3D-print-tråden
- Bikeridr
- Geocache General
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
Re: 3D-print-tråden
Da er delene ankommet, så kvelden blir avsatt til fikkelering. Fingers crossed
Håper du får liv i den igjen, så vi kanndele noen prosjekter
- Bikeridr
- Geocache General
Satser på det.
Antar Bambu har hatt en liten mistanke på hvor feilen har lagt siden jeg fikk en liste med spesifikke sjekkpunkt før de sendte deler.
Nytt TH-kort og komplett nytt ledningsnett.
Tydelig at blinkefrekvensen på LED på hovedkortet var en indikator.
Antar Bambu har hatt en liten mistanke på hvor feilen har lagt siden jeg fikk en liste med spesifikke sjekkpunkt før de sendte deler.
Nytt TH-kort og komplett nytt ledningsnett.
Tydelig at blinkefrekvensen på LED på hovedkortet var en indikator.
- Bikeridr
- Geocache General
Da var man igang igjen. Satser på den går vesentlig lenger enn 15 timer denne gang
Gikk voksne 3 timer å bytte ut alt. Bambu har svært god dokumentasjon på hvordan bytte ting, men sattan de der kineserne borti Shenzen må ha små fingre
Selve TH-kortet var unnagjort på rundt halvtimen, men kablingen til hovedkortet bak bakplata var et styr.
Det er forresten 8 skruer på dekslene til toolhead og 18 -atten!- skruer på bakplata. De har heller ikke spart på silikonlim på connectorene, men heldigvis har jeg "ordentlig" verktøysett fra Ifixit, så kom meg nå igjennom det også.
Kjører etpar testprint, så kleiser jeg på silikonlim i kveld så det kan herde over natta.
Jada, lever farlig og planlegger 3 timers print uten lim, men det er lett å komme til connectorene som skal ha lim og tenker den klarer 3-ish timer uten å riste løs på lett redusert hastighet.
Gikk voksne 3 timer å bytte ut alt. Bambu har svært god dokumentasjon på hvordan bytte ting, men sattan de der kineserne borti Shenzen må ha små fingre
Selve TH-kortet var unnagjort på rundt halvtimen, men kablingen til hovedkortet bak bakplata var et styr.
Det er forresten 8 skruer på dekslene til toolhead og 18 -atten!- skruer på bakplata. De har heller ikke spart på silikonlim på connectorene, men heldigvis har jeg "ordentlig" verktøysett fra Ifixit, så kom meg nå igjennom det også.
Kjører etpar testprint, så kleiser jeg på silikonlim i kveld så det kan herde over natta.
Jada, lever farlig og planlegger 3 timers print uten lim, men det er lett å komme til connectorene som skal ha lim og tenker den klarer 3-ish timer uten å riste løs på lett redusert hastighet.
Hehe, ja det virket som mye styr ja
Jeg henter min ELegoo Mars 5 Ultra i dag etter jobb. Skal kalibreres og testes i helgen
Jeg henter min ELegoo Mars 5 Ultra i dag etter jobb. Skal kalibreres og testes i helgen
Da får også jeg noe å gjøre i helgen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Bikeridr
- Geocache General
Timelapse av print "or it didn't happen"
Tester for første gang nå. Tror jeg fikk aktivert Timelapse....
Utrolig hendig med innebygget kamera så man kan følge med på printen samt starte print fra PC etc. Jeg sitter jo ikke i kjelleren bestandig når jeg sender prints, så det er en meget kjekk sak og ha
Det står 1 time og 19 minutter til den ene verktøyholderen er ferdig.
En liten screenshot av videoen rett etter start
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ser jeg MÅ bruke Chitubox for å bruke kamera etc. Lychee støtter ikke dette ser det ut som. Litt synd, siden jeg likte grensesnittet til Lychee mye bedre. Chitubox ser litt mer "uferdig" ut. Men det funker.
