Om min ordlegging kan tolkes som en form for nedvurdering av ferdigheter er det ikke tilsiktet, og jeg skal prøve å legge om stilen. Tror dine ferdigheter er vel dokumentert over mange tråder.Epylypzon wrote:Som du sier, støv kan gjøre at den går tungt. Selv om jeg blåser i den og den åpner er det ikke sikkert det er nok vakum.knutk wrote:Dersom ventilasjonsventilen er i orden kan der ikke bygge seg opp vakum i tanken.Epylypzon wrote:
Nei. Jeg har da ikke modifisert tanken noe. Velteventil og ventilasjonsventil skal være i orden. Dog har jeg jeg bestilt ny ventilasjonventil (kanskje den går litt tregt).
Det problemet der har jeg hatt siden 2014. Dvs leeeenge for ombygging.
Ventilen er en fjærbelastet nylon flotør som holdes på plass med en svak fjær. Det minste undertrykk skal være nok til at den slipper inn luft.
Problemet når man kjører på grusveier er at der trenger seg inn fint støv via luftslangen som kommer ut midt under sykkelen. Støvet blokkerer for fri bevegelse av ventilen.
Der er sjelden behov for å skifte denne ventilen. Ventilen består av enkle hardplast komponenter, og den kan enkelt demonteres for rengjøring. Like så viktig er å huske å blåse gjennom lugteslangen og, for den blir full av fint støv.
Du skriver som om jeg aldri skulle ha tatt i denne sykkelen![]()
![]()
![]()
Jeg skrev som jeg gjorde siden det nevnes at ventilasjonsventilen og ventilasjon er i orden i samme åndedrag som der nevnes vakum problem, og det er en umulighet.
Likeså at ny ventil var bestilt virket på undertegnede som at du ikke hadde hatt ventilen oppe, da mekanismen er særdeles enkel og ukomplisert, og jeg fant det på plass å nevne det. Alt var skrevet med de beste intensjoner, verken mer eller mindre.
Uansett, håper problemet løser seg, så tar vi detaljene i helga
