Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by knutk »

mekkern wrote: 18 Dec 2020 23:51
knutk wrote: 18 Dec 2020 20:38

Så lenge politiet ikke benytter blålys er de vel pålagt å følge trafikkreglene som alle andre?

Om de har kjørt etter et annet kjøretøy i 200 gjør vel polititjenestemennene en straffbar handling på lik linje med alle andre trafikanter?
Om de feier i vei uten å bruke blålys og ikke blir straffet for det kjenns det uryddig ut...
https://www.google.no/amp/s/www.dagbla ... 937352/amp
https://www.tv2.no/a/4021169

Og de er heller ikke pålagt å benytte blålys eller sirener før de skal stoppe deg. Unntak for bruk av håndholdt tlf har de faktisk også. I tillegg til andre avvik fra lovverket.
De fysiske lover blir visst opphevet når du får tjenestebevis og utrykningskurs. :-k

Jaja. Utførelse av tjeneste er jo basert på tillit. Men ikke alle har min tillit selv om de fleste gjør en god jobb med mye dritt.
Husker denne saken. Ikke særlig oppbyggende for tilliten til rettsvesenet.
Men sånn er det.

Selv om loven er lik for alle er den alltid likare for noen få...
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Akkurat nå har jeg mottatt "verdens beste nyheter". Slipper å vente til over nyttår, så skal under kniven den 29.12. Skal bli godt å bli ferdig med dette. Har akkurat henta meg nok trala-la-piller til å ha raveparty frem til St.Hans \:D/
User avatar
intruder
Posts: 4290
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

Bikeridr wrote: 22 Dec 2020 14:53 Akkurat nå har jeg mottatt "verdens beste nyheter". Slipper å vente til over nyttår, så skal under kniven den 29.12. Skal bli godt å bli ferdig med dette. Har akkurat henta meg nok trala-la-piller til å ha raveparty frem til St.Hans \:D/

Lykke til... :thumleft
ekspertene på Risikohospitalet surrer og studerer stamtavla mi....får vel vite noe snart !!

og min hjertelege Andersen på Hamar sykehus var jommen interessert i medlemsskap i endeLarmmenigheten... =D> :smt031

kjører Gold wing gammel kaill`en :plystre

takk te n Rotmo
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by hakhap »

Akkurat ferdig med min sønns "commission" en skogsmaskin

Satte den i en ramme så den er klar til han kommer hjem fra barnehagen.
forret machine drawing.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Du har talent, det skal du ha! :shock:
User avatar
intruder
Posts: 4290
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

hakhap wrote: 23 Dec 2020 12:01 Akkurat ferdig med min sønns "commission" en skogsmaskin

Satte den i en ramme så den er klar til han kommer hjem fra barnehagen.

forret machine drawing.jpg

jeg har barnebarn Henrik på 5 som er interresert i ALT som durer \:D/

go`hjul i heimen da !! :smt031
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by hakhap »

JK95 wrote: 23 Dec 2020 13:34 Du har talent, det skal du ha! :shock:
Takk

grootmas.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Vel overstått julaften, folkens :)
Gikk ganske greit her også. Godt hjulpet av trala-la-piller, har jeg dristet meg til å skylle ned lammesteika (min søsters og svigerbrors juletradisjon) med et halvt glass rødvin. Nå sitter min far og jeg med en (butikk)juleøl hver og ser på Bør Børson
Blir natta ganske snart her. Satser på at neste jul ikke blir så amputert som denne.
Operasjon, som nevnt, den 29. så håper jeg nyttårsaften går bortimot greit og vi får et noenlunde OK 2021. :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

Her har’n spart masse whisky-kroner, blikke bedre enn det :thumleft
Rekti godt nytt år efterhvert, Alt Blir Bra🥳
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

Akkurat nå, servert mine foreldre 2.dags julemiddag. De er ikke så spreke lengre, så da blir det å dra hjem til dem og servere godsaker.
Ribbe med tilbehør, og tilslørte bondepiker til dessert.

