Ja.

@knutk ta det med ro, vi alle vet at du forsvarer BMW med alle mulige argumenter hvis noen pirker BMW vs andre mc merker. Og vi vet at du vet hele historien til BMW GS fra starten på 50 tallet fram til i dag. Men jeg må erkjenne uten å vite hele BMW historien at tricoloren designet og automat gearkasse (DCT) har Honda hatt i mange år.knutk wrote: ↑16 Dec 2024 20:07Eh... Hva har det med 1300GS å gjøre? AT Trendsetter? AT ble vel lansert i 86?, BMWs GS kom med BMWs racing farger rød/blå/hvit i 1980, og dukket første gang opp med gullfelger i 82....
Men selv om de herma etter BMW så er det jo fortsatt en fin sykkel. En av deltagerne på GIØ har pussa opp en AT i de opprinnelige fargeskjema, og den er et smykke![]()
![]()
Uff, ja, jeg er visst klar for vårenJRO wrote: ↑17 Dec 2024 00:18 ----
@knutk ta det med ro, vi alle vet at du forsvarer BMW med alle mulige argumenter hvis noen pirker BMW vs andre mc merker. Og vi vet at du vet hele historien til BMW GS fra starten på 50 tallet fram til i dag. Men jeg må erkjenne uten å vite hele BMW historien at tricoloren designet og automat gearkasse (DCT) har Honda hatt i mange år.
Og jeg håper å kunne bruke @knutk som min mentor på overgangen fra Ducati til BMW, ikke minst kunne bruke og forstå rulle håndtaket og alle de funksjonene som kommer fram der.![]()
![]()
Men stemmer dette da, knutk? Tidlig R80GS var vel hvite med rødt sete, PD-utgaven hadde striper i BMWs racingfarger blå, lilla og rødt på hvit tank. Og gullfarga felger kan jeg ikke huske å ha sett på noen luftkjølt bokser, men det betyr jo ikke at de aldri ble levert med det.knutk wrote: ↑16 Dec 2024 20:07Eh... Hva har det med 1300GS å gjøre? AT Trendsetter? AT ble vel lansert i 86?, BMWs GS kom med BMWs racing farger rød/blå/hvit i 1980, og dukket første gang opp med gullfelger i 82....
Men selv om de herma etter BMW så er det jo fortsatt en fin sykkel. En av deltagerne på GIØ har pussa opp en AT i de opprinnelige fargeskjema, og den er et smykke![]()
![]()
Dra denne tråden inn i sitt rette format igjen kanskje?
TwinPegs
Takk, @Kant1! Du finner den i denne tråden:
Kjempesmart stæsj! Hadde verdens eneste 1150 (Betty) med TP, Savner det alltid!
@ole m. Gratulerer den så kul utole m. wrote: ↑17 Dec 2024 19:36 ...
https://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=20320
Takk for det, @RuneMC! Blir spennende å prøve denne ordentlig etter hvert, har bare prøvekjørt den noen km på vei i -5 grader C så langt. Er en sykkel jeg har likt lenge, spesielt de ombygde HPN Paris - Dakar racerne.RuneMC wrote: ↑18 Dec 2024 08:29@ole m. Gratulerer den så kul utole m. wrote: ↑17 Dec 2024 19:36 ...
https://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=20320Jeg hadde også gått glipp av kjøpet ditt.. trigges jo av bilder
![]()