Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
- Jompa
- Posts: 443
- Joined: 18 Nov 2015 22:15
- MC: Kawasaki GPz 1100, 83
Harley Davidson Electra Glide, 2006
Triumph Sprint GT 1050, 2011
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Hengt den opp.
Ikke til tørk, men for at jeg har kjøpt nytt fordekk.
Hjulet skal på plass igjen i morra, eller på tirsdag og så skal sykkelen parkeres under lakenet igjen.
Enda nesten to mnd til sesongen starter.
Ikke til tørk, men for at jeg har kjøpt nytt fordekk.
Hjulet skal på plass igjen i morra, eller på tirsdag og så skal sykkelen parkeres under lakenet igjen.
Enda nesten to mnd til sesongen starter.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Så du har en 23-modell 701 med dødt batteri? Er ikke det litt tidlig?MrAGuitar wrote: 02 Mar 2025 14:23 Da starta sesongen i dag. Rekordtidlig, tror jeg. Jeg oppdaget i går at Yuasa-batteriet hadde tatt kvelden, så rakk akkurat Biltema før stengetid hvor de hadde et som passet til 449,-. Det er vel en kvart av hva YTZ10S koster. Var også innom AGM-messa tidligere på dagen og fikk en hyggelig prat med kara fra Grustur i Øst. Skal se om jeg får meldt meg på noe i løpet av sesongen.
IMG_0773.jpeg
IMG_0770.jpegIMG_0767.jpegIMG_0766.jpeg
-
MrAGuitar
- Posts: 57
- Joined: 19 Dec 2021 17:24
- MC: 2025 KTM Adventure R
2022 Husqvarna TE150i
2021 Royal Enfield Meteor 350
2017 Sherco Factory ST 125
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Jo, absolutt, men det var nok min egen skyld pga en usb-dings som får strøm utenom tenninga. Den har nok stått på siden slutten av november.
nå: KTM 390 Adv R, 2022 Husqvarna Te150, 2017 Sherco Factory ST 125
før: 2022 Royal Enfield Meteor 350, 2023 Husqvarna 701 E, 2015 Honda CB125F, 2021 Yamaha T7, 2015 Yamaha MT-09, 2011 Triumph Bonneville SE, 2007 Vespa 250 GTS, 2008 Yamaha WR250R, 2007 Yahama YBR125, 1998 Honda Transalp XL600V, 1997 Yamaha Dragstar, 2002 Honda CB500S, 1999 Honda Shadow VT750C2
før: 2022 Royal Enfield Meteor 350, 2023 Husqvarna 701 E, 2015 Honda CB125F, 2021 Yamaha T7, 2015 Yamaha MT-09, 2011 Triumph Bonneville SE, 2007 Vespa 250 GTS, 2008 Yamaha WR250R, 2007 Yahama YBR125, 1998 Honda Transalp XL600V, 1997 Yamaha Dragstar, 2002 Honda CB500S, 1999 Honda Shadow VT750C2
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
I dag har jeg vedlikeholdsladet batteriet. Det tok bare ca 15 min før lampa ble grønn, så det var fort gjort!
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Montert vindskjerm-forlenger/vindavviser. Venter litt med å prøvekjøre. Etter nesten et par uker med regn og mildvær fikk jeg kjørt 12 mil på torsdag. Fylt opp tanken, vasket og smurt. Fredag ble det plutselig kaldere og da ble det jo saltet igjen.
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Byttet olje, filter, bremsevæske og kjølevæske, samt sjekket bremseklosser på 3 sykler. Kjørt små lufteturer med 2 sykler.
Og, ladet 6 mcbatterier ila helgen:)
Og, ladet 6 mcbatterier ila helgen:)
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Fylt 10 liter gasolin på 890 som jeg henta i Drammen i går + fiksa en minitank bagg til den nye min fra gammel mc
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Gratulerer med ny sykkelkvase wrote: 09 Mar 2025 19:16 Fylt 10 liter gasolin på 890 som jeg henta i Drammen i går + fiksa en minitank bagg til den nye min fra gammel mc
IMG_4145[1].jpg
- Jompa
- Posts: 443
- Joined: 18 Nov 2015 22:15
- MC: Kawasaki GPz 1100, 83
Harley Davidson Electra Glide, 2006
Triumph Sprint GT 1050, 2011
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Gratulere !