Jeg blir vel mett jeg også, etterhvert :-D

Fortsatt god jul folkens 😊🎄😊
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by supermons »

Smører AC-vifta på bilen. Den hviner som en døende hest, og jeg skal kjøre noen timer til hytta i morgen, så håper det funker!
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1637
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Sitter på hjemmekontor å jobber litt. Sa det var ok å ta et par dager nå i romjulen, greit å ikke bare dra "familiekortet" for å få fri hver jul, påske, sommer++ Kan være greit å ha et par fridager til andre ting utover vår/sommer/høst neste år. Dessuten gav et par rolige dager i romjulen meg fri i påsken om noen måneder. Pinsen og himmelspretten blir en diskusjonssak på nyåret.

Men det er så pass rolig på kontoret at om ikke alt for lenge tenker jeg det blir et par timer med garasjebygging mens det er dagslys.
User avatar
kvase
Posts: 4041
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by kvase »

Spiritofwinter wrote: 29 Dec 2020 10:49 Sitter på hjemmekontor å jobber litt. Sa det var ok å ta et par dager nå i romjulen, greit å ikke bare dra "familiekortet" for å få fri hver jul, påske, sommer++ Kan være greit å ha et par fridager til andre ting utover vår/sommer/høst neste år. Dessuten gav et par rolige dager i romjulen meg fri i påsken om noen måneder. Pinsen og himmelspretten blir en diskusjonssak på nyåret.

Men det er så pass rolig på kontoret at om ikke alt for lenge tenker jeg det blir et par timer med garasjebygging mens det er dagslys.
Regner med at du/dere har kommet langt med alt av bygging der oppe -
Høst været frem til nå har bestått av mye drittvær her på Palmekysten ut i fra det jeg har inntrykk av så har dere hatt forholdsvis kjekt vær frem til nå.
Lykke til videre med bygg og alt annet
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1637
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

kvase wrote: 29 Dec 2020 11:07
Spiritofwinter wrote: 29 Dec 2020 10:49 Sitter på hjemmekontor å jobber litt. Sa det var ok å ta et par dager nå i romjulen, greit å ikke bare dra "familiekortet" for å få fri hver jul, påske, sommer++ Kan være greit å ha et par fridager til andre ting utover vår/sommer/høst neste år. Dessuten gav et par rolige dager i romjulen meg fri i påsken om noen måneder. Pinsen og himmelspretten blir en diskusjonssak på nyåret.

Men det er så pass rolig på kontoret at om ikke alt for lenge tenker jeg det blir et par timer med garasjebygging mens det er dagslys.
Regner med at du/dere har kommet langt med alt av bygging der oppe -
Høst været frem til nå har bestått av mye drittvær her på Palmekysten ut i fra det jeg har inntrykk av så har dere hatt forholdsvis kjekt vær frem til nå.
Lykke til videre med bygg og alt annet
Skal ikke klage på temperaturene vi har hatt utover høsten/vinteren, men litt vel mye nedbør inn i mellom. Selvfølgelig så har tømrerene sikret seg jobb på flere prosjekter og jobbet hardt for å ha videre arbeid om det skulle komme mye snø og kulde, hadde de hatt fokus på mitt prosjekt hadde vi kommet lenger enn vi har nå. Men vi fikk tett tak, vegger og vinduer før tømrerene tok julefri, snart klart for elektrikere og rørleggere, blir nok travelt på nyåret tenker jeg.
User avatar
intruder
Posts: 4290
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

Rikskjendiser liker itte snø og grattisarbe....som prestene vil je fordømme meg ha fri i jula.... :smt032

:smt074 :smt098

Er ikke kjempeglad i denne snøen gitt....heldigvis har jeg nabo med traktor og snøfreser så slipper mye av måkinga.....
:smt049 vil gjerne slippe... \:D/
Post Reply