MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by Bikeridr »

Heh, ja - salige Hanna Kvanmo, hun skulle man ikke pille på nesen. Jeg savner henne litt. Hun hadde nok fått skikk på både regjeringa, strømprisene og kamphanene både i øst og i vest iløpet av uka 😁

Nuvel, ser de "der borte" har tatt pissekonkurransen med største og alvorligste alvor.
"Diplomaten", selve bjerkiz boy har jo tatt til orde for at vi admins skal slå sammen forumene.
Til det kan jeg bare si; øyh, bjerkiz - bensinen skal inn på tanken og gjennom motoren. Du skal jo ikke drikke den..
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by pelsen »

Drikke bensin - 95 oktan E05 er ikke mye sterkere enn pils :D
Slå sammen forumene er kanskje ikke dumt, men i den prosessen må det velges en admin - som sikkert får i oppgave å administrere et nytt forum :lol:
Lazyboy
Posts: 189
Joined: 08 Oct 2015 21:20
MC: BMW R 1250 gsa 2020.
Yamaha T Max 500

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by Lazyboy »

Litt morro at alle vet hva som foregår på begge sider av gjerdet , men ingen leser der :shock:
For egendel skummer jeg fløten på begge forum og kommer til og fortsette med det.
Hva jeg måtte mene om driften til Bikerdr og Aj kommer klart frem om jeg har noe på hjertet.
Det er mye god kompetanse og fine tråder i begge forum :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by Bikeridr »

pelsen wrote: 27 Jan 2023 20:59 Drikke bensin - 95 oktan E05 er ikke mye sterkere enn pils :D
Slå sammen forumene er kanskje ikke dumt, men i den prosessen må det velges en admin - som sikkert får i oppgave å administrere et nytt forum :lol:
Sålenge de snakker om "kommersialisering" "der borte", som betyr 90% reklame og bittelitt forum innimellom, skjer det ikke.
Admin "på den andre siden" har jo skamløst lagt til vipps for donasjoner til å drive forumet, noe jeg (som fint betaler gildet her av egen lønn og lommebok) *ALDRI* vil utsette mine/våre forumbrukere for. Hvis noen (som jeg også har blitt forespeilet) ønsker å spandere en pils eller to når/hvis vi møtes, takker jeg pent ja, men noen kommersialisering/tigging/medlemsavgift her på mc-siden.no skjer bare ikke!
Ja, og hvis noen er interessert, kostnaden for å eie domenet koster den "svimlende" sum av kr 225,- pr år. Hostingen koster litt mer., men jeg har flere andre "private" domener under samme "paraply" og som jeg selv ville hatt (og som jeg bruker) uansett.

phpBB, som vi (og mcsiden) kjører er fullstendig gratis under GPL og de har en suveren, kostnadsfri, support. ergo koster selve forumet den nette sum av *ingenting*.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by Bikeridr »

Lazyboy wrote: 27 Jan 2023 21:56 Litt morro at alle vet hva som foregår på begge sider av gjerdet , men ingen leser der :shock:
For egendel skummer jeg fløten på begge forum og kommer til og fortsette med det.
Hva jeg måtte mene om driften til Bikerdr og Aj kommer klart frem om jeg har noe på hjertet.
Det er mye god kompetanse og fine tråder i begge forum :thumleft
Joda, jeg "lurker" der av og til. Siden jeg ble drylt ut etter å ha stilt (et godt Nord-Norsk formulert) spørsmål om en annen brukers utkastelse, kan jeg jo ikke logge inn med min originale bruker. Dog, 10 minutes email og en ny bruker funker fint 🙃
(Leser du AJ? Jeg har vasket epostllistene mot 10-minutes email, har du?)
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by pelsen »