- JRO
- Posts: 1481
- Joined: 07 Oct 2015 05:00
- MC: 2025 BMW R 1300 GS.
2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
2016 Ducati MTS 1200 Enduro.
2013 Ducati MTS 1200
1981 Kawasaki KZ 1300 - Location: Kongsberg
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Gratulere med 890, hvordan går salget av 1290 har du fått noen henvendelser. Har vært 2 å kikket på min Multistrada så håper det blir litt mer aktivitet nå når våren snart dukker opp. 
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
1 443JRO wrote: 10 Mar 2025 18:56 Gratulere med 890, hvordan går salget av 1290 har du fått noen henvendelser. Har vært 2 å kikket på min Multistrada så håper det blir litt mer aktivitet nå når våren snart dukker opp.![]()
Klikk på annonsen
2
Har trykket på send melding en ville bruke innbytte mc og en som ville ha noe i tillegg for en bil til nær 450 000
24
har favorittmerket
196
har besøkt annonsen mer enn én gang
Smører meg med tålmodighet og regner med 4 måned med anonsering jeg starta jo før julestria.-
En gang:
782 personer
To til fem ganger:
191 personer
Mer enn fem ganger:
5 personer
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
- haakeik
- Posts: 371
- Joined: 02 Mar 2016 12:35
- MC: BMW R1200GS TB
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200 (solgt)
Triumph Trident 750 (solgt)
Honda VFR 800 (solgt) - Location: Asker
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
I dag skal jeg kjøre Stelvio'n hjem fra jobbgarasjen, hvor den har stått i vinter. Gleder meg som en unge til å kjøre MC igjen 
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Byttet tetninger og lager på vannnpumpa siden den hadde begynt å sikle litt ut av sladrehullet.
Byttet også den gamle plastimpelleren til ny av aluminium med det samme. Mekanisk tetning mot kjøleveske og vanlig simmering mot olje.
Byttet også den gamle plastimpelleren til ny av aluminium med det samme. Mekanisk tetning mot kjøleveske og vanlig simmering mot olje.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
1985 Yamaha XVZ 1200 Venture Royale
Trondheim
Trondheim
-
Jonta
- Posts: 702
- Joined: 07 Aug 2016 01:32
- MC: "Fant", 96 Cagiva Elefant 750
"Santa Lisa ll", 98 Ducati ST2
"Muninn" 03 Ducati Multistrada
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Mekanisk tetting mot kjølevæske. Hvordan fungerer det, hva er det?Brigg wrote: 26 Mar 2025 21:28 Byttet tetninger og lager på vannnpumpa siden den hadde begynt å sikle litt ut av sladrehullet.
Byttet også den gamle plastimpelleren til ny av aluminium med det samme. Mekanisk tetning mot kjøleveske og vanlig simmering mot olje.
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Nå er ikke jeg ekspert på dette, andre klarer sikkert å forklare dette bedre. Jeg tok ikke noe nærbilde av denne tetningen.
Se på de to delene helt til høyre på det første bildet. Den med hvit overflate er fast i impelleren og roterer med denne. Den svarte er fast i pumpehuset. Begge disse har en form for keramisk overflate som roterer mot hverandre. I den svarte delen er det en fjær slik at de to delene hele tiden presses mot hverandre når impellerakslingen låses mot lageret.
Se på de to delene helt til høyre på det første bildet. Den med hvit overflate er fast i impelleren og roterer med denne. Den svarte er fast i pumpehuset. Begge disse har en form for keramisk overflate som roterer mot hverandre. I den svarte delen er det en fjær slik at de to delene hele tiden presses mot hverandre når impellerakslingen låses mot lageret.
1985 Yamaha XVZ 1200 Venture Royale
Trondheim
Trondheim