Reisearrangør Route 66 og koronasituasjonen

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Reisearrangør Route 66 og koronasituasjonen

Post by intruder »

Ifølge TV 2 nekter reisearrangøren Route 66 å tilbakebetale penger til folk som har fått sin reise avlyst grunnet koronarestriksjonene.
Arrangøren svarer heller ikke på henvendelser fra dem.....
lite seriøst er nå min mening \:D/

PS ! Har i ettertid lest at arrangøren har svart på henvendelsene men uansett ser det ut som om tilbakebetaling er avvist ....
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Reisearrangør Route 66 og koronasituasjonen

Post by knutk »

intruder wrote: 14 Oct 2021 09:16 Ifølge TV 2 nekter reisearrangøren Route 66 å tilbakebetale penger til folk som har fått sin reise avlyst grunnet koronarestriksjonene.
Arrangøren svarer heller ikke på henvendelser fra dem.....
lite seriøst er nå min mening \:D/

PS ! Har i ettertid lest at arrangøren har svart på henvendelsene men uansett ser det ut som om tilbakebetaling er avvist ....
Firmaets leder har mottatt mange klager opp igjennom årene, og det ser ut som om de preller av som vann på gåsa.

Der finnes alltids noen 'der ute' som drømmer om å baske et båt-anker på gamle asfaltveier og attpåtil betale i dyre dommer for gildet.
Og stadig nye dukker opp.... :redface
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Reisearrangør Route 66 og koronasituasjonen

Post by Kant1 »

knutk wrote: 14 Oct 2021 12:49 Der finnes alltids noen 'der ute' som drømmer om å baske et båt-anker på gamle asfaltveier og attpåtil betale i dyre dommer for gildet.
Og stadig nye dukker opp.... :redface
Noenganger... ganske ofte faktisk...
Får KnutK meg til å bryte ut i kranpelatter :thumleft :lol: :lol: :lol:

Fantastisk kommentar 😊
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Reisearrangør Route 66 og koronasituasjonen

Post by mekkern »

Skikkelig artig refleksjon Knutk🤣
Det firmaet lever etter prinsippet:

A new sucker is born every day.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Reisearrangør Route 66 og koronasituasjonen

Post by intruder »

Tvilsom forretningsdrift ja....men i mitt hode kunne en Route E6 fra f eks Oslo og ei ukes tid nordover være attraktivt,hyggelige asfaltcowboys og naturligvis finvær er ikke å forakte...
Me en 70-åring med max 20 mil om dagen i gjennomsnitt får nok heller gå for " Iron butt "...
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Reisearrangør Route 66 og koronasituasjonen

Post by pelsen »

mekkern wrote: 14 Oct 2021 14:50 Skikkelig artig refleksjon Knutk🤣
Det firmaet lever etter prinsippet:

A new sucker is born every day.
Jeg måtte flire litt jeg også, bra beskrivelse av kjøreegenskaper. :thumleft
Jeg ser ikke på TV men har sett noen andre saker fra TV2 på fjøsboka, løftebordet fra bilrema med en HD på som veltet av "seg selv", og en uforsikret sykkel som ble med i en brann i Bergen. Det jeg sitter igjen med inntrykk er at TV2 hjelper folk som egentlig burde ha visst bedre. På utenlandsk heter de vel suckers :D
gsx750_80
Posts: 233
Joined: 24 Nov 2020 22:52

Re: Reisearrangør Route 66 og koronasituasjonen

Post by gsx750_80 »

intruder wrote: 14 Oct 2021 09:16 Ifølge TV 2 nekter reisearrangøren Route 66 å tilbakebetale penger til folk som har fått sin reise avlyst grunnet koronarestriksjonene.
Arrangøren svarer heller ikke på henvendelser fra dem.....
lite seriøst er nå min mening \:D/

PS ! Har i ettertid lest at arrangøren har svart på henvendelsene men uansett ser det ut som om tilbakebetaling er avvist ....
Jeg var for 5-10 år siden på et foredrag gitt av en som hadde vært på tur i regi av et slikt firma, drevet av en figur med etternavnet Stallvik. Vedkommende var på visse punkter ganske så misfornøyd, og mente at de ikke fikk levert en pakke i tråd med det de var lovet.
Hvis det er snakk om samme firma, har de et noe frynsete rykte fra før.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Reisearrangør Route 66 og koronasituasjonen

Post by Bikeridr »

Det som egentlig forundrer meg er at arrangøren (les: skogfjotten) tør å være så arrogant.
Mange av de som velger å dasse rundt på omtalte jernkomfyr er jo de med sånn der dødningehode med vinger på ryggmerket. De har vel gjerne sine egne metoder mhp det å få valuta for pengene sine. De godtar neppe "drit og dra" når arrangøren ikke leverer..
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Reisearrangør Route 66 og koronasituasjonen

Post by ArcticTiger »

Bikeridr wrote: 14 Oct 2021 21:47 Det som egentlig forundrer meg er at arrangøren (les: skogfjotten) tør å være så arrogant.
Mange av de som velger å dasse rundt på omtalte jernkomfyr er jo de med sånn der dødningehode med vinger på ryggmerket. De har vel gjerne sine egne metoder mhp det å få valuta for pengene sine. De godtar neppe "drit og dra" når arrangøren ikke leverer..
Det er nok ikke de med Dødningehoder på vesten som drar på slike turer, de har jo likesinnede "Brødre" der borte, og trenger ikke å dra på saueflokk-tur.
Rt 66 er forøvrig den kjedeligste vei å kjøre fra øst til vest (eller omvendt) i USA.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Reisearrangør Route 66 og koronasituasjonen

Post by intruder »

MCavisa skriver at bedriften har søkt om koronastøtte men fått avslag.
Men ny søknad er sendt så det er sikkert lys i enden av tunellen , media hausser nå opp det meste for å selge.... [-X
Post Reply