Trening - spør meg - les første post først

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Trening - spør i vei (ikke bare om muskelvolum;)

Post by FV »

Jeg var så heldig å få se Lord'en stramme tricepsen sin igår, så jeg vet at han er en stor gutt. Men trening er som mange sier helt individuelt, det som funker på noen funkerer ikke på andre. Men visse ting er likt for alle: trening + mat + hvile = muskler.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Trening - spør i vei (ikke bare om muskelvolum;)

Post by Shortybebeh »

Åhhh.. Stoppitide.. du som har så kuul sykkel, og er så kjekk...!
Kan ikke jeg få kidnappe deg og bruke deg som PT! :smt120
Death Is The Road To Awe.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trening - spør i vei (ikke bare om muskelvolum;)

Post by tshansen »

Shortybebeh wrote:Åhhh.. Stoppitide.. du som har så kuul sykkel, og er så kjekk...!
Kan ikke jeg få kidnappe deg og bruke deg som PT! :smt120
Hehe....Personlig trener er vel noe alle skulle hatt.

Selv kommer jeg til å gå til "innkjøp" av en den dagen jeg vinner masse penger i lotto. Da skal han få en heldagsjobb hvor han fikser alle måltidene mine, passer på når jeg spiser de og kjører meg hardt på trening!
Er det rart "filmstjernene" osv har stål figur da? :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
stoppitide
Posts: 261
Joined: 12 Nov 2007 22:06
MC: Ducati Monster S2R 800

Re: Trening - spør i vei (ikke bare om muskelvolum;)

Post by stoppitide »

Shortybebeh wrote:Åhhh.. Stoppitide.. du som har så kuul sykkel, og er så kjekk...!
Kan ikke jeg få kidnappe deg og bruke deg som PT! :smt120
Jo, det kan du.

Jeg er fullbooket, men ordner til etterhvert som det åpner seg en mulighet. Ferie til ca 15. august.
Send en PM så kan vi snakkes om hva og hvordan.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Trening - spør i vei (ikke bare om muskelvolum;)

Post by Shortybebeh »

Problemet mitt er at jeg ikke klarer å få meg til å trene. Jeg skjønner ikke hvorfor, for jeg har lyst på resultatene..
Men jeg har nå sløset bort enda en uke jeg kunne ha brukt til å trene.. :roll:
En PT kunne ha tvunget meg, for det er akkurat det jeg trenger. Enten det, eller en treningspartner, slik at jeg hadde en avtale med et tidspunkt. På den måten hadde det vært vanskeligere å ikke dra for å trene, med tanke på at jeg faktisk hadde en forpliktelse..

Tvang fungerer nok best for meg, dessverre. Men ingen gidder å tvinge meg! :smt089

Nei, jeg skal dra innom noen treningsstudioer i morgen og forhøre meg om priser. Jeg trenger å bli satt i gang, så jeg er ikke fremmed for tanken på betale for å ha en personlig trener i en ukes tid, bare for å komme i gang.
Etter å ha blitt opplært og instruert blir nok PT`en byttet ut med iPoden. For da tror jeg at jeg kan klare det.

Jeg vil bygge. Det er det jeg trenger.
Dessverre (?) har jeg anlegg for muskler, så det er nok mulig at jeg kan bli både for definert og klumpete, men hvis det er det som må til for å slippe rygg og nakkesmerter, så driter jeg rett og slett i det..
Synes uansett at litt muskler er pent. .

Det var bare det å komme i gang..
Og HVOR skal man trene?
Har både SATS, Avancia, Golds Gym, Kondis osv i nærheten..
Last edited by Shortybebeh on 28 Jul 2008 20:11, edited 1 time in total.
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Trening - spør i vei (ikke bare om muskelvolum;)

Post by Shortybebeh »

stoppitide wrote:
Shortybebeh wrote:Åhhh.. Stoppitide.. du som har så kuul sykkel, og er så kjekk...!
Kan ikke jeg få kidnappe deg og bruke deg som PT! :smt120
Jo, det kan du.

