Svindelforsøk på PC

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Svindelforsøk på PC

Post by intruder »

Da jeg åpnet gmailkontoen i dag lå det en melding der som jeg syntes var helt merkelig .
Åpnet den og xxxxxxx ba om unnskyldning for å kontakte meg på denne måten og blablabla

Leste ikke mer og slettet faanskapen , sjæfen her lar seg ikke kure så lett
tro det eller ei :redface

Over til alvoret , er jo flere her med erfaring som kan informere på et vettugt vis ! :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Svindelforsøk på PC

Post by intruder »

Ikke helt i tråd med overskriften.....
gjelder SMS ...fikk melding fra "" Norsk tipping "" med spørsmål om jeg var en veldig aktiv PET (( politisk aktiv person )).......
da det ikke er 1 april og jeg regner med at NT har annet å bruke tiden til valgte jeg ikke å svare.....

takk te n Rotmo :thumleft
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Svindelforsøk på PC

Post by pelsen »

intruder wrote: 15 Oct 2021 13:18 Ikke helt i tråd med overskriften.....
gjelder SMS ...fikk melding fra "" Norsk tipping "" med spørsmål om jeg var en veldig aktiv PET (( politisk aktiv person )).......
da det ikke er 1 april og jeg regner med at NT har annet å bruke tiden til valgte jeg ikke å svare.....
Prøv å google "norsk tipping pep" så finner du svaret, det er raskere gjort enn å skrive om det her.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Svindelforsøk på PC

Post by intruder »

Okei....åsså sto det i SMSen at om jeg ikke var en PET behøvde jeg ikke svare........
ærlighet og lyseblå troskyldige øyne varer lengst...... :lol


og jeg har hverken vært konge,statsminister eller ambassadør heller.... :smt032

og sjæf i endeLarmen MK duger vel heller ikke så.....og har ingen svartpenger å hvitvaske så da så
Fusionbreak
Posts: 1
Joined: 09 Feb 2022 16:25

Re: Svindelforsøk på PC

Post by Fusionbreak »

Nå er det virkelig mange alternativer for svindel på Internett. Brev er allerede en ganske gammel og primitiv måte å forsøke å lure på. Generelt må du alltid være forsiktig og huske at 98 % av svindelen skjer på grunn av vår egen feil.
Jeg tror i større grad dette skyldes utviklingen av Internett generelt, samt kryptovalutaer.
På Twitter klarer de til og med å opprette kontoer til verifiserte kjente personligheter, for eksempel Elon Musk!
Så hvis du er en aktiv bruker av kryptovaluta, må du være enda mer forsiktig, for det er en risiko for å miste midlene dine fullstendig!
Arbeidet til produktsjefer på kryptovalutaportalen CryptoDaily
Post Reply