Men å sitte med fire potter på toppen av sykkelen, skjult som bensintank.... Ser ikke for meg at Freddie Spencer kjørte med stilongs
Roterommet til ole m.
Re: Roterommet til ole m.
Et flott stykke maskineri
Men å sitte med fire potter på toppen av sykkelen, skjult som bensintank.... Ser ikke for meg at Freddie Spencer kjørte med stilongs
Men å sitte med fire potter på toppen av sykkelen, skjult som bensintank.... Ser ikke for meg at Freddie Spencer kjørte med stilongs
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
Ble nok god og varm den "tanken" ja, selv med oppbygging med doble lag og varmereflekterende folie under. 
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
I november 2023 ble Villa Bygdøy, et bygg jeg jobbet med en lengre periode, tildelt Betongtavlen, som et resultat av bra samarbeid med både flinke arkitekter og skikkelige fagfolk hos utførende entreprenør. Dette hadde heller ikke vært mulig uten en interessert byggherre. Jeg setter stor pris på å jobbe sammen med dyktige folk som dette, da blir resultatet bra.
Betongtavlen deles ut av Norsk Betongforening og er en utmerkelse som gis til byggverk i Norge hvor betong er anvendt på en miljømessig, estetisk og teknisk fremragende måte.
Begrunnelsen for tildelingen finnes her:
https://betong.net/aktuelt/vinner-av-betongtavlen-2023/
Arkitektens beskrivelse, og flere bilder:
https://www.lundhagem.no/work/villa-bygdoy-w?view=all
Foto: Einar Aslaksen
Betongtavlen deles ut av Norsk Betongforening og er en utmerkelse som gis til byggverk i Norge hvor betong er anvendt på en miljømessig, estetisk og teknisk fremragende måte.
Begrunnelsen for tildelingen finnes her:
https://betong.net/aktuelt/vinner-av-betongtavlen-2023/
Arkitektens beskrivelse, og flere bilder:
https://www.lundhagem.no/work/villa-bygdoy-w?view=all
Foto: Einar Aslaksen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
1982 Honda RC250 fabrikkracer
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Roterommet til ole m.
ole m. wrote: ↑31 Jan 2025 19:28 1984 Honda NSR500 NV0A modell av Freddie Spencers racer
1984 NSR500-Freddie Spencer 01.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 02.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 03.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 04.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 05.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 06.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 07.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 08.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 09.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 10.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 11.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 12.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 13.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 14.jpeg
https://global.honda/en/RACERS/NSR500_02/01.html
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
1976 Yamaha OW27 125
Fabrikkracer som ble kjørt av Bob Hannah.
https://dirtbikemagazine.com/two-stroke ... maha-0w27/
Fabrikkracer som ble kjørt av Bob Hannah.
https://dirtbikemagazine.com/two-stroke ... maha-0w27/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4996
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Roterommet til ole m.
Sattan, den tanken husker jeg. Var "standard" på Yamaha DT00 på 80-tallet. Før 125 ble lovlig i Norge. De hadde 7HK og gikk max 80km/t lovlig. (Men "alle" satte på 125-kit og 15HK og uppet til rundt 120km/t).
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
Ja, den likner på tanken på Yamaha Enduro 50! Det var en vakker liten moped. Eller var det DT 100 du mener, siden du skriver 7 hk? Det er en sykkel jeg ikke kjenner selv. Hos oss var det stort sett Yamaha RS 100, Kawasaki KH 100, Suzuki TS 100 ER og en og annen Honda CB 100. Det råeste var Yamaha LS2 100, som var tosylindret, den gikk det ikke mange av, og den er nok ettertraktet også i dag.
Men, bensintanken på Yamaha OW27 125, som jeg la ut bilde av over, er nok noe helt annet enn på disse DT-ene. Tanken er av aluminium, og for å spare vekt laget så tynn at de ikke turde å ha punktinnfesting via braketter i forkant. I stedet ble den klemt fast via stroppen du kan se er spent over tanken, for å unngå lokalt høye spenninger i materialet i tanken. Legg også merke til radiatoren som er plassert bak startnummeret på gaffelen. Dette var det samme de gjorde på den første vannkjølte YZ 125 fra 1981. De hadde samme prinsipp i 1982 også, først i 1983 ble den plassert fastmontert i ramma rett under tanken.
Yamaha YZ 125 - 1981: Yamaha YZ 125 - 1982:
Men, bensintanken på Yamaha OW27 125, som jeg la ut bilde av over, er nok noe helt annet enn på disse DT-ene. Tanken er av aluminium, og for å spare vekt laget så tynn at de ikke turde å ha punktinnfesting via braketter i forkant. I stedet ble den klemt fast via stroppen du kan se er spent over tanken, for å unngå lokalt høye spenninger i materialet i tanken. Legg også merke til radiatoren som er plassert bak startnummeret på gaffelen. Dette var det samme de gjorde på den første vannkjølte YZ 125 fra 1981. De hadde samme prinsipp i 1982 også, først i 1983 ble den plassert fastmontert i ramma rett under tanken.
Yamaha YZ 125 - 1981: Yamaha YZ 125 - 1982:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4996
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Roterommet til ole m.
