Misförnyd med MC-kjöp, HJELP!
Posted: 17 Jun 2020 02:10
Hei!
Köpte mig igår en brukt MC, Honda CB500F fra 2014. Den hade 2 tidigare. Andre eier tog over ved 8000KM og den er nå kjört 27,000. Det har blitt ved 8000km 2015 og 19214 km 2016. Sykkeln er så og si veldig fin men jeg er langt fra at han noen som helst ekpertise på motor.
MTP Ålder og at service ikke blitt utfört etter 2016 bortsett fra bytte av ett dekk og oljeskift (försellige oljor) så ville personen först ha 60 000 NOK. Jag var iveg og prövet sykkeln og syns den gikk bra og kom senare tilbake ca. 2 uker etter (då var den senka til 55 000) for at vurdere köpet. Jeg prövde at få ned den til 50 000 då jeg syntes det var en ålrajt pris mtp at det ikke har varet tatt noen service og man vet aldrig vilka feil som kan uppstå. Det slutade på 52500 ex. omreg.
Her kommer dilemmat:
Jeg såg litt på drev med min venn som var med og syntes det såg greit ut egentligen.
Når jeg er påvei hjem så ser min venn som kjörer bak mig at kedje er veldig veldig lös, för lös för at kjöre mer, det er bare tur at jeg ikke kjörte av veien og ner i gröfta egenligen. Sykkeln har bare stått siden igen då jeg ikke törr at kjöre. Et nyt drevkit kostar 1800KR og jeg önsker at salger skal betale dette då jeg mener sykkeln ikke levde opp til mine forventinger, dvs vare ikke kjörbar og rett og slett iklivsfarlig. Saljer mener det er ikke er noen garanti for det og at det ikke var en "problem" når han kjörte, mest sannsynerlig fordi han heller ikke var MC ekspert og hadde tur med kedje og drev. - Det har alldrig blitt bytt på denne.
Jeg vil gjerne beholde sykkeln men at som sagt, få dette kompensert. 1800, jobbet kan jag betale selv.
Föles litt kjipt at det förste jeg må gjöre er å leie en trailer for å kjöre sykkeln til et verksted då det er fare för meg å kjöre.
Jeg vurdere å heve kjöpet..
Det jeg er ute etter er bare noen inblikk eller tips, eller rett å slitt höre om jeg gjörer feil?
Köpte mig igår en brukt MC, Honda CB500F fra 2014. Den hade 2 tidigare. Andre eier tog over ved 8000KM og den er nå kjört 27,000. Det har blitt ved 8000km 2015 og 19214 km 2016. Sykkeln er så og si veldig fin men jeg er langt fra at han noen som helst ekpertise på motor.
MTP Ålder og at service ikke blitt utfört etter 2016 bortsett fra bytte av ett dekk og oljeskift (försellige oljor) så ville personen först ha 60 000 NOK. Jag var iveg og prövet sykkeln og syns den gikk bra og kom senare tilbake ca. 2 uker etter (då var den senka til 55 000) for at vurdere köpet. Jeg prövde at få ned den til 50 000 då jeg syntes det var en ålrajt pris mtp at det ikke har varet tatt noen service og man vet aldrig vilka feil som kan uppstå. Det slutade på 52500 ex. omreg.
Her kommer dilemmat:
Jeg såg litt på drev med min venn som var med og syntes det såg greit ut egentligen.
Når jeg er påvei hjem så ser min venn som kjörer bak mig at kedje er veldig veldig lös, för lös för at kjöre mer, det er bare tur at jeg ikke kjörte av veien og ner i gröfta egenligen. Sykkeln har bare stått siden igen då jeg ikke törr at kjöre. Et nyt drevkit kostar 1800KR og jeg önsker at salger skal betale dette då jeg mener sykkeln ikke levde opp til mine forventinger, dvs vare ikke kjörbar og rett og slett iklivsfarlig. Saljer mener det er ikke er noen garanti for det og at det ikke var en "problem" når han kjörte, mest sannsynerlig fordi han heller ikke var MC ekspert og hadde tur med kedje og drev. - Det har alldrig blitt bytt på denne.
Jeg vil gjerne beholde sykkeln men at som sagt, få dette kompensert. 1800, jobbet kan jag betale selv.
Föles litt kjipt at det förste jeg må gjöre er å leie en trailer for å kjöre sykkeln til et verksted då det er fare för meg å kjöre.
Jeg vurdere å heve kjöpet..
Det jeg er ute etter er bare noen inblikk eller tips, eller rett å slitt höre om jeg gjörer feil?