Pris på lappen klasse A

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Pris på lappen klasse A

Post by Kriz »

Noen her husker meg kanskje var på nmcf og mc-forumet for et års tid siden og var innom nesten hver dag, ble en pause siden jeg fikk bil og det har vært vintersesong, men nå som sommeren er her for fullt merker jeg at jeg savner og sitte på 2 hjul istedenfor 4 så vurderer nå å anskaffe meg klasse a lappen, har klasse a1 fra før, og er under 3 år siden jeg tok teorien så kanskje jeg slipper? eller kanskje ikke jeg vet ærlig talt ikke, har vært en periode uten lappen som jeg måtta ta opp igjen teorien på kl b for å få den igjen. men hvor mye koster det for alt utenom teorien og hva må jeg gjennom? og må jeg ta opp igjen teorien?
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Pris på lappen klasse A

Post by Lølle »

Detaljene for teorien ville jeg sendt en e-post om - for å være sikker og ha svaret for ettertiden.
Prisen varierer selfølgelig med hvor mange timer du trenger, men jeg vil tippe 12-18'
Image
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Pris på lappen klasse A

Post by tshansen »

Tror du kan regne med rundt 17.000 og nei du skal ikke trenge å ta opp igjen teorien! Den varer vel i 3 år!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Pris på lappen klasse A

Post by Juliet »

Ca 17-18" er det brodern må ut med her i området ihvertfall.
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Pris på lappen klasse A

Post by Kriz »

LordShaft wrote:Tror du kan regne med rundt 17.000 og nei du skal ikke trenge å ta opp igjen teorien! Den varer vel i 3 år!
men varer den selv om jeg mistet lappen?

har jo kjørt aktivt på lett mc og har den lappen så blir det ikke da billigere?
huskeyman
Posts: 182
Joined: 23 Oct 2007 16:53
MC: Yamaha Yzf R125 i svart :D Og en Suzuki Tsx 50

Re: Pris på lappen klasse A

Post by huskeyman »

Trodde ikke du måtte betale så mye for lappen når han har A1.. Tidligere så har jeg fått hørt at det er ca 6 000 fordi man trenger bare noen få ting siden man har mye av det pga a1 :)
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Pris på lappen klasse A

Post by Joachim »

Fra 6-10.000 når du har A1 fra før ;-)
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Pris på lappen klasse A

Post by Kriz »

da har jeg sjekket opp for å få en klarhet, selv uten noen kjøretimer, kun en vurderings time så er prisen fort opp i 10 lapper for bare det obligatoriske, må ta teorien en tur til fordi a1 teorien gjaldt ikke a siden det var to forskjelliga klasser selv om teorien er omtrent 100% lik... må ut med mellom 10-15lapper for det.. mer sjokkerende er ventetiden på godt over 1år for å få tatt lappen i det hele tatt
User avatar
wind_up_bird
Posts: 134
Joined: 25 Apr 2008 12:22
MC: 08 Kawasaki Ninja 250R
Lappen i boks 25/7-08 :)
Location: Bergen

Re: Pris på lappen klasse A

Post by wind_up_bird »

Vegvesenet sine sider er en fin kilde til informasjon. Jeg fant denne pdf'en som blant annet viser hva som må til for å gå fra A1 til A. Så vidt jeg kan se trenger man kun sikkerhetskurs i presis kjøreteknikk, sikkerhetskurs på vei, og praktisk prøve (ikke teori med andre ord). Hvis du ringer til nærmeste trafikkstasjon, kan de helt sikkert bekrefte om dette stemmer.

Edit: så først sisteposten din nå, og det var jo litt underlig, med tanke på hva som står i dokumentet jeg fant (jeg syns i alle fall det var litt tvetydig beskrevet i dokumentet).. Jaja, lykke til i alle fall! :)
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Pris på lappen klasse A

Post by O_o »

wind_up_bird wrote: Jeg fant denne pdf'en som blant annet viser hva som må til for å gå fra A1 til A.
Den forutsetter at det ikke er så lenge siden du fikk A1? Teorien varer ikke evig har jeg hørt (?)
User avatar
wind_up_bird
Posts: 134
Joined: 25 Apr 2008 12:22
MC: 08 Kawasaki Ninja 250R
Lappen i boks 25/7-08 :)
Location: Bergen

Re: Pris på lappen klasse A

Post by wind_up_bird »

O_o wrote:
wind_up_bird wrote: Jeg fant denne pdf'en som blant annet viser hva som må til for å gå fra A1 til A.
Den forutsetter at det ikke er så lenge siden du fikk A1? Teorien varer ikke evig har jeg hørt (?)
Tja, det er ikke godt å si, siden det ikke står noe om det noe sted (som jeg har klart å finne).

På den ene siden må man bestå praktisk prøve innen 3 år etter at man har tatt teoretisk prøve når man tar et sertifikat. På den andre siden har man faktisk sertifikat på A1, altså har man bestått både den teoretiske og den praktiske prøven i den klassen, og da kan det jo være være at ting stiller seg litt annerledes...?
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Pris på lappen klasse A

Post by O_o »

wind_up_bird wrote:På den ene siden må man bestå praktisk prøve innen 3 år etter at man har tatt teoretisk prøve når man tar et sertifikat. På den andre siden har man faktisk sertifikat på A1, altså har man bestått både den teoretiske og den praktiske prøven i den klassen, og da kan det jo være være at ting stiller seg litt annerledes...?
Ja, er i den retningen jeg tenker...
Men det jeg da lurte på er om de bare "later som" jeg tok teorien for A da jeg tok A1 prøven, og ikke bryr seg om jeg senere fikk førerkortet for A1. Det er kanskje logisk, men da burde det nesten stått i den pdf-filen.
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Pris på lappen klasse A

Post by Juliet »

Her har en trafikkskole vært så greie at de har lagt ut prisliste, så da er det bare å begynne å regne....

http://www.drivertrafikkskole.no/4.html
Image
Vennlig hilsen Juliet
Post Reply