Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Borg »

Sesongen er igang og det kribler i blodet. Det synest nok også utenpå skrotten, eller også noen på Speed MC begynner å kjenne meg :o

Var innom å hentet et skilt på lørdag (nei skal ikke bytte i år, men nå må poden komme seg på veien), samt kommunikasjon og litt smått.

Tuslet ut av sjappa, etter en uoppfordret demonstrasjon fra primus motor på verkstedet, med en del softbags i tillegg.
BMW soft toppboks
2 kriega OS18 + salfeste for disse
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Spiritofwinter »

Fysisk shopping er ikke så populært for tiden med corona nedstenging over alt. Da er det jammen godt vi har netthandel og ebay pakker somner forsinket :)

Kom plutselig en kinapakke i posten uten at jeg kan ha husket å handle noe på en stund, viste seg å være et sett med nye speil til MC, slike som skal folde seg inn heller enn å knekke. Tror jeg bestilte de her i September-Oktober, hadde helt glemt av at de ikke var mottatt.
20210326_124044.jpg
Å bare for å sikre at jeg verken blir arbeidsledig eller får startet årets MC sesong så kom det i dag kjøkken til det nye huset, flatpakket selvfølgelig...
received_468923394160466.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bikeridr »

Kona som har bestilt flatpakket kjøkken? Sånn for å være sikker på at du blir for opptatt til å kjøre villmann ute i skauen og knekke bein? ;-) :plystre
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by intruder »

Netthandel har jeg holdt meg unna....men forleden falt jeg for fristelsen og handlet fra Everton Suppporter Shop ......tskjorte med et klart signal til medgangssupportere

evertonians are born
not manufactured :arrow:




takk te n Rotmo :redface
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Spiritofwinter »

Bikeridr wrote: 26 Mar 2021 13:15 Kona som har bestilt flatpakket kjøkken? Sånn for å være sikker på at du blir for opptatt til å kjøre villmann ute i skauen og knekke bein? ;-) :plystre
Skule gjerne sagt ja på den men...
Før vi bestilte så møtte vi en kjenning som hadde bestilt samme type kjøkken, verdens enkleste å montere, gjort på en kveld i følge han... Viste seg selvfølgelig at våres kjøkken er en del større enn det lille knøttet han hadde kjøpt.

Kan også nevnes at om kjøkkenet skulle vise seg å gå som en lek så har jeg ca 160kvm med flis som skal legges også før huset er klart til innflytning, så har å jobbe med.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bikeridr »

Ikke at jeg har ligget på latsiden selv mhp handling i det siste.
Jeg røska meg ut en slik en:
Image

Ikke direkte MC-relatert, men tenker å bruke den på geocaching og geobiking turer. Tenker da å pensjonere Garmin sitt motstykke til Win ME, nemlig Oregon 650t'n jeg har.
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

Her om dagen så dukka det opp en link til motorspeed en eller annen plass (Det var sikkert @kvase som delte, så takk til deg)
De har jo et himla salg, Og jeg har jo Klim Badland som er type tung.. En lettere jakke til å ha utenpå bodyarmouren har stått på liste. Har tenkt MoskoMoto sin men den koster jo flesk da,
Så jeg fant ei SNØSCOOTERJAKKE med 70% avslag, gårteks og lufting og greier til den nette sum av rundt1450,- inkl frakt og moms var ikke gæærnt.
Image
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by kvase »

Snøskuter klær er greie de spesielt utapå ei brynje har en sjøl her hengende jakke altså men ikke så gørbra som den du har med ekte Gorotex
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ashland »

Dumt spm @Palma :-k

Men snøscooterjakke, blir ikke det ille varmt om sommeren? Eller er det mer type skall-jakke?
fun is not a straight line
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by kvase »

ashland wrote: 14 Apr 2021 23:23 Dumt spm @Palma :-k

Men snøscooterjakke, blir ikke det ille varmt om sommeren? Eller er det mer type skall-jakke?
Fins forskjellige jakker der og vel som ale andre type jakker.
Men joda de fleste er beregna til litt mer kaldt vær element rundt seg :shock:
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tekumseh »

Lindstrands Trickle sko, 1600,- fra HøyPuls.no (https://hoypuls.no/salg-trickle-mc-sko-lindstrands-)

Kjempebehagelig å ha på foten, og ser helt OK ut. Dryway+ er vel ikke helt som Gortetex, så jeg forventer ikke at de er tett som gummistøvler. Men mye behageligere enn de racing-skoa fra Puma som jeg hadde før.

Image
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Spiritofwinter »

Var på bytur til Ålesund med jobben i dag, det er ikke hver dag, så man får ta en runde å handle inn litt nødvendigheter når en først er der. Det betyr selvfølgelig en tur innom polet for å handle litt øl ettersom der er litt større utvalg der enn hos oss på bygda.
20210416_175242.jpg

Å så var jeg en liten tur innom en MC forhandler for en gangs skyld, lenge mellom hver gang jeg når åpningstidene på slike plasser. Etter litt frem og tilbake endte jeg opp med å kjøpe meg en ny fin Rukka R-EX dress for sesongen. Etter erfaringer fra andre her på forumet stilte jeg spørsmål om både hvor vanntett den var og om det kom til å bli problem med glidelåsen. Selger informerte om at han hadde samme dress selv, den var tett. Glidelåsen viste han hadde vert problem, men han påstod at de problemene var rettet opp på denne. Om det ble et problem så var det bare å komme innom så skulle jeg få ny jakke uten noe spørsmål.
20210416_180117.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Borg »

Ja får jo håpe denne modellen er bedre enn de to jeg har hatt. Men... må jo anta Rukka har løst dette i løpet av de 4-7 åra :thumleft

Selv har jeg bestilt dress via nett. Utrolig spent på størrelse å passform :roll:
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Spiritofwinter »

Borg wrote: 16 Apr 2021 19:16 Ja får jo håpe denne modellen er bedre enn de to jeg har hatt. Men... må jo anta Rukka har løst dette i løpet av de 4-7 åra :thumleft

Selv har jeg bestilt dress via nett. Utrolig spent på størrelse å passform :roll:
Uttrykte min bekymring over glidelåsen etter å ha sett hva som skjedde med din under HCR i fjor. Da nevnte selger selv at problemet var kjent og at det var styr med den smøringen som måtte gjøres for å hindre problem og som ikke alltid fungerte uansett. Men som han sa, denne modellen har fått samme glidelås som toppmodellen der jakken koster omtrent det doble og heller enn å vente midtveis i sesongen på ny glidelås så skulle jeg få ny jakke. Om han mener det samme om det skjer om 2-3 år vet jeg ikke, men satser på de har løst problemet de hadde.

Vurderte en periode å kjøpe på nett, men så var det passform og størrelse som nevnt. Jeg endte opp med forskjellige størrelser på bukse og jakke, så glad jeg kom meg inn i butikk for å prøve først.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by mekkern »

is...på tur.
8)
Post Reply