Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Jompa
Posts: 443
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: Kawasaki GPz 1100, 83
Harley Davidson Electra Glide, 2006
Triumph Sprint GT 1050, 2011

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Jompa »

Hengt den opp.
Ikke til tørk, men for at jeg har kjøpt nytt fordekk.
Hjulet skal på plass igjen i morra, eller på tirsdag og så skal sykkelen parkeres under lakenet igjen.
Enda nesten to mnd til sesongen starter.
20250226_202123.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Borg
Posts: 1938
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Borg »

MrAGuitar wrote: 02 Mar 2025 14:23 Da starta sesongen i dag. Rekordtidlig, tror jeg. Jeg oppdaget i går at Yuasa-batteriet hadde tatt kvelden, så rakk akkurat Biltema før stengetid hvor de hadde et som passet til 449,-. Det er vel en kvart av hva YTZ10S koster. Var også innom AGM-messa tidligere på dagen og fikk en hyggelig prat med kara fra Grustur i Øst. Skal se om jeg får meldt meg på noe i løpet av sesongen.
IMG_0773.jpeg
IMG_0770.jpegIMG_0767.jpegIMG_0766.jpeg
Så du har en 23-modell 701 med dødt batteri? Er ikke det litt tidlig?
MrAGuitar
Posts: 57
Joined: 19 Dec 2021 17:24
MC: 2025 KTM Adventure R
2022 Husqvarna TE150i
2021 Royal Enfield Meteor 350
2017 Sherco Factory ST 125

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by MrAGuitar »

Borg wrote: 03 Mar 2025 00:09 Så du har en 23-modell 701 med dødt batteri? Er ikke det litt tidlig?
Jo, absolutt, men det var nok min egen skyld pga en usb-dings som får strøm utenom tenninga. Den har nok stått på siden slutten av november.
nå: KTM 390 Adv R, 2022 Husqvarna Te150, 2017 Sherco Factory ST 125
før: 2022 Royal Enfield Meteor 350, 2023 Husqvarna 701 E, 2015 Honda CB125F, 2021 Yamaha T7, 2015 Yamaha MT-09, 2011 Triumph Bonneville SE, 2007 Vespa 250 GTS, 2008 Yamaha WR250R, 2007 Yahama YBR125, 1998 Honda Transalp XL600V, 1997 Yamaha Dragstar, 2002 Honda CB500S, 1999 Honda Shadow VT750C2
User avatar
Domino
Posts: 270
Joined: 16 Dec 2020 14:43
MC: 2011 Triumph Tiger 800
2006 Moto Guzzi Breva 750

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Domino »

I dag har jeg vedlikeholdsladet batteriet. Det tok bare ca 15 min før lampa ble grønn, så det var fort gjort!
Willmiss
Posts: 21
Joined: 22 Feb 2025 19:59

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Willmiss »

Montert vindskjerm-forlenger/vindavviser. Venter litt med å prøvekjøre. Etter nesten et par uker med regn og mildvær fikk jeg kjørt 12 mil på torsdag. Fylt opp tanken, vasket og smurt. Fredag ble det plutselig kaldere og da ble det jo saltet igjen.
Traction
Posts: 124
Joined: 25 Dec 2021 07:44
MC: Aprilia

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Traction »

Byttet olje, filter, bremsevæske og kjølevæske, samt sjekket bremseklosser på 3 sykler. Kjørt små lufteturer med 2 sykler.
Og, ladet 6 mcbatterier ila helgen:)
User avatar
kvase
Posts: 4512
Joined: 04 Oct 2016 10:43

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by kvase »

Fylt 10 liter gasolin på 890 som jeg henta i Drammen i går + fiksa en minitank bagg til den nye min fra gammel mc
IMG_4145[1].jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
knutk
Posts: 2477
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by knutk »

kvase wrote: 09 Mar 2025 19:16 Fylt 10 liter gasolin på 890 som jeg henta i Drammen i går + fiksa en minitank bagg til den nye min fra gammel mc
IMG_4145[1].jpg
Gratulerer med ny sykkel :D :thumleft
User avatar
Jompa
Posts: 443
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: Kawasaki GPz 1100, 83
Harley Davidson Electra Glide, 2006
Triumph Sprint GT 1050, 2011

