Roterommet til ole m.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
ole m.
Posts: 1310
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Roterommet til ole m.

Post by ole m. »

Sinn 103 St
sinn_website_besonderheiten_103st_k_1440x1296.jpg
103.031_410_20_mit_band_textil_schwarz.png
https://www.sinn.de/en/watches/series/s ... 03-st.html
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ole m.
Posts: 1310
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Roterommet til ole m.

Post by ole m. »

HD Duo Glide, 1958
HD-1958-FL-3107-1.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
pelsen
Posts: 1174
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Roterommet til ole m.

Post by pelsen »

Panhead er fint, det er vel den peneste motoren selv om jeg liker knuckle bedre mhp utseende, som er litt råere. Stusser litt på bildet, fjæring i ramma og i setet, er dette bilde av en ekte sykkel eller et produkt av AI :?:
User avatar
Jompa
Posts: 338
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Roterommet til ole m.

Post by Jompa »

Duo Gliden har fjæring både i setet og bakhjulet, laga for comfort.
Byttet navn til Electra Glide o 1965 da den kom med el-start som den første serieproduserte motorsykkelen
User avatar
pelsen
Posts: 1174
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Roterommet til ole m.

Post by pelsen »

Jompa wrote: 30 Nov 2024 22:40 Duo Gliden har fjæring både i setet og bakhjulet, laga for comfort.
Byttet navn til Electra Glide da den kom med el-start som den første serieproduserte motorsykkelen
Jeg visste ikke om fjæring i setet og bakhjulet. Fint med litt oppdatering :thumleft Electra Glide sluttet vel da shovel kom, eller tar jeg feil der også :D
User avatar
Tekumseh
Posts: 2307
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Roterommet til ole m.

Post by Tekumseh »

Electra Glide fantes med shovel, evo og twincam ja, og lages vel i dag med nyere motor - jeg har ikke hengt med i timen de siste årene..

En jeg var i klubb med for 10-15 år siden hadde en 1959 duo-glide.
59duo.jpg
Stort sett forsiktig og livredd for den, men her tok vel promillen over ;-)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ole m.
Posts: 1310
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Roterommet til ole m.

Post by ole m. »

@pelsen , @Jompa og @Tekumseh , HD Duo Glide er en sykkel jeg alltid har likt, men jeg kan null og niks om disse. Er dette pålitelige motorer, om de er i grei stand og tatt vare på?
User avatar
pelsen
Posts: 1174
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Roterommet til ole m.

Post by pelsen »

Jeg kjenner ikke kvaliteten på Duo-Glide, HD har jo variert i kvalitet opp gjennom tiden. 50-tallet var vel ikke det værste, slik som 70-tallet når AMF eide HD. Skikkelig bra kvalitet ble det vel ikke før 84-85 da de lanserte Evo-motoren.
Men man kjøper jo ikke en 60 - 70 år gammel sykkel for å kjøre til jobben hver dag. Min erfaring med veteransykler som ikke blir brukt er at de holder veldig bra, selv om det er sykler med litt frynsete rykte :-)
Post Reply