En annen ting med Chitubox er at man ikke kan koble det opp mot community og laste inn ferdige profiler etc. Man må lage profilen selv fra start. Men jeg brukte bare en såkalt "standard" profil til å begynne med, så får vi se om det blir noe på plata i det hele tatt
En annen ting med Chitubox er at man ikke kan koble det opp mot community og laste inn ferdige profiler etc. Man må lage profilen selv fra start. Men jeg brukte bare en såkalt "standard" profil til å begynne med, så får vi se om det blir noe på plata i det hele tatt
Ser bra ut så langt. Den henger vertfall på plata ser jeg
Jeg aktiverte timelapse, men denne starter kun når det jeg printer er høyere enn 5cm. Fant jeg ut, så det ble ingen timelapse. Men jeg tok selvsagt bilde av min første print av nytegnet verktøyholder, å resultatet må jeg si ble meget tilfredstillende
Jeg må si jeg blir tilfreds når jeg ser printene fra en resin printer. Det er nesten ikke mulig å tyde lagene i printen, selv ikke når jeg tar makrobilde.
Å oppgradere fra Mars 3 pro til Mars 5 Ultra er i mine øyne nesten et must. For 3.000 kroner (det samme som Mars 3 pro kostet for ett år siden) så får man en voldsom oppgradering. Selve printkvaliteten er nok like gode (har ikke testet dette) men med Mars 5 Ultra virker det som om det er lettere og printe ting rett på plata uten å skråstille siden man har bed leveling. I tillegg har den WiFi slik at man kan koble den til en PC trådløst. Dette kunne man ikke med Mars 3 pro.
Mars 5 Ultra har også "auto leveling" av plata, så man slipper å tenke på å justere dette ved jevne mellomrom.
Mars 5 Ultra virker også mye raskere enn Mars 3 Pro.
Bakdelen for enkelte kan være at Mars 5 Ultra har for lite byggevolum. 16 x 8 x 17cm. (ish). For MEG gjør ikke dette noe skal sies. Det jeg skal printe er kun småting. Skal jeg ha noe som er større og som ikke er så uhyre viktig med tanke på utseendet, så kan jeg vurdere en filament printer på sikt. Men så langt har jeg ikke hatt det behovet.
@Bikeridr : Har du fått printet noe med printeren din enda?
Å oppgradere fra Mars 3 pro til Mars 5 Ultra er i mine øyne nesten et must. For 3.000 kroner (det samme som Mars 3 pro kostet for ett år siden) så får man en voldsom oppgradering. Selve printkvaliteten er nok like gode (har ikke testet dette) men med Mars 5 Ultra virker det som om det er lettere og printe ting rett på plata uten å skråstille siden man har bed leveling. I tillegg har den WiFi slik at man kan koble den til en PC trådløst. Dette kunne man ikke med Mars 3 pro.
Mars 5 Ultra har også "auto leveling" av plata, så man slipper å tenke på å justere dette ved jevne mellomrom.
Mars 5 Ultra virker også mye raskere enn Mars 3 Pro.
Bakdelen for enkelte kan være at Mars 5 Ultra har for lite byggevolum. 16 x 8 x 17cm. (ish). For MEG gjør ikke dette noe skal sies. Det jeg skal printe er kun småting. Skal jeg ha noe som er større og som ikke er så uhyre viktig med tanke på utseendet, så kan jeg vurdere en filament printer på sikt. Men så langt har jeg ikke hatt det behovet.
@Bikeridr : Har du fått printet noe med printeren din enda?
- Bikeridr
- Geocache General
Bokser i 100% og 50% med trippelt gjengeinnsteg. Lokket skrus på med 1/2 omdreining.
Begge størrelsene med perfekt klaring og ingen filing/gnukking/tilpasning. Skrudde lokkene på, rett fra printplata.
Kult. Ut fra bildet så ser faktisk ikke disse så vært ut synes jeg. Jeg har til gode å teste å skrive ut gjenger. Gjenger er nok trolig litt vanskeligere å få til med resin printer da man ikke har tyngdekraften til hjelp. Men dette er noe jeg skal teste i helgen for første gang