disse snuttene er. Virkelig fasiten på hvordan en skal formidle å være på tur i korte snutter. Måten han deler denne turen på er bare helt unik. Håper han tar seg tid til å dele en del av bildene sine også.

Gleder meg til tur igjen neste år. Men kan ikke love at den blir så vel dokumentert som dette [emoji38]

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Fersk lapp på Europatur.

Post by Bikeridr »

LordShaft wrote:Gleder meg til tur igjen neste år. Men kan ikke love at den blir så vel dokumentert som dette [emoji38]
Ja, jeg også. Jeg måtte dessverre avlyse alpeturen nå i sommer grunnet omstendigheter på hjemmebane. Men sommeren 2016; da må det vel omtrent bli atomvinter, verdensomspennende jordskjelv og universell askesky (fra Ísland) hvis det ikke skal bli tur..
Dokumentasjon blir det, men nok ikke på Verpeides nivå nei :)
Bergen

Re: Fersk lapp på Europatur.

Post by Bergen »

Han karen der ser jeg gjerne flere snutter fra :-)

Sent fra min SM-T310 via Tapatalk
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Fersk lapp på Europatur.

Post by Snikkeren »

Da fikk jeg også sett siste episoden. Dette er bare steikje bra. :thumleft Håper han kommer med mange flere videoer gjennom PMS-sesongen. [-o<
Post Reply