Hva gjør du akkurat nå?
- Jompa
- MC: Kawasaki GPz 1100, 83
Harley Davidson Electra Glide, 2006
Triumph Sprint GT 1050, 2011
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Sitter på verandaen og nyter en røyk og kaffe.
Dagen i dag har vært den varmeste hittil I år, 30 grader.
Vel, jeg har ikke ligget på ei solseng.
Dagen er tilbrakt på rygg under bobilen, montert ny dynamo.
På Fiat Ducato er den plassert så utilgjengelig som overhodet mulig, der som ingen skulle tru at nokon kunne skru.
Bak motoren og langt ned i motorrommet.
På Fiat Ducato er den plassert så utilgjengelig som overhodet mulig, der som ingen skulle tru at nokon kunne skru.
- Bikeridr
- Geocache General
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
Hrmpf, "utilgjengelig"..Jompa wrote: ↑18 Jul 2025 19:40 Sitter på verandaen og nyter en røyk og kaffe.
Da skal du prøve å skifte en kjøleslange under turboen på en Subaru Leone
(Eller en startventil på MaK, da må du av med 460kg topp først)
titter rundt etter en ny brukt-bil
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
- Jompa
Jeg er akkurat kommet hjem etter en luftetur i varmen.
Jeg tjuvllånte fruens Sportster og cruiset litt rundtomkring.
Obligatorisk stopp innom benken.
Sitter ellers og funderer på om jeg skal starte en ny logg her.
Jeg sa opp på mc-siden for ei stund siden.
Etterpå angra jeg litt, det er endel interessant å lese der i diverse tråder, men det blir litt tamt uten tilgang til bildene.
Så jeg laget en ny bruker men ble litt for uforsiktig og og dermed avslørte etterrtninga meg.
Jeg tjuvllånte fruens Sportster og cruiset litt rundtomkring.
Obligatorisk stopp innom benken.
Sitter ellers og funderer på om jeg skal starte en ny logg her.
Jeg sa opp på mc-siden for ei stund siden.
Etterpå angra jeg litt, det er endel interessant å lese der i diverse tråder, men det blir litt tamt uten tilgang til bildene.
Så jeg laget en ny bruker men ble litt for uforsiktig og og dermed avslørte etterrtninga meg.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Bikeridr
- Geocache General
Heh, ja jeg ble jo også kasta ut av DIKTATOREN, så jeg venta et år og laget ny profil. Har glemt passordet, så Kim Jong-un kan slappe av 
Nuvel, jompa, du er hjertelig velkommen tilbake og både jeg og sikkert etpartre andre fra vår episke NN-tur ser frem til å få litt Alta-lyging tilbake
Nuvel, jompa, du er hjertelig velkommen tilbake og både jeg og sikkert etpartre andre fra vår episke NN-tur ser frem til å få litt Alta-lyging tilbake
-
ArcticTiger
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Jompa: Tragisk
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
Herskeren minner meg om keiser Cäsar som absolutt skulle kaste alle som var uenige med ham til lövene...
Da en del av oss ... hans undersåtter ...i sin tid skulle ha " forumtreff " på Sjusjöen ble han forbannet og ville helst ha " fana " si hjem til Hadeland öyeblikkelig ...
og Jompa er absolutt velkommen !
Da en del av oss ... hans undersåtter ...i sin tid skulle ha " forumtreff " på Sjusjöen ble han forbannet og ville helst ha " fana " si hjem til Hadeland öyeblikkelig ...
og Jompa er absolutt velkommen !
Akkurat nå sitter jeg og slapper av etter ei uke på rundtomkring-tur. Oslo-Hundorp-Venabygdsfjellet-Oppdal-Molde. Stopp Molde et par dager for litt jazz-stemning. Mye tivoli og sukkerspinn dessverre. Så Ørsta, to dager hos bror, videre Volda, Lauvstad, Måløy, Kalvåg, Svelgen, Naustdal. Varmt, men til å leve med ute ved kysten. Havtåka lå og lurte litt uti der. Hadde en nær-døden opplevelse i Magnhildskartunnelen litt etter Svelgen. Den er undersjøisk og skikkelig kald på bunnen. Jeg kjører mye med åpent visir og klare briller og da jeg kom opp i 25 grader dogga det momentant. Heldigvis var det en bussholdeplass rett ved utgangen så jeg heiv meg inn der før det tetta seg helt. Det var skikkelig guffent!
Tok et magadrag og durte videre til Naustdal. Så over Gaularfjell med kurs mot Sognefjellet. Stint av bobiler, mye frustrerende krypkjøring i varmen og lett å bli frista til forbikjøringer der man ikke burde
. Obligatorisk Vågå-burger når man er på de kanter, den hjalp på humøret, men kjente jeg begynte å bli skikkelig gåen av varmen. Hadde tenkt å kjøre hjem til Oslo, men tok til vettet og dro oppom hytta på Hundorp.
La meg tidlig og sto opp klokka 4 for å komme unna varmen. Det fungerte litt i overkant. Nokså kjølig faktisk.
