Flott lyd i LS2 ja! Husker RS100 gul, min var gul og jeg hadde den i 1977ole m. wrote: ↑19 Feb 2025 14:52Du var en av de heldige få som kjørte LS2 ja.increasing wrote: ↑19 Feb 2025 07:35Har helt klart sansen for crossere / enduro sykler, flotte bilder. Du nevner mange kjente lettvektere her, hadde selv to Yamaha LS2 100 etter hverandre som var helt fantastiske sykler og avsluttet med Yamaha RS100 som var nedtur vs LS2 før det ble større motorsykkel på -70 talletole m. wrote: ↑12 Feb 2025 09:15 Ja, den likner på tanken på Yamaha Enduro 50! Det var en vakker liten moped. Eller var det DT 100 du mener, siden du skriver 7 hk? Det er en sykkel jeg ikke kjenner selv. Hos oss var det stort sett Yamaha RS 100, Kawasaki KH 100, Suzuki TS 100 ER og en og annen Honda CB 100. Det råeste var Yamaha LS2 100, som var tosylindret, den gikk det ikke mange av, og den er nok ettertraktet også i dag.
Men, bensintanken på Yamaha OW27 125, som jeg la ut bilde av over, er nok noe helt annet enn på disse DT-ene. Tanken er av aluminium, og for å spare vekt laget så tynn at de ikke turde å ha punktinnfesting via braketter i forkant. I stedet ble den klemt fast via stroppen du kan se er spent over tanken, for å unngå lokalt høye spenninger i materialet i tanken. Legg også merke til radiatoren som er plassert bak startnummeret på gaffelen. Dette var det samme de gjorde på den første vannkjølte YZ 125 fra 1981. De hadde samme prinsipp i 1982 også, først i 1983 ble den plassert fastmontert i ramma rett under tanken.![]()
Flotte sykler, ikke minst var jo lyden av dem helt rå. og jeg synes fortsatt tidlig RS 100 med den gule tanken og stripene, om du husker, er veldig fin.
![]()
Roterommet til ole m.
- increasing
- Posts: 58
- Joined: 14 May 2020 14:47
- MC: R1250GSA
- Location: Lillestrøm
Re: Roterommet til ole m.
increasing
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)"
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- intruder
- Posts: 4892
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Roterommet til ole m.
Jeg kjøpte i 1970 en ny Tempo Fighter 125 ccm som jeg behandlet stygt og byttet likt i en Jawa 350 fra 50-tallet etter et år...
Var vel ikke produsert så mange hundre av disse Tempoene så ville vært artig å ha den i dag
Var vel ikke produsert så mange hundre av disse Tempoene så ville vært artig å ha den i dag
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
Det kommer vel en tid der man angrer på at man kvitta seg med en del ting, det er en av grunnene til at jeg etter hvert slutta å selge motorsykler. I ettertid ser jeg at det har blitt litt vel mange av dem her...
Her er Tempo-en, Intruder, men dette er vel kanskje en 100 ccm av samme sykkel:

https://classicmc.no/klassiske-sykler/t ... igther-220
https://sorlandsavisen.no/2021/01/25/ma ... tore-drom/
Her er Tempo-en, Intruder, men dette er vel kanskje en 100 ccm av samme sykkel:

https://classicmc.no/klassiske-sykler/t ... igther-220
https://sorlandsavisen.no/2021/01/25/ma ... tore-drom/
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- intruder
- Posts: 4892
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Roterommet til ole m.
Takk for svar ole m. ...gikk ei stund før jeg var innom og så det,,,ole m. wrote: ↑21 Mar 2025 14:13 Det kommer vel en tid der man angrer på at man kvitta seg med en del ting, det er en av grunnene til at jeg etter hvert slutta å selge motorsykler. I ettertid ser jeg at det har blitt litt vel mange av dem her...![]()
Her er Tempo-en, Intruder, men dette er vel kanskje en 100 ccm av samme sykkel:
https://classicmc.no/klassiske-sykler/t ... igther-220
https://sorlandsavisen.no/2021/01/25/ma ... tore-drom/
125 ccm som jeg fikk opp i 140 km / t husker jeg
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
Citizen Promaster Diver NB6021-17E, denne klokka i titan veier kun 75 gram med gummirem. En klassisk dykkerklokke, synes den ser fin ut.
Bilder er fra Hodinkee.
https://www.hodinkee.com/articles/citiz ... the-weight
https://www.urverket.no/citizen-promast ... 80467.html
Bilder er fra Hodinkee.
https://www.hodinkee.com/articles/citiz ... the-weight
https://www.urverket.no/citizen-promast ... 80467.html
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- intruder
- Posts: 4892
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Roterommet til ole m.
En kar jeg jobbet med en gang skrøt i matpausen av at han hadde kjøpt seg dykkerur.Jeg bemerket at : Hva skal du med det som ikke engang stikker stortåa i Mjøsa om det er mindre enn 25 varme...
Han
mens alle de andre
angrer litt enda
Han
angrer litt enda
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
He-he... Tror nok de aller fleste dykkerur knapt får kjenne på vann, men kanskje til litt fuktig luft i regnvær?
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
Swift Keewaydin 16 Combi
https://swiftcanoe.com/boat/keewaydin-16-combi/
https://swiftcanoe.com/boat/keewaydin-16-combi/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
Yedoo Trexx Disc
https://sparking.no/produkt/yedoo-trexx-disc/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
Auto Union Type C - 1936-1937
Motor var en kompressormatet 45-graders V16 på 5,0 l og 520 hk.
https://www.supercars.net/blog/auto-union-type-c/
Motor var en kompressormatet 45-graders V16 på 5,0 l og 520 hk.
https://www.supercars.net/blog/auto-union-type-c/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4996
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Roterommet til ole m.
Står en slik på bil/transportmuseet i Rigaole m. wrote: ↑20 Jun 2025 14:13 Auto Union Type C - 1936-1937
Motor var en kompressormatet 45-graders V16 på 5,0 l og 520 hk.
Auto Union 01.jpeg
Auto Union 02.jpeg
Auto Union 03.jpeg
https://www.supercars.net/blog/auto-union-type-c/
- intruder
- Posts: 4892
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Roterommet til ole m.
Auto Union var fellesbetegnelsen på Audi,DKW,Horch og Wanderer ...
ifølge Google finnes det ikke Auto Union type C i Norge utenom tråbiler og lekebiler
men kronprins Olav fikk på sin 12-årsdag en elektrisk Cadillac tråbil ... vet ikke om den er bevart ?
PS : Den står i dag på teknisk museum
ifølge Google finnes det ikke Auto Union type C i Norge utenom tråbiler og lekebiler
men kronprins Olav fikk på sin 12-årsdag en elektrisk Cadillac tråbil ... vet ikke om den er bevart ?
PS : Den står i dag på teknisk museum
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
Jeg har vært der, og sett den.Bikeridr wrote: ↑20 Jun 2025 15:20Står en slik på bil/transportmuseet i Rigaole m. wrote: ↑20 Jun 2025 14:13 Auto Union Type C - 1936-1937
Motor var en kompressormatet 45-graders V16 på 5,0 l og 520 hk.
Auto Union 01.jpeg
Auto Union 02.jpeg
Auto Union 03.jpeg
https://www.supercars.net/blog/auto-union-type-c/![]()