Gammling-tråden.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Gammling-tråden.

Post by intruder »

:shock: :shock: Da sjøla blir 74....DA skjønner en at noe ikke er i gjære lenger.... :smt024 :smt073 :smt075
Last edited by intruder on 12 Feb 2021 12:52, edited 1 time in total.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Gammling-tråden.

Post by intruder »

Som innbilsk hypokonder spurte jeg i går på sjukehuset hvor det blir av svaret på papirene de sendte Rissikohospitalet i desember ang min hjertesituasjon.... :smt049
Må bare smøre meg med blå swix eller tålamod..... :plystre sa :smt050


tar nok en tid før du blir en :smt059 sa a
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Gammling-tråden.

Post by ArcticTiger »

intruder wrote: 12 Feb 2021 12:38 :shock: :shock: Da sjøla blir 74....DA skjønner en at noe ikke er i gjære lenger.... :smt024 :smt073 :smt075
Åhh, du vet, eldre Kvinner liker yngre Menn :thumleft Og du er jo bare 69, så det er litt opp til deg og [-X
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Gammling-tråden.

Post by intruder »

ArcticTiger wrote: 12 Feb 2021 19:32
intruder wrote: 12 Feb 2021 12:38 :shock: :shock: Da sjøla blir 74....DA skjønner en at noe ikke er i gjære lenger.... :smt024 :smt073 :smt075
Åhh, du vet, eldre Kvinner liker yngre Menn :thumleft Og du er jo bare 69, så det er litt opp til deg og [-X

tre gammlinger sitter på en krakk og prater om livet som gammel....
Jeg er blitt så døvhørt , femti år i fabrikkstøy har bidratt til det [-( sa førstemann
Jeg er blitt svaksynt og får ikke lest avisa lenger....røpte den andre
For mitt vedkommende er det korttidsminnet sa tredjemann , da jeg mente ta nabokjærringa til gagns i går kveld protesterte hun heftig ....
Det er da faan meg ikke mer enn et kvarter siden du var her sist !
sa a :smt032
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Gammling-tråden.

Post by intruder »

Stille om dagen....gamlinger flest sitter vel foran TV og glaner på noe så spennende som skisport...glovarm pulverkaffe ledsages av ekspertenes tilsynelatende serieorgasmer ved treff låg...fem repetisjoner og et rungende JA som avslutning....vanligvis :plystre
Her i heimen er sjøla og junior på 46 engasjert til tusen...full styrke og hysj hysj....
i en ledig stund prøvde jeg Marve Fleksnes på Jutjub......nei slikt tull gadd de ikke høre på...
så gamlefar tusler rundt i snøføyka , småprupper og ser fram til hjertekonsultasjon på Rissikokrankenhauset i mars..... :smt039
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Gammling-tråden.

Post by intruder »

:smt084 :smt084
Da jeg var 18 var jeg arbeidsløs og arbeidssky...gubben på arbeidsformidlingen som skulle håndtere mange arbeidsledige ga meg grei beskjed...
reiser du ikke ned til Sande i Vestfold og tar jobben der mister du retten til dagpenger..

Så da var det bare å reise.... :smt022

Fiskemottakene nordpå er i bet for arbeidskraft....østeuropeerne får ikke komme grunnet koronarestriksjonene.... [-X
....og arbeidsledigheten her er så lav at........
....synd det ikke er noen i mengden av NAV-funksjonærer som tør si fra til dagens arbeidsløse hvor skapet skal stå :pisk :smt073
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Gammling-tråden.

Post by intruder »

I dag har jeg gått ei mil på ski...herlig med nyoppkjørt løype....
heldigvis går det så sakte at NRKs kommentatorer lot meg være i fred....Nettopp hjemme , fem minutter før Klæbo og Bolsjunov...på glatte femti år gamle Toppen treski modell Hoffsbakken...
til svak applaus fra hustruen .. :smt022
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Gammling-tråden.

Post by intruder »

En av gammlingene her oppi Bakveinntlæinn skulle egentlig kjøre meg inn til Rissikohospitalet men trakk seg fordi han er redd korona... ](*,)
forståelig egentlig......
men en jeg er onkel til kjører.......får vel ikke korona av å kjøre bil sa han..... :roll:


gamle kæller som meg kjører neggu itte inn i detta avhølet sjøl med bil......... :smt093
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Gammling-tråden.