Jeg er fullbooket, men ordner til etterhvert som det åpner seg en mulighet. Ferie til ca 15. august.
Send en PM så kan vi snakkes om hva og hvordan.
Det hadde vært kult! Hvilket studio holder du til i?
Det er mye hyggeligere å betale i dyre dommer for en PT man har mer til felles med også spør du meg.. jeg, for min del, får bare enda mer lyst til å vise hva jeg er god for, og imponere vedkommende da..og da gir man jo automatisk mer også..!

Det er derfor jeg har sett for meg en mannlig PT hele tiden. På Avancia har de bare damer, men jeg har ikke lyst på en damePT, sorry ladies.. Kjekke menn motiverer meg mer.. :smt016 :lol:
Death Is The Road To Awe.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Trening - spør i vei (ikke bare om muskelvolum;)

Post by FV »

Shortybebeh wrote:
Dessverre (?) har jeg anlegg for muskler, så det er nok mulig at jeg kan bli både for definert og klumpete, men hvis det er det som må til for å slippe rygg og nakkesmerter, så driter jeg rett og slett i det..
Hehe, dette er en typisk ting for jenter å si. Ta deg ett par mnd på gymmet å se hvor mye muskler du legger på deg. Du kommer nok ikke til å bli stor, fæl og klumpete ;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trening - spør i vei (ikke bare om muskelvolum;)

Post by tshansen »

Du skal trene mye for å bli klumpete kjære deg. Ført og fremst vil du få mye finere holdning. Du bygger opp støttemusklatur i hele kroppen, som gjør at du automatisk vil få "finere" form. For de som liker slikt.

Du skal trene mye, for å oppnå klumpete musklatur! Testosteron er ett naturlig hormon både gutter og jenter har i kroppen. Dette er styrt av testiklene i en mannekropp. Hvor på jentekroppen er jeg litt usikker på. Men vi gutter har rundt 200 nanomililiter eller hva det heter i kroppen. Ei jente har mellom 20 - 30. Så det sir litt om hva dere må gjennom for å oppnå samme resultat som en gutt :)

Men over til deg igjen. Her må du igrunn gå i deg selv. Dette er noe du må presse deg selv til å gjøre. Det værste er å komme igang! Etter 2 uker er det blitt rutine. Du vil føle deg mye mere opplagt. Være friskere og ha mye mere overskudd i hverdagen. Bit tenna sammen og kom deg avgårde!

Hvor du skal trene er litt opp til deg selv. Sats har mange fine senter med mye muligheter, men er også "veldig" dyrt. Bærer veldig preg av typisk kjede treningssenter. Men er du medlem får du gratis veiledning opp til en halv time så mange ganger du bare vil!

Jeg ønsker deg lykke til og håper virkelig du klarer å få dette til. Du kommer garantert ikke til å angre! ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Trening - spør i vei (ikke bare om muskelvolum;)

Post by Shortybebeh »

FV wrote:
Shortybebeh wrote:
Dessverre (?) har jeg anlegg for muskler, så det er nok mulig at jeg kan bli både for definert og klumpete, men hvis det er det som må til for å slippe rygg og nakkesmerter, så driter jeg rett og slett i det..
Hehe, dette er en typisk ting for jenter å si. Ta deg ett par mnd på gymmet å se hvor mye muskler du legger på deg. Du kommer nok ikke til å bli stor, fæl og klumpete ;)
Jeg er sikker på at dersom jeg hadde vært høyere kunne jeg ha satset skikkelig på fitnes.
Og jeg liker fitnesdamer, frem til det punktet der de mister puppene og begynner å se ut som menn.. :roll:
Men jeg er ingen jentejente uansett, så litt muskler sjenerer meg ikke. Jeg vil jo ha synlige muskler, kanskje til og med litt mer enn "normale" jenter kunne ha tenkt seg, men jeg vil ikke se ut som en mann! ;-)
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Trening - spør i vei (ikke bare om muskelvolum;)

