ojda wrote: ↑21 Dec 2024 21:47
Jeg er litt i tvil om sola gerier å snu i dag, eller om den blir å vente til over helga
Her har man hverken kjøpt inn Solsnu eller Tommasmesse til å ha i glasset enda
Kun en liten Jakobsen å fukte strupen med
Skal ikke si noe på en god øl fra Jacobsen, men når der gjelder Solsnu og Tomasmesse så må jeg si at du er urutinert, noe som du ikke pleier å være, men det er tross alt mørketid, så slikt kan skje den beste
ojda wrote: ↑21 Dec 2024 21:47
Jeg er litt i tvil om sola gerier å snu i dag, eller om den blir å vente til over helga
Her har man hverken kjøpt inn Solsnu eller Tommasmesse til å ha i glasset enda
Kun en liten Jakobsen å fukte strupen med
Skal ikke si noe på en god øl fra Jacobsen, men når der gjelder Solsnu og Tomasmesse så må jeg si at du er urutinert, noe som du ikke pleier å være, men det er tross alt mørketid, så slikt kan skje den beste
Her er Tomasmesse i hus, men Solsnu fikk jeg desverre ikke fatt på i år.
I kveld ble det en alminnelig god juleøl fra Mack(God Jul), men nå er den tom så det er vel på tide å komme seg i seng
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Kjørte en dobbel irsk i dag.
Glendaloch Whiskey har jeg omtalt tidligere, i whisky-tråden. Irsk, veldig bra og dette er andre flasken jeg kverket.
Nuvel, over til øl, som tråden handler om:
Guinness Original Extra Stout. ABV 5%. Ikke så kremete som den Guinness vi kjenner. Ganske "tynn" i konsistens og "flyt". Maltsmak og ganske fremtredende kaffesmak. Passer fint som juleøl, vil jeg si.
GuinnesExtraStout.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Luke 21
Denne skulle jeg tatt i går, men da ble det andre øl som forklart tidligere.
Nøisom, Birdie Num Num, IPA.
Standard IPA med mye humle, i følge produsenten er det balansert bitterhet, jeg mener den er i overkant bitter.
20241222_211426.jpg
Luke 22
Lervig, Hoppy Holiday Haze, Milkshake Pale Ale.
Lukter litt som Pale Ale, smaker som... en sær brus? Hint av humle, men liksom ikke skikkelig øl, men langt fra Milkshake...
20241222_215324.jpg
Pilota Nakts.
Tror jeg har omtalt denne før. Enda et vrangforestilt øl fra "Malduguns".
Porter AVV 7% og veldig porter type. Gjenkjøp?Ja, sannsynligvis.
PiloraNakts.jpg
Palma wrote: ↑23 Dec 2024 23:48
PXL_20241223_200328719.jpgPXL_20241223_200322872.jpg
Jr hadde med et par av de her i dag. Ble litt overrasket, så rund og fin smak uten spor av spritsmak tross sine 12%!
Skulle gjerne hatt flere av den.
Luke 24
Bådin, Smoked Lager, Juleøl.
Ikke den med mest smak, men grei nok, røksmaken som det står om i tittelen kommer primært forsiktig i ettersmaken.
20241224_192339.jpg
Sist ute i "adventskalenderen".
Lindemans Faro.
Belgisk såkalt "Lambic Beer" eller villgjæret øl. ABV 4,5%
Dette ølet minnet litt om surøl. Syrlig smak litt mørk i fargen. Hint av syre, lite malt og balansert karbonering.
Gjenkjøp? Sannsynligvis. Og med dettwe runder jeg av smakssafarien for i år, for min del. God jul.
LindemansFaro.jpg
I dag en goding lagret fra i fjor Jul
Anderson's Laprohaig Imperial Stout.
Masse fatsmak, mye røk/roast, sjokolade, fløte kaffe.
En totalt fullverdig dessert på 15.5 %.
20241224_222417.jpg
20241224_222318.jpg