LocatoWeb - gruppe

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
JanB
Moderator
Posts: 4
Joined: 15 Jul 2019 00:27
MC: GoldWing GL1800

LocatoWeb - gruppe

Post by JanB »

Det kan se ut som mange av de som har brukt LocaToWeb har mistet interressen for å dele tid i sadelen. Nederst på gruppa kan vi lese:

A group needs at least 2 active members to be sustained.

Er det noe annet program som kan gi active tracking med deling i sanntid?

JanB
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: LocatoWeb - gruppe

Post by Bikeridr »

Hmm, ja - de fleste har "gått videre".
MyRouteApp har tracking, men ikke i sanntid.
Garmin (gpsprodusent) har livetracking for "utvalgte" GPS'r. Bl.a GPSMap 276Cx og 66-serien. Har prøvd/brukt 276Cx og den fungerer greit, men du må invitere folk til å se livetracket. Har sikkert med GPDR-direktivet å gjøre.
Antar (ikke prøvd) de nye MC-GPS'ene har samme type sporing, sålenge de kan knyttes til tlf med blåtann.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1630
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: LocatoWeb - gruppe

Post by Spiritofwinter »

Grunnen til at jeg har kuttet LocatoWeb er fordi telefonen kuttet appen pga strømsparing. Klarte å få den til igjen, men så byttet jeg telefon og enda mer krøll, kan sikkert få det til igjen, men… Har sporing via GPS, men ikke som laster opp fortløpende til kart på nettet.

Skal også sies at det var primært 2 grunner til å bruke LocatoWeb for min del, det første var å spore løypene jeg kjørte, dette tar nå GPS. Det andre var for at et par personer kunne følge med når jeg var på «gruskjøring» på egenhånd i litt utsatte eller ukjente områder, greit med noen som kunne finne meg igjen om jeg ikke kom hjem igjen… Men slik kjøring alene har det vert lite av siste sesongene.

LocatoWeb er fantastisk om man får til å bruke det, men som Bikeridr sier, de fleste har «gått videre».
User avatar
pelsen
Posts: 1106
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: LocatoWeb - gruppe

Post by pelsen »

Jeg brukte Locatoweb en stund, og det funket fint. Men så byttet jeg telefon og fikk problem med at den ikke lastet opp før jeg kom hjem, og den fikk heller ikke med seg hele turen. Dette er sikkert løsbart ved å endre oppsett i telefonen, men jeg gidder ikke å kåle med denne. Jeg vet stort sett hvor jeg har vært likevel.
User avatar
Palma
Posts: 4723
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: LocatoWeb - gruppe

Post by Palma »

Jeg brukte LocatoWeb ei stund. Men for tungvint. Og hvorfor skal alle se hvor jeg kjører?? :-k Jeg er på tur for å ha det ok selv ikke for dele med alle.
Av sikkerhetshensyn har jeg Garmin Inreach med meg bestandig, slik at jeg kan spores via satellitt hvis det er nødvendig. Og hvis jeg har behov så tar jeg opp ruta jeg kjører for å ha den til senere.
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: LocatoWeb - gruppe

Post by mekkern »

Har brukt dette litt for å tr3ffe på bekjente på tur men ser ikke noe behov for å vise andre hvor jeg er til en hver tid.
Kjører en del steder jeg ikke alltid vil dele heller.

Planlegging av fellesturer eller egenturer gjøres i My route app/ navigation. Som kan trackes ved behov.
User avatar
pelsen
Posts: 1106
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: LocatoWeb - gruppe

Post by pelsen »

Palma wrote: 16 Sep 2022 21:52 Jeg brukte LocatoWeb ei stund. Men for tungvint. Og hvorfor skal alle se hvor jeg kjører?? :-k Jeg er på tur for å ha det ok selv ikke for dele med alle.
Av sikkerhetshensyn har jeg Garmin Inreach med meg bestandig, slik at jeg kan spores via satellitt hvis det er nødvendig. Og hvis jeg har behov så tar jeg opp ruta jeg kjører for å ha den til senere.
Jeg pleide å sette den opp at slik at turen ikke var offentlig, og så kunne jeg velge senere om turen skulle deles. De fleste turene ble ikke delt, det er nok ingen som savner de. :D
Post Reply