Alti alt en fin tur. De fine strekka var veldig fine. Særlig på morgenkvisten med god temp og lite trafikk. TDM'n gikk som ei klokke.
Tok et magadrag og durte videre til Naustdal. Så over Gaularfjell med kurs mot Sognefjellet. Stint av bobiler, mye frustrerende krypkjøring i varmen og lett å bli frista til forbikjøringer der man ikke burde
La meg tidlig og sto opp klokka 4 for å komme unna varmen. Det fungerte litt i overkant. Nokså kjølig faktisk.
Alti alt en fin tur. De fine strekka var veldig fine. Særlig på morgenkvisten med god temp og lite trafikk. TDM'n gikk som ei klokke.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Må bare si at denne sommeren har vært helt fantastisk, hva vær angår. Matchet til og med mht ferie
Har siste dagen fri nå, før ferden (les reise) til jobb starter på igjen i morra, men kan ikke klage.
Tidligere i kveld, båttur med badevann på 24° Hvorpå jeg nå avslutter kvelden/natta på verandaen i kortermet og shorts. Det er midnatt og mørkt, men fortsatt over 20 grader…. Hvem kan klage da
Hadde en jobbmiddag med fem kollegaer tidlig i våres, vi var en engelskmann, en tyrker, en hollender og to nordmenn. Hun som er tyrkisk drar ofte igang samtalen med en spørrerunde, og denne dagen var det… «hva er det beste stedet du kan tenke deg». De fleste kom opp med steder de har reist til, jeg også. Men min norske kollega korrigerte meg og sa at i mitt tilfelle burde jeg nesten velge bostedet mitt, og det kan han sannelig ha rett i!
Har siste dagen fri nå, før ferden (les reise) til jobb starter på igjen i morra, men kan ikke klage.
Tidligere i kveld, båttur med badevann på 24° Hvorpå jeg nå avslutter kvelden/natta på verandaen i kortermet og shorts. Det er midnatt og mørkt, men fortsatt over 20 grader…. Hvem kan klage da
- Spiritofwinter
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Akkurat nå er jeg ute å lufter Norden og jentungen
Greit med litt ferieaktivitet og ikke bare vedlikehold av hus
Greit med litt ferieaktivitet og ikke bare vedlikehold av hus
- Bikeridr
- Geocache General
Ser kjekt ut @Spiritofwinter
Selv har jeg vært på leteaksjon etter gårdagens tur.
Da jeg kom hjem i går, fant jeg ikke "fob'en" til alarm/startsperre. (Denne var ettermontert etter krav fra forsikringsselskapene for å få kasko/tyveriforsikring). Heldigvis har jeg en ekstra, så jeg plukket den med meg og dro til der jeg tok bildet av "Alfred" sammen med flyene. Jepp, den hadde nok falt ut da jeg tok på meg hanskene etter bildet. Fant dessverre bare restene, overkjørt og knust, men nå får jeg iallefall sove om natta uten å tenke på om jeg hadde lagt den "en lut plass" før jeg dro hjemmefra.
Selv har jeg vært på leteaksjon etter gårdagens tur.
Da jeg kom hjem i går, fant jeg ikke "fob'en" til alarm/startsperre. (Denne var ettermontert etter krav fra forsikringsselskapene for å få kasko/tyveriforsikring). Heldigvis har jeg en ekstra, så jeg plukket den med meg og dro til der jeg tok bildet av "Alfred" sammen med flyene. Jepp, den hadde nok falt ut da jeg tok på meg hanskene etter bildet. Fant dessverre bare restene, overkjørt og knust, men nå får jeg iallefall sove om natta uten å tenke på om jeg hadde lagt den "en lut plass" før jeg dro hjemmefra.
- Jompa
Jeg satt og glodde på denne fra Finnmark Dagblad.
https://www.ifinnmark.no/vis/reels?acpI ... are_button
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
Glad det ikke var i brunsttida kanskje...Jompa wrote: ↑07 Aug 2025 22:57 Jeg satt og glodde på denne fra Finnmark Dagblad.
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Akkurat nå så ler jeg godt av en tegnet snutt....selv om den er politisk..
https://www.facebook.com/share/r/1BWtRCTRJj/
https://www.facebook.com/share/r/1BWtRCTRJj/
- JRO
- MC: 2025 BMW R 1300 GS.
2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
2016 Ducati MTS 1200 Enduro.
2013 Ducati MTS 1200
1981 Kawasaki KZ 1300 - Location: Kongsberg
Skal til Halden i morgen, der arrangerer de Grensetreffet og i morgen er det merkebil utstillinger og vi med Corvetter skal ha vår samling i Storgata i Halden. Bilen er vasket og klargjort for Halden tur i morgen tidlig.
Nå blir det 3 helger med Corvette samlinger før jeg kan gjemme meg i Finnskogen siste helga i august og kose meg med BMW'en.

Nå blir det 3 helger med Corvette samlinger før jeg kan gjemme meg i Finnskogen siste helga i august og kose meg med BMW'en.