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Jompa »

Gratulere !
User avatar
JRO
Posts: 1481
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2025 BMW R 1300 GS.
2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
2016 Ducati MTS 1200 Enduro.
2013 Ducati MTS 1200
1981 Kawasaki KZ 1300
Location: Kongsberg

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by JRO »

Gratulere med 890, hvordan går salget av 1290 har du fått noen henvendelser. Har vært 2 å kikket på min Multistrada så håper det blir litt mer aktivitet nå når våren snart dukker opp. :)
User avatar
kvase
Posts: 4512
Joined: 04 Oct 2016 10:43

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by kvase »

JRO wrote: 10 Mar 2025 18:56 Gratulere med 890, hvordan går salget av 1290 har du fått noen henvendelser. Har vært 2 å kikket på min Multistrada så håper det blir litt mer aktivitet nå når våren snart dukker opp. :)
1 443
Klikk på annonsen

2
Har trykket på send melding en ville bruke innbytte mc og en som ville ha noe i tillegg for en bil til nær 450 000

24
har favorittmerket

196
har besøkt annonsen mer enn én gang
Smører meg med tålmodighet og regner med 4 måned med anonsering jeg starta jo før julestria.-
En gang:
782 personer

To til fem ganger:
191 personer

Mer enn fem ganger:
5 personer
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
User avatar
haakeik
Posts: 371
Joined: 02 Mar 2016 12:35
MC: BMW R1200GS TB
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200 (solgt)
Triumph Trident 750 (solgt)
Honda VFR 800 (solgt)
Location: Asker

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by haakeik »

I dag skal jeg kjøre Stelvio'n hjem fra jobbgarasjen, hvor den har stått i vinter. Gleder meg som en unge til å kjøre MC igjen :D
Brigg
Posts: 80
Joined: 11 Aug 2023 21:49
MC: 1985 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Location: Trondheim

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Brigg »

Byttet tetninger og lager på vannnpumpa siden den hadde begynt å sikle litt ut av sladrehullet.

Byttet også den gamle plastimpelleren til ny av aluminium med det samme. Mekanisk tetning mot kjøleveske og vanlig simmering mot olje.
IMG_5269.jpeg
IMG_5270.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
1985 Yamaha XVZ 1200 Venture Royale

Trondheim
Jonta
Posts: 702
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: "Fant", 96 Cagiva Elefant 750
"Santa Lisa ll", 98 Ducati ST2
"Muninn" 03 Ducati Multistrada
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Jonta »

Brigg wrote: 26 Mar 2025 21:28 Byttet tetninger og lager på vannnpumpa siden den hadde begynt å sikle litt ut av sladrehullet.

Byttet også den gamle plastimpelleren til ny av aluminium med det samme. Mekanisk tetning mot kjøleveske og vanlig simmering mot olje.
Mekanisk tetting mot kjølevæske. Hvordan fungerer det, hva er det?
Brigg
Posts: 80
Joined: 11 Aug 2023 21:49
MC: 1985 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Location: Trondheim

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Brigg »

Nå er ikke jeg ekspert på dette, andre klarer sikkert å forklare dette bedre. Jeg tok ikke noe nærbilde av denne tetningen.

Se på de to delene helt til høyre på det første bildet. Den med hvit overflate er fast i impelleren og roterer med denne. Den svarte er fast i pumpehuset. Begge disse har en form for keramisk overflate som roterer mot hverandre. I den svarte delen er det en fjær slik at de to delene hele tiden presses mot hverandre når impellerakslingen låses mot lageret.
1985 Yamaha XVZ 1200 Venture Royale

Trondheim
Post Reply