Ja, huff - stakkars søringa..

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Ja, huff - stakkars søringa..

Post by kvase »

Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Ja, huff - stakkars søringa..

Post by mekkern »

La Korea-Kim bygsle nordnorge en 10 års tid så blir det nok en annen tone... :lol:
Litt lei av "oss mot søringane"
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Ja, huff - stakkars søringa..

Post by pollti »

mekkern wrote:Innfører 14 dagers karantene for all vinterdritt nord for dovre..Ja corona også. :lol:

Har 365 dager karantene for all idrett jeg da. Ikke pokker om jeg gidder å svette for å la kroppen forfalle. [-X
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Ja, huff - stakkars søringa..

Post by mekkern »

pollti wrote:
mekkern wrote:Innfører 14 dagers karantene for all vinterdritt nord for dovre..Ja corona også. :lol:

Har 365 dager karantene for all idrett jeg da. Ikke pokker om jeg gidder å svette for å la kroppen forfalle. [-X
Litt som å hoppe ut fra et fly- med eller uten joggesko? Dauer uansett? :lol:
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Ja, huff - stakkars søringa..

Post by pollti »

mekkern wrote:La Korea-Kim bygsle nordnorge en 10 års tid så blir det nok en annen tone... :lol:
Litt lei av "oss mot søringane"
HG har en haug med sauebonde slektninger som oier og akker seg over all verdiskapninga som går til Oslo. Fint sier jeg, slutt å være så produktive så blir det slutt på alle pengetransport trailerulykkene på Kongerikets Krøtterstier. Da ble HG anbefalt skilsmisse med tilbakevirkende kraft :D
Da opplyste jeg om at det bare er 3 steder i Norge som produserer overskudd og det er Stavanger, Hordaland og Oslo. Alle andre plasser i Norge forbruker mere enn de produserer. Alt iht til SSB. Da ville Fjaler rampen helst ikke at jeg viste meg der igjen \:D/
Det er så innmari gøy å trekke de opp selv om HG [-X
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Ja, huff - stakkars søringa..

Post by pollti »

mekkern wrote:
pollti wrote:
mekkern wrote:Innfører 14 dagers karantene for all vinterdritt nord for dovre..Ja corona også. :lol:

Har 365 dager karantene for all idrett jeg da. Ikke pokker om jeg gidder å svette for å la kroppen forfalle. [-X
Litt som å hoppe ut fra et fly- med eller uten joggesko? Dauer uansett? :lol:
Noensinne sett en jogger eller kondomsyklist smile ?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Ja, huff - stakkars søringa..

Post by mekkern »

pollti wrote:
mekkern wrote:
pollti wrote:

Har 365 dager karantene for all idrett jeg da. Ikke pokker om jeg gidder å svette for å la kroppen forfalle. [-X
Litt som å hoppe ut fra et fly- med eller uten joggesko? Dauer uansett? :lol:
Noensinne sett en jogger eller kondomsyklist smile ?
neeei.. kan ikke si det nei..men mulig det er litt vanskelig når en er litt fiolett i pæra av oksygenmangel etter forsøket på å imponere kollegane på "strava" appen? :roll:
men på en annen side så smiler de ikke stort de gutta som kjører HD med halvhjelm heller så det har muligens også noe med smerte eller anstrengelse å gjøre? :-k
var litt skeptisk da jeg kjøpte amerikansk v-twin men smilet ble bare ennå bredere i hjelmen...mulig Indian ikke funker likedan som HD? :redface


så du satser fortsatt på naturlig forfall? ;-)

Prøver på å kjøre meg sakte fordervet jeg...ser om jeg blir mester på å bruke maksimalt med år... :-k
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Ja, huff - stakkars søringa..

Post by pollti »

Satser ikke bare på naturlig forfall. Må jo hjelpe naturen litt og så jeg gjør mitt. \:D/
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ja, huff - stakkars søringa..

Post by intruder »

Er vel flere av oss som ifører seg joggebukse fordi det er mest komfortabelt i forbindelse med pondusen enn i treningssammenheng...
og i så henseende er det synd på både søringa og nordinga.... [-X
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ja, huff - stakkars søringa..

Post by intruder »

Etter militæret på Porsangmoen minnes jeg at det var relativt mye mygg... \:D/
klekkinga blir vel noe redusert og iallfall forsinket i snøhaugene...
sikkert et savn for de innfødte deroppe.. :redface
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ja, huff - stakkars søringa..

Post by intruder »

Flommen i Stabburselva holdt på å ta med seg hengebrua som troppen min bygde i 1973. :shock:
Nå har jeg via mail til Porsanger kommune fått vite at den er intakt og dermed har jeg fått fred i sjela en stakket stund.. :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Ja, huff - stakkars søringa..

Post by DrGreve »

pollti wrote:
mekkern wrote:La Korea-Kim bygsle nordnorge en 10 års tid så blir det nok en annen tone... :lol:
Litt lei av "oss mot søringane"
HG har en haug med sauebonde slektninger som oier og akker seg over all verdiskapninga som går til Oslo. Fint sier jeg, slutt å være så produktive så blir det slutt på alle pengetransport trailerulykkene på Kongerikets Krøtterstier. Da ble HG anbefalt skilsmisse med tilbakevirkende kraft :D
Da opplyste jeg om at det bare er 3 steder i Norge som produserer overskudd og det er Stavanger, Hordaland og Oslo. Alle andre plasser i Norge forbruker mere enn de produserer. Alt iht til SSB. Da ville Fjaler rampen helst ikke at jeg viste meg der igjen \:D/
Det er så innmari gøy å trekke de opp selv om HG [-X
Det er vel en sannhet med svære modifikasjoner siden det er lite som produseres i Oslo. Problemet for resten av landet er at produksjonen av varer skjer andre steder mens hovedkontoret og dermed overskuddet er i Oslo.
La oss si at en potetbonde på Løten har 2 selskaper, 1 produksjonsdel på Løten og en salgsavdeling på torget i Oslo. Hvem genererer kontantflyt og overskudd?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Ja, huff - stakkars søringa..

Post by mekkern »

Hvis jeg importerer en Masse stuff fra Kina og selger dette med profitt fra min nettbutikk hjemme på Tranby- hvor er verdiskapningen og fortjeneste da?

Hvis jeg i tillegg har utviklet dette selv og investert i produksjonsutstyret i Kina?

Er det jeg eller kineseren som har verdiskapningen ? :-k
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Ja, huff - stakkars søringa..

Post by mekkern »

DrGreve wrote: La oss si at en potetbonde på Løten har 2 selskaper, 1 produksjonsdel på Løten og en salgsavdeling på torget i Oslo. Hvem genererer kontantflyt og overskudd?
Uten salgsavdeling/kunder ville det ikke blitt penger. 0 kontanter og 0 overskudd.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Ja, huff - stakkars søringa..

Post by DrGreve »

mekkern wrote:
DrGreve wrote: La oss si at en potetbonde på Løten har 2 selskaper, 1 produksjonsdel på Løten og en salgsavdeling på torget i Oslo. Hvem genererer kontantflyt og overskudd?
Uten salgsavdeling/kunder ville det ikke blitt penger. 0 kontanter og 0 overskudd.
Ett annet eksempel.. MOWI har hovedkontor i Bergen. Meg bekjent blir det ikke slaktet en eneste laks i Sandviken. Hvem skaper overskuddet, de i Bergen, eller de på Senja eller på Herøy utenfor Sandnessjøen?
Post Reply