Lazyboy wrote: 27 Jan 2023 21:56 Litt morro at alle vet hva som foregår på begge sider av gjerdet , men ingen leser der :shock:
For egendel skummer jeg fløten på begge forum og kommer til og fortsette med det.
Hva jeg måtte mene om driften til Bikerdr og Aj kommer klart frem om jeg har noe på hjertet.
Det er mye god kompetanse og fine tråder i begge forum :thumleft
Tja- noen av oss leser vel på det andre forumet kun når slike tråder som denne dukker opp, ellers gidder jeg ikke. Det er mye mer å hente ved å lese på utenlandske forum.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by Bikeridr »

pelsen wrote: 27 Jan 2023 22:14
Lazyboy wrote: 27 Jan 2023 21:56 Litt morro at alle vet hva som foregår på begge sider av gjerdet , men ingen leser der :shock:
For egendel skummer jeg fløten på begge forum og kommer til og fortsette med det.
Hva jeg måtte mene om driften til Bikerdr og Aj kommer klart frem om jeg har noe på hjertet.
Det er mye god kompetanse og fine tråder i begge forum :thumleft
Tja- noen av oss leser vel på det andre forumet kun når slike tråder som denne dukker opp, ellers gidder jeg ikke. Det er mye mer å hente ved å lese på utenlandske forum.
Utenlandske forum er gjerne større og bedre på mange måter. Men greit med etpar norske forum også :)
Selv setter jeg pris på både dine, pelsen, og alle andres bidrag her inne :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by Bikeridr »

Jeg flyttet alle postene fra "Endelarmen", hvor dette startet, til hit.
La oss (eller de som vil) fortsette her og la intruder ha sin Endelarmen blogg fri for forumkrangel.
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by pelsen »

Bikeridr wrote: 27 Jan 2023 22:28 Utenlandske forum er gjerne større og bedre på mange måter. Men greit med etpar norske forum også :)
Selv setter jeg pris på både dine, pelsen, og alle andres bidrag her inne :thumleft
Takk, og jeg setter pris på at du gidder å være admin her :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by Bikeridr »

pelsen wrote: 27 Jan 2023 23:00
Bikeridr wrote: 27 Jan 2023 22:28 Utenlandske forum er gjerne større og bedre på mange måter. Men greit med etpar norske forum også :)
Selv setter jeg pris på både dine, pelsen, og alle andres bidrag her inne :thumleft
Takk, og jeg setter pris på at du gidder å være admin her :thumleft
Takk selv.
Ja, det er gøy å være admin og ha all makt (hirr, hirr) ;-)
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by KliffArne »

Bikeridr wrote: 27 Jan 2023 23:08 Takk selv.
Ja, det er gøy å være admin og ha all makt (hirr, hirr) ;-)

Bare husk at med makt kommer ansvar [-X Ikke gå i samme fella som mange før deg.

Her lager du en tråd med utspring i en sitering fra en hilsen jeg la inn i "rosabloggen" til Intruder, hvor Intruder pirket litt i den andre siden. Personlig var jeg bare innom for å hilse på, men når man nå ser denne tråden så kan en fort tro at det er jeg som har dratt den igang. Og det var det altså ikke.

Å skille ut poster fra en tråd for å lage en ny, kan fort bli bare vas, der den røde tråden forsvinner og innlegg blir dratt ut av den opprinnelige sammenhengen.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by Bikeridr »

KliffArne wrote: 28 Jan 2023 08:57
Bikeridr wrote: 27 Jan 2023 23:08 Takk selv.
Ja, det er gøy å være admin og ha all makt (hirr, hirr) ;-)

Bare husk at med makt kommer ansvar [-X Ikke gå i samme fella som mange før deg.

Her lager du en tråd med utspring i en sitering fra en hilsen jeg la inn i "rosabloggen" til Intruder, hvor Intruder pirket litt i den andre siden. Personlig var jeg bare innom for å hilse på, men når man nå ser denne tråden så kan en fort tro at det er jeg som har dratt den igang. Og det var det altså ikke.