Post by ArcticTiger »

intruder wrote: 13 Mar 2021 21:56 En av gammlingene her oppi Bakveinntlæinn skulle egentlig kjøre meg inn til Rissikohospitalet men trakk seg fordi han er redd korona... ](*,)
forståelig egentlig......
men en jeg er onkel til kjører.......får vel ikke korona av å kjøre bil sa han..... :roll:


gamle kæller som meg kjører neggu itte inn i detta avhølet sjøl med bil......... :smt093
God tur og Lykke til Intruder :thumleft

En gang traff jeg en kar fra Indre Agder, han likte seg nok best Heime. Så spurte han meg hvor jeg var fra: Oslo, sa jeg. Åhh, sa han, hvor er det hen, kan man se det fra veien?
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Gammling-tråden.

Post by intruder »

Naboen her er en slik feinschmecker og vin er visst selve toppen av ekstasedrikken....
skal du prøve gå for cidre bouche`sa han...men flaska hans var vrengt og fri for fludium , men det er eplevin så kjøp selv på polet sa `n .... :smt032

men det var tomt for eplevin....så jeg måtte bite i det sure eplet....beskriver ikke smaken da jeg mener å ha hørt at du har vært på epleslang du å..... :smt043
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Gammling-tråden.

Post by ArcticTiger »

intruder wrote: 13 Mar 2021 21:56 En av gammlingene her oppi Bakveinntlæinn skulle egentlig kjøre meg inn til Rissikohospitalet men trakk seg fordi han er redd korona... ](*,)
forståelig egentlig......
men en jeg er onkel til kjører.......får vel ikke korona av å kjøre bil sa han..... :roll:


gamle kæller som meg kjører neggu itte inn i detta avhølet sjøl med bil......... :smt093

Åssen gikk det på Ergo-meter-sykkern, bestod du testen?
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Gammling-tråden.

Post by intruder »

Har hostet lenge , så vet alt er OK....men ringte inn og sa til søta frøken freken som det var og antydet at om jeg hostet ville jeg vel skremme vettet av alle innpå Rissikoen..... :roll:
tja , alle unntatt meg for du har jo informert meg da sa a....og så ønsket jeg henne god bedring og så ble vi enige om at det gjaldt begge oss to...... :plystre
Så ny time i mai med tidspunkter som passer Helsebussen... :)

og slakter`n han skreik det skal bli koteletta pøls og steik
mens grisen hainn låg på slakterslean sin og keik......

takk te n Rotmo
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Gammling-tråden.

Post by ArcticTiger »

intruder wrote: 17 Mar 2021 13:31 Har hostet lenge , så vet alt er OK....men ringte inn og sa til søta frøken freken som det var og antydet at om jeg hostet ville jeg vel skremme vettet av alle innpå Rissikoen..... :roll:
tja , alle unntatt meg for du har jo informert meg da sa a....og så ønsket jeg henne god bedring og så ble vi enige om at det gjaldt begge oss to...... :plystre
Så ny time i mai med tidspunkter som passer Helsebussen... :)

og slakter`n han skreik det skal bli koteletta pøls og steik
mens grisen hainn låg på slakterslean sin og keik......

takk te n Rotmo
Ja da fikk du jo litt meir tid til å grue deg til Undersøkelsen :thumleft Det er aldri så godt at det ikke er galt for noe :roll:

Og mens vi er inne på dette med Helse for Eldre: Hvordan er det med vann-latingen da, og har De regelmessig avføring :-k
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Gammling-tråden.

Post by Bikeridr »

ArcticTiger wrote: 17 Mar 2021 14:39 ... og har De regelmessig avføring :-k
Det har iallefall jeg. Kl 07 hver morgen. Bare synd at jeg ikke våkner før kl 08 :shock:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Gammling-tråden.

Post by intruder »

Våkner antakelig dagstøtt av en vondlukt i rommet denna bikeridr `n....til pass for `n.... :---)

fra spøk til revolver....var på en slik tarm-scanning for tre år siden , nå fikk jeg innkalling til kontroll.....
ikke EU-kontroll tror jeg.......men gudene vet........sjekker jo eventuelt utslipp så...."" sist spurte jeg om han snart var ferdig........ja nå er ENDEn nær sa n....ENDElig sa jeg ....... 8)
men han skal ikke få ENDEvende toeren min på lenge nei :smt110
Post Reply