Akuurat nå har jeg landet i sofaen med en kald øl etter en ikke planlagt tur på jobb på en lørdag. Selv om det ikke er ønskelig med jobb på lørdag og det i dag var en ganske lang vei (nesten 3 timer hver vei) til der jeg skulle jobbe med arbeidsoppgave som tok ca 15 min, så bestemte jeg meg for å ta det som en tur på en lørdag. Grunnet snø hjemme så ble det ikke kjørt MC, men 4-hjuls dieselvogn.
Litt av det fine med min jobb er jo at den på det jamne er landlig plassert. I dag var det "øyhopping" i utkanten av Ålesund, noe som også har sin sjarm. Det er noe eget med våren i de små samfunnene ute på øyene, ikke minst måten folk plutselig samles for ymse gjøremål eller aktivitet på plasser der man knappest trodde det var folk i området.
Dagens mest fantastiske var det som helt tydelig var en dugnadsgjeng som etter vinteren skulle bytte kledning på et gammelt bygg. Vi snakker da 8-9 karer som kunne være mellom 30-60+ år, samtlige i lett slitt arbeidstøy med verktøybelter, rikelig med verktøy, stilas, materialer, full pakke. Når jeg kjørte forbi første gang hadde de kommet 3-4 høyder opp med ny kledning på den ca 6-7 meter brede veggen. Når jeg kom tilbake ca 1 time etterpå, så var det muligens kommer på 1-2 nye høyder med kledning, der var 1-2 som jobbet, resten hadde godt hoftefeste og enten en kaffekopp eller pekende finger og tydelig kommentarer mot den/de som jobbet
Nå er ikke dette en plass jeg er ofte, men det kan bli moro å se neste gang om de faktisk har blitt ferdig med å få på ny kledning på den ene veggen