Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
intruder
Posts: 4280
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by intruder »

Man merker etterhvert at det å delta på ulike fora blir litt ensformig etterhvert,etter over 20 år og med over 15000 innlegg har en etter hvert gått mer lei...
På andre poster har andre forumister også gitt uttrykk for frustrasjon...
dette kan en jo egentlig kurere greit ved å holde seg unna rett og slett [-X

Hva mener menigheten forresten ? :-k
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by JRO »

Er det ikke sånn at en hver bruker får vurdere selv hva en skal bruke tiden sin på. Jeg har også deltatt på mange forum, men ser nå at jeg nok bruker mer tid på Facebook enn jeg bruker på forumet. Men er innom dette forumet daglig og leser de innleggene som kommer, kommenterer noen men ikke alle.
Men det er en ting som jeg syns forumet er fantastisk til, og det er å gjennomføre å planlegge turer og møteplasser for oss brukere. Nå i helgen skal jo mange av oss møtes hos AT for å spise pølser det ser jeg fram til og er oppstått med forumbrukere her på forumet. :D :thumleft =D>
Jeg har samtidig møtt mange nye og gode MC venner gjennom forumet og det er også en god ting.
User avatar
intruder
Posts: 4280
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by intruder »

Helt enig JRO...skulle egentlig til pylsefestivalen denne gamlingen her på 70 også og hadde avtalt ei eller to overnattinger hos min gode venn Gaute Arctic Tiger.
Men blir dessverre for tidlig på året med for få kilometer på rævva for meg men har jo tidligere nevnt et enkelt kaffetreff i ny og ne,har jo nevnt Lygnaseter i mai.
Vi får komme tilbake til saken ....takk for hyggelig tilbakemelding i alle fall ! :thumleft
ArcticTiger
Posts: 2519
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by ArcticTiger »

Du gir deg IKKE på forumet Intruder [-X [-X [-X

Det er som JRO sier, det går litt i rykk og napp med forumaktiviteten. Som også ellers i livet :roll:
Det jeg har satt mest pris på, er å møte så mange positive MC-folk, og turene og arrangementene som foreslås. Det behøver ikke å være så digre greier, det viktigste er at man møtes og har det trivelig! Jeg har ikke vært med på alt av turer og arrangementer, men det er utolig positivt at noen drar igang noe!

Og imorgen Laurdag er det Pølse-Gomling, Gennerell Lausprat og Dekk-Sparking som står på proggrammet her i Ænnebu! Vellkommen skal Dere være :thumleft :D
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Bikeridr »

Jeg leser absolutt alle innlegg her. Både fordi jeg har interresse av det og også for å se at det ikke er spæmm eller ufinheter i innleggene. Heldigvis og en stor takk til dere alle, dere gjør moderatorjobben ca helt overflødig :thumleft
Jeg er ikke flink til å kommentere, skal jeg lett innrømme. Ikke legger jeg ut så mye heller, skal jeg også innrømme. Lover hver gang at jeg skal skjerpe meg, så varer det ca 2 innlegg og tilbake i "se-på-alle-postene-og-bla-videre-uten-å-kommentere". Derfor skal jeg denne gang ikke love å skjerpe meg men heller håpe på en personlig forbedring :)

Videre er det som AT og JRO skriver. Her har jeg truffet nye venner og vært med på turer sammen med forumfolket. Det håper jeg å fortsette med og nå som coronashaiten er på hell, vil kanskje "treff og tur" bli mer aktuelt igjen.

Mhp fjøsboka; jeg er nok mye mer her innpå enn det. Altfor mye "information overflow" uten noe som helst struktur. Mye bedre her med pludring og mekketråder det faktis går an å finne frem i.

La oss gå våren og sommeren i møte med litt fler bilder og tursammendrag. Her på vår nye host etter jeg overtok og flytta forumet, har vi mengder av plass til bilder og annet. Man slipper også omveien med å lenke til bilder siden direkteopplasting ble "tillatt" umiddelbart etter flytting.
Olav333
Posts: 2
Joined: 20 Apr 2022 23:42
MC: Ktm duke 690 r
Location: Nordre follo

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Olav333 »

Jeg er helt ny på dette forumet, men førsteinntrykket er veldig positivt. Virker som en veldig fin side og kommer garantert til å være her i tiden fremover. Blir man lei så er det bare å ta en pause tenker jeg.
User avatar
mekkern
Posts: 5116
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by mekkern »

Kommer nok IKKE til å kutte ut Forum.
men Blogg/logg har blitt lagt litt i dvale da jeg ikke "føler"(jævlig teit skrevet)at interessen på forumet går i samme retning som min.
Og der er JEG like skyldig som mange andre når det kommer til å kommentere de tingene som ikke opptar meg så mye.
Men man blir jo litt "lei" når det er stort sett "en sykkel som gjelder" men "de andre" har liksom ikke funnet det ut ennå.