Post by Shortybebeh »

LordShaft wrote:Du skal trene mye for å bli klumpete kjære deg. Ført og fremst vil du få mye finere holdning. Du bygger opp støttemusklatur i hele kroppen, som gjør at du automatisk vil få "finere" form. For de som liker slikt.
Det liker jeg. Og støttemuskler er det jeg har mest behov for ifølge fysioterapeuten min. :)

Jeg har sluttet å påstå at jeg klarer det. Så jeg sier bare; vi får se!
Jeg håper også jeg får det til..!
Death Is The Road To Awe.
Capa
Posts: 205
Joined: 19 Feb 2008 15:19
MC: Suzuki SMX
- bitte litt trim
- ble stjælt, men på repp. nå.

Re: Trening - spør i vei (ikke bare om muskelvolum;)

Post by Capa »

Lurer på en ting!
Trener ofte på morgenen rett etter jeg har stått opp. Kroppen har jo ikke noe særlig energi da, men finner aldri ut hva jeg skal spise for å
greier å yte en best mulig treningsøkt! Hva burde jeg spise?

Pleier som regel å drikke en del vann, slenge i meg det jeg kommer over av som inneholder karbohydrater og sånt.
Funker fint, men noe ellers?
Hahaha, den var morsom, ikke sant?! xD
Jeg er tidligere "Hahaha"!
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen
It’s my birthday

Re: Trening - spør i vei (ikke bare om muskelvolum;)

Post by MowZ »

trener du for å forbrenne fett eller for å bygge muskler?
Og hadde vært litt morsomt om folk som trener styrke la ut litt om vekt, max løft etc. Selv veier jeg vel 76 kg og løfter 105 i benk.
BMW S1000RR, Simply the best!
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Trening - spør i vei (ikke bare om muskelvolum;)

Post by Kriz »

hvis kun er resultatene man er ute etter så er vel DNP for å fjerne fett og Deca for å bygge... enkelt og greit fortere får du ikke resultater.. litt dumt med de dumme bi-effektene da men er vel bare ung en gang? :D
Capa
Posts: 205
Joined: 19 Feb 2008 15:19
MC: Suzuki SMX
- bitte litt trim
- ble stjælt, men på repp. nå.

Re: Trening - spør i vei (ikke bare om muskelvolum;)

Post by Capa »

Jeg bygger muskler. Er 16 år og veier rundt 60 - 65 kg (går aldri opp! :shock: )
Kan ikke måle meg i benk, siden jeg ikke har trent dette på vet ikke hvor mange måneder, og det er ganske enkelt å anta litt i overkant! :D
Kommer meg godt oppover, prøver meg litt på 25 kg (hver arm) i skråbenk. Pumper 15 kg i biceps (vanlige vekter, må nok si at det er tuungt!). Kanke nevne alle øvelser, blir litt dumt! Men ser stadig forbedring, i styrke hvertfall.
Vil vite hva jeg spiser før trening, når jeg akkurat har stått opp?
Aner ikke hva de stoffene er, og er ikke interrisert i bi-effekter. Jeg snakker om vanlig mat! Mener og tror det er nesten like effektivt som mange av de
kunstige stoffene. Men tar proteinpulver og karbohydrater etter trening. Og spiser mat!
Hahaha, den var morsom, ikke sant?! xD
Jeg er tidligere "Hahaha"!
stoppitide
Posts: 261
Joined: 12 Nov 2007 22:06
MC: Ducati Monster S2R 800

Re: Trening - spør meg - les første post først

Post by stoppitide »

For å styre dette litt på plass: les første post først. For å unngå kaos må denne tråden holdes innenfor det som er temaet og intensjonen. Jeg håper dere kan unngå "threadjacking". Forumister blir her tilbudt kvalifisert hjelp gratis, men da må det foregå slik at jeg kan håndtere oppgaven.

Hilsen den strenge kjipingen ;-)
Post Reply