Ja, jeg mente (og skrev) DT100. Det var min drømmesykkel, men fikk jo hverken lov eller hadde penger til lettlappen, så det ble en 1980 Suzuki ER50 med hele 2,39HK på meg. Hadde den til jeg fikk billappen og ga den til mine foreldre i bytte mot en 1972 Fort Escort Mk1 1,3 Sport. De, igjen, bytta Suzukien i en hundehvalp
Ja, tanken og materialet er nok forskjellig, men fargen og formen er nøyaktig slik jeg husker den fra da jeg gikk med st*p*kk forbi forhandleren som hadde de i utstilling..
Ja, tanken og materialet er nok forskjellig, men fargen og formen er nøyaktig slik jeg husker den fra da jeg gikk med st*p*kk forbi forhandleren som hadde de i utstilling..
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
Du skrev DT00, derfor jeg ble usikker.
En hundevalp kan jo være fint også.Bikeridr wrote: ↑12 Feb 2025 11:07 Det var min drømmesykkel, men fikk jo hverken lov eller hadde penger til lettlappen, så det ble en 1980 Suzuki ER50 med hele 2,39HK på meg. Hadde den til jeg fikk billappen og ga den til mine foreldre i bytte mot en 1972 Fort Escort Mk1 1,3 Sport. De, igjen, bytta Suzukien i en hundehvalp![]()
Ja, tanken og materialet er nok forskjellig, men fargen og formen er nøyaktig slik jeg husker den fra da jeg gikk med st*p*kk forbi forhandleren som hadde de i utstilling..
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4996
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Roterommet til ole m.
Ja, mye man skulle gjort om man hadde visst fremtiden. F.eks kjøpt 100 bitcoin for $20 i 1998, da jeg leste om dem første gangen..
- increasing
- Posts: 58
- Joined: 14 May 2020 14:47
- MC: R1250GSA
- Location: Lillestrøm
Re: Roterommet til ole m.
Har helt klart sansen for crossere / enduro sykler, flotte bilder. Du nevner mange kjente lettvektere her, hadde selv to Yamaha LS2 100 etter hverandre som var helt fantastiske sykler og avsluttet med Yamaha RS100 som var nedtur vs LS2 før det ble større motorsykkel på -70 talletole m. wrote: ↑12 Feb 2025 09:15 Ja, den likner på tanken på Yamaha Enduro 50! Det var en vakker liten moped. Eller var det DT 100 du mener, siden du skriver 7 hk? Det er en sykkel jeg ikke kjenner selv. Hos oss var det stort sett Yamaha RS 100, Kawasaki KH 100, Suzuki TS 100 ER og en og annen Honda CB 100. Det råeste var Yamaha LS2 100, som var tosylindret, den gikk det ikke mange av, og den er nok ettertraktet også i dag.
Men, bensintanken på Yamaha OW27 125, som jeg la ut bilde av over, er nok noe helt annet enn på disse DT-ene. Tanken er av aluminium, og for å spare vekt laget så tynn at de ikke turde å ha punktinnfesting via braketter i forkant. I stedet ble den klemt fast via stroppen du kan se er spent over tanken, for å unngå lokalt høye spenninger i materialet i tanken. Legg også merke til radiatoren som er plassert bak startnummeret på gaffelen. Dette var det samme de gjorde på den første vannkjølte YZ 125 fra 1981. De hadde samme prinsipp i 1982 også, først i 1983 ble den plassert fastmontert i ramma rett under tanken.
increasing
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)"
- ole m.
- Posts: 1446
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
Du var en av de heldige få som kjørte LS2 ja.increasing wrote: ↑19 Feb 2025 07:35Har helt klart sansen for crossere / enduro sykler, flotte bilder. Du nevner mange kjente lettvektere her, hadde selv to Yamaha LS2 100 etter hverandre som var helt fantastiske sykler og avsluttet med Yamaha RS100 som var nedtur vs LS2 før det ble større motorsykkel på -70 talletole m. wrote: ↑12 Feb 2025 09:15 Ja, den likner på tanken på Yamaha Enduro 50! Det var en vakker liten moped. Eller var det DT 100 du mener, siden du skriver 7 hk? Det er en sykkel jeg ikke kjenner selv. Hos oss var det stort sett Yamaha RS 100, Kawasaki KH 100, Suzuki TS 100 ER og en og annen Honda CB 100. Det råeste var Yamaha LS2 100, som var tosylindret, den gikk det ikke mange av, og den er nok ettertraktet også i dag.
Men, bensintanken på Yamaha OW27 125, som jeg la ut bilde av over, er nok noe helt annet enn på disse DT-ene. Tanken er av aluminium, og for å spare vekt laget så tynn at de ikke turde å ha punktinnfesting via braketter i forkant. I stedet ble den klemt fast via stroppen du kan se er spent over tanken, for å unngå lokalt høye spenninger i materialet i tanken. Legg også merke til radiatoren som er plassert bak startnummeret på gaffelen. Dette var det samme de gjorde på den første vannkjølte YZ 125 fra 1981. De hadde samme prinsipp i 1982 også, først i 1983 ble den plassert fastmontert i ramma rett under tanken.![]()
Re: Roterommet til ole m.
Når jeg vokste opp hadde sønn i etasjen under oss gul rs 100. En dag kjørte møttes vi ute på morgenen og han tilbydde seg og kjøre meg til skolen.
Selv den dag i dag ca 45 år etter husker jeg det som den beste følelse i verden.
Lykken sitter i fremdeles
Selv den dag i dag ca 45 år etter husker jeg det som den beste følelse i verden.
Lykken sitter i fremdeles