Spørsmålet er jo hva dette gjør med rekrutteringen til forumet?
At alle får svar på det de spør om-ja der er det greit og flott,men hvor mange er innom og leser litt,og finner ut at dette "passer liksom ikke for meg".
Mulig det ser litt kjipt ut for de som ikke er "med i klubben"? At det blir litt terskel for å delta?
Litt smal bredde når det blir mye av det samme som kommer opp og diskuteres/bekreftes.


Når det gjelder turer/treff og slikt er vi nok mer "på" alle sammen, selv om vi nok skulle etterlyst flere deltagere-selv om de ikke er "forumkjente".

jeg veit a søren..men nå begynner sesongen for fullt så får en se hva en eventuelt klorer ned på tastene. \:D/
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Palma »

mekkern wrote: 22 Apr 2022 17:43

Men man blir jo litt "lei" når det er stort sett "en sykkel som gjelder" men "de andre" har liksom ikke funnet det ut ennå.

Spørsmålet er jo hva dette gjør med rekrutteringen til forumet?
Kjenner meg ikke helt igjen her det er da ikke så mye snakk om den nye Kawasaki Vulcan S MY. :plystre
Sikkert en ok sykkel for de som ønsker den type sykkel.

Tror nok at de fleste er helt enig med seg selv at de har den beste sykkelen til sitt eget bruk. Om noen hevder jeg burde hatt noe annet enn det jeg har så får de bare jobbe på, det driter jeg en lang beng i. Jeg spør gjerne om andres erfaring hvis jeg trenger det. Og de av oss som er så storkjefta at de hevder at de har det beste i verden får nå bare gjøre det. Kanskje de har behov for det.. :-k
ArcticTiger
Posts: 2519
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by ArcticTiger »

Den beste Sykkærn til sitt bruk :roll:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by ojda »

Æsj! Den har Nebb🙄
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Twinmannen
Posts: 94
Joined: 08 Nov 2015 16:48
MC: Honda CB 500 1995 mod.

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Twinmannen »

ojda wrote: 22 Apr 2022 20:56 Æsj! Den har Nebb🙄
Nå må du ikke bli nebbete! :D
Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by ojda »

Twinmannen wrote: 22 Apr 2022 21:32
ojda wrote: 22 Apr 2022 20:56 Æsj! Den har Nebb🙄
Nå må du ikke bli nebbete! :D



:lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by biker7 »

Det går vel litt opp og ned her i forumet, som i livet ellers :)
Synes nok kanskje aktiviteten har dalet litt her i det siste, men sikkert flere grunner til det.
Jeg skriver jo et innlegg i ny og ne i bloggen min. Og selv om det kunne vært ok med litt flere kommentarer fra andre der, så lever jeg helt fint med det. Komme nok til å fortsette med mine innlegg der når tid og lyst.
Jeg kunne også sikkert vært flinkere til å kommentere andres innlegg. Vi får kanskje prøve og skjerpe oss litt alle sammen, slik at vi holder liv i forumet :D

OG selv om "noen" av oss har kjøpt GS og er fornøyd med det, så må da vel folk med andre sykler tåle det vel ?? :?
Virker nesten som om noen føler seg "tråkket på" og utfrosset av "GS-menigheten".. Såppass må man vel tåle i et litt ironisk Biker-samfunn eller ??
Og jeg personlig synes det er meget interresant å lese om andre sykler også. For GS er ikke noe annet enn en motorsykkel det heller ! 8)
Jonta
Posts: 543
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Jonta »

Et bra og hyggelig forum. Men hvis jeg kan komme med noe litt negativt..
De fleste forum har sin "off topic" avdeling, hvor det diskuteres helt andre ting en mc. Det er helt greit. Men for meg, på dette forumet, blir det en brems når "bloggen" og "generelt prat" blir betydelig mer dominerende enn f.eks." tung mc" og "verkstedet".

Kanskje noe til ettertanke?
ArcticTiger
Posts: 2519
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by ArcticTiger »

Det blir feil å si at forum-aktiviteten er "laber". Vel, kanskje vi ikke skriver og kommenterer like mye som før, men interessen er definitivt der! Med 22 frammøtte på Pølsetereffet i Ænnebu idag, kan man ikke klage på interessen!
Og det planlegges turer, lange og korte, framover.
Så, det tolereres ingen sure miner angående forum-aktiviteten , takk [-X [-X
Post Reply