Å skille ut poster fra en tråd for å lage en ny, kan fort bli bare vas, der den røde tråden forsvinner og innlegg blir dratt ut av den opprinnelige sammenhengen.
Jeg er klar over balansegangen mellom "all makt" og "ansvar". Jeg satser også på å ikke gå i den samme fella som mange før meg har gjort.
Som admin kan man finne på å ta noen avgjørelser som i utgangspunktet ser fornuftig ut, men som i ettertid kanskje ikke var verdens beste sjakktrekk.

Jeg, og jeg tenker de fleste som leser denne tråden, ser at det ikke var du som dro det hele igang. Intruder startet denne tråden for å flytte "kranglingen" ut av sin blogg. Det var basert på det jeg antar er hans ønske om en forumkrangelfri "rosablogg" at jeg flyttet over postene.
Men igjen, jeg ser det kanskje ble dradd over litt for mange poster, og det skal jeg nå rette opp i (hvis det går).
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by Bikeridr »

Hmm, satt og bladde meg litt igjennom de siste par dagers poster, der borte på "Aktivt forum for aktive MC-folk".
Gjengangeren er jo fortsatt at vi her på "skyggeforumet" er døende.
Men igjen, det er jo helt tydelig at dette "skyggeforumet" blir brukt som idé-bank.
Flere av de extensions vi bruker her, kom "på den andre siden" etter vi tok de i bruk. (Utrolig hva man kan få sjekket med noen curl-kommandoer i Kali Linux 🙃)
Senest i går savnet bjerknez forumkartet vårt og prøvde å dra igang samme "der borte", men AJ var lunken til forslaget. Dog, bjerkiz durer på og maser..
gsx750_80
Posts: 233
Joined: 24 Nov 2020 22:52

Re: Intruders logg.....jeg er ikke fra Yukka Valley California

Post by gsx750_80 »

Roargutten wrote: 27 Jan 2023 10:15
Bikeridr wrote: 27 Jan 2023 09:38 Jeg har møtt mange fra "den andre siden", inkl aj. Kan jo ikke si annet enn at under det aktuelle møtet, passe salongbriesen på Lofottreffet i 2012, så var han jo en likanes kar.
At han senere tørnet rabiat og kasta oss ut fra "koseplassen" sin, er nå et annet kapittel.

Nuvel, les kommentaren til brukeren under @Roargutten sin post derover. Nå skal jeg ikke synke på samme nivå som de "der borte", så skal holde meg for god til personangrep og latterliggjøring .

Men, den kommentaren om at "donasjoner bidrar til å holde forumet oppdatert", kan jo ikke være annet enn sprøyt.
Forumversjonen aj kjører ble utgitt i februar 2015 og support fra phpbb nedlagt fra juli 2017.
Det betyr også at han kjører med en gammel php versjon fra host, siden den aktuelle versjonen kjører php v5.6, og med alle de sikkerhetsproblemene det kan medføre. Php "standard" i dag, med alle nødvendige sikkerhetsoppdateringer er v 8.0. Til opplysning, så kjører vi v 8.1 her.
Faktisk så *kan* vi ikke kjøre lavere versjon enn php v8.0 på vår host.

Nei, da et det bedre å "være en skygge av seg selv", men iallefall ha et stødig, oppdatert og ikke minst sikkert forum.
Ja, og litt sjølskryt, ser at etter siste sikkerhetstiltak jeg gjorde på innmelding/registrering bærer frukter. Ingen spam og heller ikke noen i "godkjenningskø" på adminpanelet. (Nei, folk trenger ikke "vente" på godkjenning, men enkelte mail/domener og ip-adresser blir flagget og registreringer derfra blir stoppet og lagt i manuell godkjenningskø).
Er jo en grunn til at jeg er mer aktiv her enn på McSiden ;)
Synes AJ virker nokså desperat med alle postene med svada hele veien, hvor det er helt åpenbart en mening i form av å logge aktivitet på statistikken.

Han vet også å kommentere med personangrep, kontroverielle temaer osv som igjen bidrar til diskusjon og høyere aktivitet, men som nødvendigvis ikke har så mye faglig innhold relatert til et MC forum.

