Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

knutk wrote:
Tommas wrote: Når det gjelder Surface vs Laptop så ville jeg vel heller vært bekymret om jeg var leverandør av slike. Her virker det jo nesten som om Microsoft har laget en farlig konkurrent til sine egne (Win10) kunder? For det er jo nettopp de kjøperne de stjeler.
Eh.. Den skjønner jeg ikke.
SurfacePro kjører jo win10. Og man kan kjøre den i brettmodus, som en Surface (uten pro), dvs som et nettbrett med apper som ikke kan kjøre mer enn et vindu om gangen, eller man kjøre den i Win10 modus, dvs. som en bærbar PC. Så man har et brett som i tillegg kan kjøre samtlige PC-program i tillegg til å være et brett. Og denne fleksibiliteten gjør at man blir bortskjemt på funksjonalitet og frustert over leketøy-følelsen over iPad og Andreoid-brettene.
Kjøperne av Surface velger den i stor grad istedenfor laptop, ikke istedenfor Ipad. Da sannsynligvis pga funksjonene du nevner, mao at de har behov som en Ipad ikke dekker. Så på den måten har det vært litt murring (og en artig vinkling for journalister) at Microsoft "konkurrerer" med sine egne kunder (laptop leverandører som da leverer sine maskiner med windows operativsystem). De har når sant skal sies også rappet noen macbook-kunder, men det er jo ikke noe problem :)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

Bjerknez wrote:MEN... jeg synes det skulle vært mulig og gjort den oppgaven jeg nevner over enklere uten at man bør bygge om hele innmaten. Det funker jo på Mac.

En rask google-runde viser at det er mange som ønsker seg det :thumleft Som vanlig gir apple blaffen inntil det truer salg, ikke før 8)

Batterier: den kommer de nok til å få svi for, og har jo nå allerede tilbudt bytte av batteri til 299,- Det er en ganske uslåelig deal på en gammel telefon (som tross alt kommer til å miste kapasitet).
Bjerknez

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:
knutk wrote:
Tommas wrote: Når det gjelder Surface vs Laptop så ville jeg vel heller vært bekymret om jeg var leverandør av slike. Her virker det jo nesten som om Microsoft har laget en farlig konkurrent til sine egne (Win10) kunder? For det er jo nettopp de kjøperne de stjeler.
Eh.. Den skjønner jeg ikke.
SurfacePro kjører jo win10. Og man kan kjøre den i brettmodus, som en Surface (uten pro), dvs som et nettbrett med apper som ikke kan kjøre mer enn et vindu om gangen, eller man kjøre den i Win10 modus, dvs. som en bærbar PC. Så man har et brett som i tillegg kan kjøre samtlige PC-program i tillegg til å være et brett. Og denne fleksibiliteten gjør at man blir bortskjemt på funksjonalitet og frustert over leketøy-følelsen over iPad og Andreoid-brettene.
Kjøperne av Surface velger den i stor grad istedenfor laptop, ikke istedenfor Ipad. Da sannsynligvis pga funksjonene du nevner, mao at de har behov som en Ipad ikke dekker. Så på den måten har det vært litt murring (og en artig vinkling for journalister) at Microsoft "konkurrerer" med sine egne kunder (laptop leverandører som da leverer sine maskiner med windows operativsystem). De har når sant skal sies også rappet noen macbook-kunder, men det er jo ikke noe problem :)
Jeg valgte vertfall en surface pro mest fordi ipaden kom til kort. Og blogge på turer med ipad hadde vert et sant mareritt.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

Bjerknez wrote:
Tommas wrote:
knutk wrote:
Eh.. Den skjønner jeg ikke.
SurfacePro kjører jo win10. Og man kan kjøre den i brettmodus, som en Surface (uten pro), dvs som et nettbrett med apper som ikke kan kjøre mer enn et vindu om gangen, eller man kjøre den i Win10 modus, dvs. som en bærbar PC. Så man har et brett som i tillegg kan kjøre samtlige PC-program i tillegg til å være et brett. Og denne fleksibiliteten gjør at man blir bortskjemt på funksjonalitet og frustert over leketøy-følelsen over iPad og Andreoid-brettene.
Kjøperne av Surface velger den i stor grad istedenfor laptop, ikke istedenfor Ipad. Da sannsynligvis pga funksjonene du nevner, mao at de har behov som en Ipad ikke dekker. Så på den måten har det vært litt murring (og en artig vinkling for journalister) at Microsoft "konkurrerer" med sine egne kunder (laptop leverandører som da leverer sine maskiner med windows operativsystem). De har når sant skal sies også rappet noen macbook-kunder, men det er jo ikke noe problem :)
Jeg valgte vertfall en surface pro mest fordi ipaden kom til kort. Og blogge på turer med ipad hadde vert et sant mareritt.
Og med så mange og lange turer som du kjører på, skjønner alle at det ville påført lidelser av bibelske proporsjoner.
Når det er sagt... tror nok det blir en Surface her i huset neste gang EDBen skal byttes ut.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

Kant1 wrote:Når det er sagt... tror nok det blir en Surface her i huset neste gang EDBen skal byttes ut.
Laptop'en er død, leve Surface 8)
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Akkurat nå-har jeg spist en Yoghurt med en næva musli oppi...

