Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by hakhap »

Tenker takk til Palma som med sitt bidrag til veipiratene sett till at de ikke lenger jakter rundt Rjukan. Takk Palma idag var det pirat fritt rundt Rjukan og Tinnsjå :)

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tosk »

Irriterer meg litt over at ingen er interessert i den gamle bilen. Om noen er gira på en 2002 mazda 626 som trenger litt kjærlighet, så si ifra på pm så kan jeg kopiere teksten fra annonsen på face. :P Tenker 6000kr
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by DrGreve »

Startet fra Mo i Rana og tok Villmarksveien til Hattfjelldal og derfra inn i Sverige via Skalmodalen og Kittellfjell og gledet meg til fine veier og god asfalt. Skuffelsen var stor når jeg kom over grensen og fikk 7 mil med rullegrus
Ikke noe favorittføre med sportsdekk.
Image
Nå blir det en natt i heimbyen til ho Kristina från Vilhelmina [emoji3]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by hakhap »

Demodager monsterbikeImage

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by supermons »

Skinndressen har fått en vask og litt skinnmiddel, så den er klar for banekjøring :)
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Moffa »

Prøver å legge opp rute for kommende helg.... 'Langfri' fom fredag i tre, muligens fire, dager - burde gi rom for noen kilometer og opplevelser. Mye som frister; Gaularfjell, Tronfjelltoppen (tjukk tåke når jeg var der i fjor), Loen Skylift, Peer Gynt, Jotunheimvegen, Aurlandsfjellet, Stalheimskleiva (ikke i rekkefølge [-X ) .... Fa.n - blir jo sjuk av dette :shock: Tror Yr.no vil ha en aldri så liten innvirkning på endelig plan og rute. Og dagene blir ikke akkurat lenger heller [-X
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
RuneMC
Posts: 2034
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by RuneMC »

Sjekket nettopp Advrider-forumet etter at jeg opplevde høyt tomgangsturtall når jeg var en tur i en butikk i kveldinga.
Det er såpass høyt at det blir litt framover bevegelse og ikke mulig å bevege sykkelen bakover uten å putte den i N. Dessverre ser det ut til å være flere som opplever dette så får se an om det blir tur til verksted... Andre som har opplevd dette har også forskjellig utvikling - noen ordner det seg hos av seg selv (ihvertfall i lengre perioder) og hos andre blir det konstant verre, så til slutt turtallet blir for høyt til at man får den i gir. Og akkurat nå som jeg begynte å tenke at Honda hadde "nailet" langtids-påliteligheten. Den har gått ca 45K km nå, så ikke lenge til ny storservice på 48K km uansett, men dog... :(
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Andreas »

Best å handle Ducati tror jeg, det der Honda greiene er ikke til å stole på :lol:
User avatar
RuneMC
Posts: 2034
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by RuneMC »

Ja, nå sitter jeg på toget. Turtallet lå på over 2500 og da vil den ikke i gir. Forsøkte ikke kjøre motoren varm for å se om det droppet pga naboer så tidlig på morgenen, men tyder dårlig... gjør et forsøk når jeg kommer hjem, men lukter tidlig 48K service.... ](*,)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

RuneMC wrote:Ja, nå sitter jeg på toget. Turtallet lå på over 2500 og da vil den ikke i gir. Forsøkte ikke kjøre motoren varm for å se om det droppet pga naboer så tidlig på morgenen, men tyder dårlig... gjør et forsøk når jeg kommer hjem, men lukter tidlig 48K service.... ](*,)
Æsj, sånne morgener kan jeg dy meg for :evil:
Krysser fingrene for rask bedring av Hondaen :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

"Hjemme med syk Honda" burde jo være gyldig fravær 8)
User avatar
mekkern
Posts: 5121
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Er det ikke "sykt barn" da? er jo bare snaut året gammel...... ;-)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Skriver Handover Report.
Hjemreise i dag :thumleft
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Flanker »

Bestiller ny venstre varmeholke, etter å ha feilsøkt i går og konkludert med at det er elementet som er gåent! Fant kun holken her: http://www.worldoftriumph.com/triumph-m ... parts.html ... til den nette sum av 350 norske pesetas, noe som er langt billigere enn å kjøpe hele greiene nytt hos norsk forhandler. Kjøpt og betalt, bare synd at jeg ikke gjorde dette tidligere, så kunne jeg vært varm på begge hender til helgens langtur :?
User avatar
RuneMC
Posts: 2034
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by RuneMC »

mekkern wrote:Er det ikke "sykt barn" da? er jo bare snaut året gammel...... ;-)
1 år og 4 måneder - hentet jo "babyen" i April ifjor :)

Koblet fra batteriet en 15 min tid og sprayet litt WD-40 inn både startknapp og D-S N knapp.
Ingen forskjell av det. Om det evt er noen vakuum-slange eller pakninger eller annet er ikke mulig å si utifra det lille jeg ser når jeg kikker innunder tanken.

Rullet den ut av garasjen og kjørte den på tomgang til motoren ble varm. Turtallet roet seg noe da, nok til at jeg får den i gir.
Vel i Drive så er nok turtallet fortsatt litt høyere enn det bør være for den beveger seg da sakte framover - dvs samme som om jeg ellers gir litt gass, og jeg må putte den i nøytral for å i det hele tatt kunne gå med den bakover.

Uansett virker det da som om jeg skal få den til verksted for egen maskin, så da blir det bare å høre om første ledige time.
Post Reply