Jeg er som nevnt aktiv i begge forum, og fatter selvsagt interesse for enkelte temaer som skrives i begge to. Jeg var heller ikke medlem i den perioden hvor jeg har forstått at det oppstod en "situasjon" som skapte en flukt av medlemmer.

Men alt i alt har jeg jo nå truffet en god del av medlemmene her inne, og trives godt sammen med denne gjengen.
Siden denne diskusjonen om Anders Johan Blisten dukket opp, fant jeg ut at jeg slulle se tilbake på hvorfor jeg selv ble kastet ut. Hadde glemt det, og ble litt nysgjerrig. Det skjedde lynkjapt. Tråden er her: https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=378009

gsx750_80:
"Interessant problemstilling: Har den som starter en tråd eierskap til den? Hvordan defineres dette, i så fall?
Eller er det moderatorer som tror de er allvitende og suverene, og dermed bestemmer og har rett til siste ordet?
Dersom svaret på det siste spørsmålet er "ja" - kan det ha noe å gjøre med at relativt mange enten blir kastet ut herfra, eller takker for seg?
Håper på et opplysende og saklig svar."

AJ:

"Det var da voldsomt...
Det er helt opp til deg om du vil bruke MCsiden.no eller ikke. Følger du ikke mine og moderatorenes anmodninger kan du i ytterste konsekvens påregne deg en lengre pause fra muligheten til å ytre noe som helst her inne :[-X .
Det står deg selvfølgelig fritt til å finne andre steder å lufte meningene dine. Ditt valg.

For siste gang: jeg tar det for gitt at du nå slutter å bruke tråden til olechm til å krangle og kverulere, slik du nå gjør, med andre brukere og meg som admin her inne. "

Spørs om ikke dette ble for mye for herr Blisten: "...er det moderatorer som tror de er allvitende og suverene, og dermed bestemmer og har rett til siste ordet?
Dersom svaret på det siste spørsmålet er "ja" - kan det ha noe å gjøre med at relativt mange enten blir kastet ut herfra, eller takker for seg?

Håper på et opplysende og saklig svar."

Traff muligens et meget ømt punkt hos AJ der..

Synes mcsiden er blodfattig og rimelig substansløs, i en "god" kombinasjon.
Om jeg lurte på noe, kom det gjerne gode svar enten det var på mcsiden eller dette forumet. Det virker som det er mye mer løssluppen og triveligere stemning her, etter min mening.
Det er ikke den bedrevitende holdningen fra noen, som skjemmer mcsiden. Denne tendensen til å skulle regjere og ha siste ordet, preger i stor grad AJ. det kler han dårlig, da lysten synes å være vesentlig større enn evnen..
Last edited by gsx750_80 on 29 Jan 2023 11:43, edited 1 time in total.
gsx750_80
Posts: 233
Joined: 24 Nov 2020 22:52

Re: Intruders logg.....jeg er ikke fra Yukka Valley California

Post by gsx750_80 »

gsx750_80 wrote: 28 Jan 2023 14:10
Roargutten wrote: 27 Jan 2023 10:15
Bikeridr wrote: 27 Jan 2023 09:38 Jeg har møtt mange fra "den andre siden", inkl aj. Kan jo ikke si annet enn at under det aktuelle møtet, passe salongbriesen på Lofottreffet i 2012, så var han jo en likanes kar.
At han senere tørnet rabiat og kasta oss ut fra "koseplassen" sin, er nå et annet kapittel.

Nuvel, les kommentaren til brukeren under @Roargutten sin post derover. Nå skal jeg ikke synke på samme nivå som de "der borte", så skal holde meg for god til personangrep og latterliggjøring .

