eksportert fra Norge, og nå på mobile.de med minst dobbel pris?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
gsx750_80
Posts: 233
Joined: 24 Nov 2020 22:52

eksportert fra Norge, og nå på mobile.de med minst dobbel pris?

Post by gsx750_80 »

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e808e25825

Synes å ha sett sykkelen i annonsen over på finn.no nylig, men da til atskillige titusener lavere pris..
Andre som gjenkjenner den?
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: eksportert fra Norge, og nå på mobile.de med minst dobbel pris?

Post by pelsen »

gsx750_80 wrote: 20 Nov 2021 21:28 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e808e25825

Synes å ha sett sykkelen i annonsen over på finn.no nylig, men da til atskillige titusener lavere pris..
Andre som gjenkjenner den?
Ja, den nye eieren la ut samme bilde på Bikelife i fjesboka 13. november, og skriver der at han har tenkt å ha den.
Det utelukker jo ikke at han kan ha lagt den på mobile, men det er vel mer sannsynlig at annonsen er falsk.
gsx750_80
Posts: 233
Joined: 24 Nov 2020 22:52

Re: eksportert fra Norge, og nå på mobile.de med minst dobbel pris?

Post by gsx750_80 »

pelsen wrote: 21 Nov 2021 14:54
gsx750_80 wrote: 20 Nov 2021 21:28 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e808e25825

Synes å ha sett sykkelen i annonsen over på finn.no nylig, men da til atskillige titusener lavere pris..
Andre som gjenkjenner den?
Ja, den nye eieren la ut samme bilde på Bikelife i fjesboka 13. november, og skriver der at han har tenkt å ha den.
Det utelukker jo ikke at han kan ha lagt den på mobile, men det er vel mer sannsynlig at annonsen er falsk.
Hmm. I annonsen på mobile.de opplyses det at sykkelen har hatt 1 tidligere eier, og at den har gått i overkant av 6000 km. Virker ikke veldig sannsynlig.
Kjenner lite til hvordan folk evt legger ut falske annonser.
Får søke litt på nett..
gsx750_80
Posts: 233
Joined: 24 Nov 2020 22:52

Re: eksportert fra Norge, og nå på mobile.de med minst dobbel pris?

Post by gsx750_80 »

gsx750_80 wrote: 21 Nov 2021 15:16
pelsen wrote: 21 Nov 2021 14:54
gsx750_80 wrote: 20 Nov 2021 21:28 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e808e25825

Synes å ha sett sykkelen i annonsen over på finn.no nylig, men da til atskillige titusener lavere pris..
Andre som gjenkjenner den?
Ja, den nye eieren la ut samme bilde på Bikelife i fjesboka 13. november, og skriver der at han har tenkt å ha den.
Det utelukker jo ikke at han kan ha lagt den på mobile, men det er vel mer sannsynlig at annonsen er falsk.
Hmm. I annonsen på mobile.de opplyses det at sykkelen har hatt 1 tidligere eier, og at den har gått i overkant av 6000 km. Virker ikke veldig sannsynlig.
Kjenner lite til hvordan folk evt legger ut falske annonser.
Får søke litt på nett..
Hehe!! Da har jeg sjekket Bikelife, og du har rett. Både tidligere og ny eier opererer tilsynelatende under sine fulle navn.
Tidligere eier (H. L.) oppfordrer ny eier (N-R J)om å ta godt vare på den, noe han opplyser at han skal. .
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: eksportert fra Norge, og nå på mobile.de med minst dobbel pris?

Post by intruder »

Følger selv med på FINN daglig men kan ikke i farten huske denne,kan vel også være at jeg ser på custom,cruiser og chopper vanligvis mens denne muligens har stått i kategorien veteran. :thumleft
At en så fin sykkel er høyt verdsatt i det rette miljøet kan jeg godt forstå ! \:D/
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: eksportert fra Norge, og nå på mobile.de med minst dobbel pris?

Post by intruder »

Jammen følger du godt med på veteranmarkedet,DET skal du ha ! =D>
gsx750_80
Posts: 233
Joined: 24 Nov 2020 22:52

Re: eksportert fra Norge, og nå på mobile.de med minst dobbel pris?

Post by gsx750_80 »

intruder wrote: 22 Nov 2021 07:39 Følger selv med på FINN daglig men kan ikke i farten huske denne,kan vel også være at jeg ser på custom,cruiser og chopper vanligvis mens denne muligens har stått i kategorien veteran. :thumleft
At en så fin sykkel er høyt verdsatt i det rette miljøet kan jeg godt forstå ! \:D/
Jeg har fulgt med på priser på CB 1100 F i mange år, bla fordi jeg har eid, og eier, flere slike.
De går som regel for vesentlig høyere priser i Tyskland, Storbrittania og USA feks, enn i Norge, om de er i god stand.
https://www.nadaguides.com/Motorcycles/ ... 00F/Values

I Norge er utropsprisen vanligvis fra i underkant av 20 000, og opp til nærmere 50 000.
Den som var avertert her, hadde en del uroriginale deler, skamfert bakende/kupert hale, uoriginal lakk osv.
Dette trekker vanligvis prisen ned..
Jeg har sett slike sykler i i tilsynelatende utmerket original stand, til vesentlig lavere priser enn denne, selv på mobile.de .
Tipper det ikke er sjanse i havet til å få i nærheten av 10 500 Euro for den sykkelen der, selv om den så pen ut
til å være ombygd til "cafe-racer", eller hva det nå skal forestille.
(En eller annen gærning uten peiling på priser kan naturligvis likevel finne på å gi en uhyrlig sum for sykkelen, om
vedkommende har alt for god råd, feks. Aldri noen garanti.)
Post Reply