Ser dessuten at "september turen" til alpene matrialiserer seg... \:D/
så der får jeg brukt opp litt av årets fri...men må nok finne på litt mer..
17 uker med div fri i år...håper på mye bra MC vær ... 8)

Men HPR er usikkert - får jeg byttet vakt i sommertiden??.. :-k
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Planlegger tur over Grønland... på bortover ski :thumleft Friluftslivet har slått tungt inn på Vestlandet de siste månedene =D>
Jaja, kanskje litt store drømmer, men jeg har hvertfall vært å henta meg nye Fjellski og har akkurat lagt på kortfellene og impregnert de. Så da blir det fjelltur på Lørdag og Søndag 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

mekkern wrote:Akkurat nå-har jeg spist en Yoghurt med en næva musli oppi...

Ser dessuten at "september turen" til alpene matrialiserer seg... \:D/
så der får jeg brukt opp litt av årets fri...men må nok finne på litt mer..
17 uker med div fri i år...håper på mye bra MC vær ... 8)

Men HPR er usikkert - får jeg byttet vakt i sommertiden??.. :-k
17 uker fri.... ?. Da er du nesten på oljearbeidernivå :thumleft

Fri til HPR? Er ikke fri til HPR å regne som velferdspermisjon :-k
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Bjerknez

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bjerknez »

Kant1 wrote:
Bjerknez wrote:
Tommas wrote:
Kjøperne av Surface velger den i stor grad istedenfor laptop, ikke istedenfor Ipad. Da sannsynligvis pga funksjonene du nevner, mao at de har behov som en Ipad ikke dekker. Så på den måten har det vært litt murring (og en artig vinkling for journalister) at Microsoft "konkurrerer" med sine egne kunder (laptop leverandører som da leverer sine maskiner med windows operativsystem). De har når sant skal sies også rappet noen macbook-kunder, men det er jo ikke noe problem :)
Jeg valgte vertfall en surface pro mest fordi ipaden kom til kort. Og blogge på turer med ipad hadde vert et sant mareritt.
Og med så mange og lange turer som du kjører på, skjønner alle at det ville påført lidelser av bibelske proporsjoner.
Når det er sagt... tror nok det blir en Surface her i huset neste gang EDBen skal byttes ut.
Ser ironien. Du er nok mye flinkere til å kjøre tur en meg. Er nok fordi jeg ikke er en ekte motorsyklist. Ikke tisser jeg langt heller.
Bjerknez

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bjerknez »

Glemte en :D
knutk
Posts: 2358
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by knutk »

Tommas wrote:
Kant1 wrote:Når det er sagt... tror nok det blir en Surface her i huset neste gang EDBen skal byttes ut.
Laptop'en er død, leve Surface 8)
Å ha bare en EDB-maskin er så 2017....

Man har da selvsagt både bærbar PC og Surface Pro. 8) (Men så har jeg også både liten og stor skrutrekker)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

knutk wrote:
Tommas wrote:
Kant1 wrote:Når det er sagt... tror nok det blir en Surface her i huset neste gang EDBen skal byttes ut.
Laptop'en er død, leve Surface 8)
Å ha bare en EDB-maskin er så 2017....

Man har da selvsagt både bærbar PC og Surface Pro. 8) (Men så har jeg også både liten og stor skrutrekker)

Jepp, man holder seg da med mer enn en EDB-maskin. Tross alt møblerte hjem ;-)
Bjerknez

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bjerknez »

knutk wrote:
Tommas wrote:
Kant1 wrote:Når det er sagt... tror nok det blir en Surface her i huset neste gang EDBen skal byttes ut.
Laptop'en er død, leve Surface 8)
Å ha bare en EDB-maskin er så 2017....

Man har da selvsagt både bærbar PC og Surface Pro. 8) (Men så har jeg også både liten og stor skrutrekker)
Er vel ytterst få som bare har en internettmaskin i dag. :)
Har en råtass på kontoret (stasjonær), en surface rett ved siden av, en iPad som synger på siste verset, og en laptop som ligger der den ble lagt sist... laptopen er dog madammen sin (arvet den av meg).

Har riktignok tre laptoper til som ligger og støver bort. Går nok på dynga om ikke så lenge. Batteriet er kaputt på alle. Den ene er faktisk 12 år gammel. Men til enkel filredigering hadde den nok funket, hvis man kjøper nytt batteri vel og merke :lol:
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Busa Trond »

Helseturen er rett om hjørnet =D>

Image

Image

Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

Det gjør nesten vondt å se på :(
Den eneste trøsten til han som blir hjemme er at når dere har børstet støvet av manken og kommet hjem,
har jeg en slik "blå ein" til odel og eie her hjemme \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply