Den Store Øltråden

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: Den Store Øltråden

Post by Bizcocho »

Gixxerman wrote:Tja, var julebord og sjefen betalte, så da stilte jeg gledelig opp :)
Merkelig greier det der ;)

Image
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: Den Store Øltråden

Post by Bizcocho »

Image
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Den Store Øltråden

Post by Kriz »

CB, lokal ølen i kristiansand synes jeg er god.. også da jeg var på kypros smakte jeg keo som vare både god å billig ellers går det mest i tuborg og carlsberg :D
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Den Store Øltråden

Post by ErlingSG »

Slår et slag for denne jeg, bare for å ha noe fornuftig å diskutere.

Kjøpte meg en flaske Grolsch på Ica'n idag. Den var ganske god, i tillegg til at det kanskje er den øla som er lettest å bestille når du er full og har begynt å snøvle! :smt030
Selv er jeg ikke noen feinschmekker (?), men her i huset går det mest i Newcastle Brown Ale som må importeres fra Ulsteinvik siden ingen selger det her oppe. ](*,)

Ellers er det snart jul, butikkene har begynt for lengst! Hva drikker du for å feire Jesu fødsel?
Jeg sier bare Nøgne Ø! :)

-Erling
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den Store Øltråden

Post by tshansen »

Hadde du gjort hjemmeleksa di så hadde du visst at jesu ikke ble født i nærheten av det vi kaller jul i dag ;-)

Relgion har ikke så veldig mye med jula å gjøre fra mitt synspunkt. Meeeeen over til noe mye viktigere. Hvilken brun veske som skal konsumeres i løpet av juleferien :)

Jeg drikker stort sett bare hansa pilsner. Er vel få pils i norge som kan måle seg med denne (banner i kirka ;-) ) Jeg har veldig interesse for pils og prøvesmaker regelmessig "nye" sorter la med gutta boyz ;-)

Nam nam, ble tørst jeg nå...gleder meg til julepilsa skal testes
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Den Store Øltråden

Post by PerTore »

Vi er vel alle lokalpatrioter, Shaft, men rent objektivt sett er Aass Fatøl den beste ølen som lages på denne kloden ;-)

Den desidert beste ølopplevelsen jeg har hatt, var i en restaurant/bryggeri i Mainz, Tyskland. Restauranten brygget øl for salg i restauranten, og der var det alltid fullsatt. De hadde to typer øl; lyst og mørkt. Det lyse hadde 6% alkohol, det mørke hadde 9%. Fantastisk godt øl som jeg husker smaken på den dag i dag, selv om det er 13 år siden jeg var der. Desverre husker jeg ikke navnet på denne restauranten.

Var i Engeland for noen år siden, og forelsket meg litt i Wihte Beer, en opprinnelig Belgisk øltype (tyskerne har også sin Weissbier) som er brygget på hvete, i tillegg til bygg/malt. De tilsetter også eple/appelsinsmak på en eller annen måte Denne ølen har en meget frisk og fruktig smak, og passer derfor godt også for de som slier litt med halvliter'n.
"Ølkjennere" vil sikkert diskvalifisere meg som øl-liker etter denne anbefalingen, men det får stå sin prøve...
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den Store Øltråden

Post by tshansen »

Nei på ingen måte ;-)

Jeg var på vors la med ei tysk dame for en stund siden, og ho blandet øl og fanta!? Jeg bare "hva i helvete er det ho gjør med øla?" men det var faktisk overraskende godt :)

Aass Fatøl er god den også, men er bare noe med hansa som appelerer voldsomt.
Norge kan jo ikke sammenlignes med andre land, som har sinnsykt mye godt øl.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Den Store Øltråden

Post by Baron von Waffel »

ErlingSG wrote:Slår et slag for denne jeg, bare for å ha noe fornuftig å diskutere.

Kjøpte meg en flaske Grolsch på Ica'n idag. Den var ganske god, i tillegg til at det kanskje er den øla som er lettest å bestille når du er full og har begynt å snøvle! :smt030
Selv er jeg ikke noen feinschmekker (?), men her i huset går det mest i Newcastle Brown Ale som må importeres fra Ulsteinvik siden ingen selger det her oppe. ](*,)

Ellers er det snart jul, butikkene har begynt for lengst! Hva drikker du for å feire Jesu fødsel?
Jeg sier bare Nøgne Ø! :)

-Erling
Det gleder meg å høre at du slår et slag for ølet til Kjetil, Nøgne Ø. Utrolig hva piloter kan drive med i fritiden.

Ellers mener jeg Norge er et godt øl-land. Fordi ølet lages etter renholdsloven. Mye av det utenlandske ølet er sukret. Det skal bare være 4 ingredienser i øl, gjær, malt, humle og vann.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Post Reply