Men, den kommentaren om at "donasjoner bidrar til å holde forumet oppdatert", kan jo ikke være annet enn sprøyt.
Forumversjonen aj kjører ble utgitt i februar 2015 og support fra phpbb nedlagt fra juli 2017.
Det betyr også at han kjører med en gammel php versjon fra host, siden den aktuelle versjonen kjører php v5.6, og med alle de sikkerhetsproblemene det kan medføre. Php "standard" i dag, med alle nødvendige sikkerhetsoppdateringer er v 8.0. Til opplysning, så kjører vi v 8.1 her.
Faktisk så *kan* vi ikke kjøre lavere versjon enn php v8.0 på vår host.

Nei, da et det bedre å "være en skygge av seg selv", men iallefall ha et stødig, oppdatert og ikke minst sikkert forum.
Ja, og litt sjølskryt, ser at etter siste sikkerhetstiltak jeg gjorde på innmelding/registrering bærer frukter. Ingen spam og heller ikke noen i "godkjenningskø" på adminpanelet. (Nei, folk trenger ikke "vente" på godkjenning, men enkelte mail/domener og ip-adresser blir flagget og registreringer derfra blir stoppet og lagt i manuell godkjenningskø).
Er jo en grunn til at jeg er mer aktiv her enn på McSiden ;)
Synes AJ virker nokså desperat med alle postene med svada hele veien, hvor det er helt åpenbart en mening i form av å logge aktivitet på statistikken.

Han vet også å kommentere med personangrep, kontroverielle temaer osv som igjen bidrar til diskusjon og høyere aktivitet, men som nødvendigvis ikke har så mye faglig innhold relatert til et MC forum.

Jeg er som nevnt aktiv i begge forum, og fatter selvsagt interesse for enkelte temaer som skrives i begge to. Jeg var heller ikke medlem i den perioden hvor jeg har forstått at det oppstod en "situasjon" som skapte en flukt av medlemmer.

Men alt i alt har jeg jo nå truffet en god del av medlemmene her inne, og trives godt sammen med denne gjengen.
Siden denne diskusjonen om Anders Johan Blisten dukket opp, fant jeg ut at jeg skulle se tilbake på hvorfor jeg selv ble kastet ut. Hadde glemt det, og ble litt nysgjerrig. Det skjedde lynkjapt. Tråden er her: https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=378009

gsx750_80:
"Interessant problemstilling: Har den som starter en tråd eierskap til den? Hvordan defineres dette, i så fall?
Eller er det moderatorer som tror de er allvitende og suverene, og dermed bestemmer og har rett til siste ordet?
Dersom svaret på det siste spørsmålet er "ja" - kan det ha noe å gjøre med at relativt mange enten blir kastet ut herfra, eller takker for seg?
Håper på et opplysende og saklig svar."

AJ:

"Det var da voldsomt...
Det er helt opp til deg om du vil bruke MCsiden.no eller ikke. Følger du ikke mine og moderatorenes anmodninger kan du i ytterste konsekvens påregne deg en lengre pause fra muligheten til å ytre noe som helst her inne :[-X .
Det står deg selvfølgelig fritt til å finne andre steder å lufte meningene dine. Ditt valg.

For siste gang: jeg tar det for gitt at du nå slutter å bruke tråden til olechm til å krangle og kverulere, slik du nå gjør, med andre brukere og meg som admin her inne. "

Spørs om ikke "...er det moderatorer som tror de er allvitende og suverene, og dermed bestemmer og har rett til siste ordet?
Dersom svaret på det siste spørsmålet er "ja" - kan det ha noe å gjøre med at relativt mange enten blir kastet ut herfra, eller takker for seg?

Håper på et opplysende og saklig svar."

Traff muligens et meget ømt punkt hos AJ der..

Synes mcsiden er blodfattig og rimelig substansløs, i en "god" kombinasjon.
Om jeg lurte på noe, kom det gjerne gode svar enten det var på mcsiden eller dette forumet. Det virker som det er mye mer løssluppen og triveligere stemning her, etter min mening.
Det er ikke den bedrevitende holdningen fra noen, som skjemmer mcsiden. Denne tendensen til å skulle regjere og ha siste ordet, preger i stor grad AJ. det kler han dårlig, da lysten synes å være vesentlig større enn evnen..
Post Reply