Fotobokser og trafikksikkerhet, test av fotoboksvarsler

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
OttoLund
Posts: 2
Joined: 07 Dec 2005 12:16

Fotobokser og trafikksikkerhet, test av fotoboksvarsler

Post by OttoLund »

Trafikksikkerhet er viktig, for ikke å si viktigst ute i trafikken. Som et ledd i å forbedre trafikksikkerheten skal Vegdirektoratet nær fordoble antall fotobokser fram til og med år 2009, som en del av sin handlingsplan for 2006-2009.

For å unngå bøter for utilsiktede fartsoverskridelser anvender mange en såkallt fotoboksvarsler. Jeg har skrevet en artikkel om emnet, med fokus på trafikksikkerhet, og på forespørsel utført en omfattende test av en type fotoboksvarsler:
http://www.gps.no/anm/templates/?a=982&z=2

Hva synes du om trafikksikkerheten ifm fotobokser og fotoboksvarslere :?:
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Fotobokser er diskutert her: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=1753

Personlig vil jeg aldri kjøpe noe som kun varsler fotobokser, da blir det heller full GPS navigasjon.

Jeg har aldri sett bokser som noe stort problem, men blir det flere vurderer jeg å skaffe refleksplate til skiltet foran på bilen. Koster brøkdelen og man slipper å panikkbremse ;)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kom til å tenke på noe nå. Alle fotobokser skal man jo bli varslet om med skilt før man møter på boksen. Dette vil jo si at man vet hvor boksene står, ikke nøyaktig selvsagt men hvilken strekning. Kan man ikke da bare ringe Statens Vegvesen å be om en en oversikt over alle landets fotobokser ? Vil de ikke ut med denne infoen så kan man jo heller spørre hvor advarselskiltene står, for disse er de jo påbelagt å sette opp, for at vi skal kunne se i tide(og utide). :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Gixxerman wrote:Kan man ikke da bare ringe Statens Vegvesen å be om en en oversikt over alle landets fotobokser
Tror den infoen allerede ligger på nettsidene deres? Gjorde iallefall det før. Men spørs jo hvor godt oppdaterte de er..
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

VisKart

Start VisKart, velg Bilist og kryss av Fotoboks

(Men det vil ikke virke helt..)
Post Reply