Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JK95 »

Riktignok i går, men bedre sent enn aldri :lol: Lekebil er handlet, håper å få hentet uti neste uke en gang \:D/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by mekkern »

en "C" kadett... =D> åssen motor?
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Kant1 »

Grattis JK95.
Åsså lekebil a gitt.. hva med MC da? :-k
Håper jo på at Marie fortsetter å stille som "Lengst kjørte dame" på HPR framover \:D/


Men hva har så JEG kjøpt idag?
Jo, en liten kasse med deler til den gamle Tenere'en, er en liten oljedryppert bak motordekselet på venstre side, samt den vanlige svettingen fra oljetetningen på dekomp. ventilen på toppen....

Så la jeg inn en bestilling til Dakar Liten, som har vansmektet i kjelleren på låven i endel tid nå.
Nytt styre som er litt høyere/breiere, styrelodd, luftfilterboks mm,
Så om det skulle bli litt ledigtid, kan jeg ta en økt i mannehulen og få gjort noe igjen.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JK95 »

mekkern wrote: 19 Jan 2021 14:18 en "C" kadett... =D> åssen motor?
BMW 318IS firer, typ 140hk :plystre Men med Volvoaksel, BMW kasse, bur og litt annet snacks, alt godkjent \:D/
Kant1 wrote: 19 Jan 2021 14:59 Grattis JK95.
Åsså lekebil a gitt.. hva med MC da? :-k
Håper jo på at Marie fortsetter å stille som "Lengst kjørte dame" på HPR framover \:D/
Siden jeg får betalt ut hele bilen umiddelbart ser jeg ingen problem med å ta litt lån til MC om noen måneder :thumleft Kan derimot si at så lenge svenskene ikke bryr seg om smittevern blir det dårlig med HPR, og Marie har etter flere HPR-turer med havari som resultat "hintet" om at neste tur går nordover :-#
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by biker7 »

Bestilte litt billig olje fra Mekster , og hentet ei pakke med 4 liter Power 1 10-40 i dag :)
Har ikke noe oljeskift i aller nærmeste framtid, men kjekt med et skift på lager da man får denne til såpass god pris :thumleft
(79,- pr. stk. / 93,75,-inkl. frakt) Altså billig Castrol Power 1 hos Mekster , ihvertfall ut januar måned. 59,- i frakt pr. forsendelse. :D

Link: https://www.mekster.no/oljer/ovrige-olj ... oljor.html
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

JK95 wrote: 19 Jan 2021 08:22 Riktignok i går, men bedre sent enn aldri :lol: Lekebil er handlet, håper å få hentet uti neste uke en gang \:D/
Kult!
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by kvase »

Kjøpte dette da jeg har 2 hjelmer kjekt å kunne flytte styre elementet fra den ene til den andre ved behov
https://nettbutikk.mcoslo.no/ELEKTRISK/ ... -SRAK0032)
https://www.cardosystems.com/shop/standard-audio-kit/
Product Details
An additional audio kit for moving the unit easly between helmets. Comes with a cradle, hybrid mic, corded mic and 40mm speakers. All required gear to mount the kit is included as well.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Borg »

I romjula bestilte jeg noe utstyr til Gopro kameraet på Amazon. Det gikk ikke helt greit. Fikk i forrige uke beskjed om at varene ikke var hentet av meg og returnert til selger, samt pengene ville bli returnert.

Det viste seg at varene hadde "pingponget" rundt i Statene uten å nå Europa. Litt småtrekt over at det ikke var mulig å kontakte selger, eller Amazon på en enkel måte, rullet jeg gjennom et konglomerat av nedtrekksmenyer frem til jeg fant en som faktisk ga meg mulighet til å sende en mail. Sente så inn min frustrasjon og forventet ikke å høre noe mer.

Som et siste forsøk, la jeg inn samme bestilling en gang til mot en annen Amazon- leverandør.

Men..
Fikk svar dagen etter hvor de beklaget at det ikke var sendt til Norge, det var deres feil og jeg fikk et gavekort som plaster på såret.
Så ringte det på døren i sta, der sto UPS med pakken fra Amazon.

Slettes ikke værst. 1 poeng til Amazon :thumleft
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bikeridr »

@Borg Heh - ja, skjer av og til. Siden jeg jo bor i EU-land har min kilde til hjemleveranse vært Amazon UK (som nå blir slutt), og de bruker Itella for levering, som er den baltiske delen av Posti, et finsk foretak. De er ekspert på å ikke levere, så tror nesten det er tilsvarende Postnord. Tingene sirkulerer, jeg sjekker tracking og de er "awaiting EDI" inntil jeg får pengene igjen pga jeg "ikke har hentet" eller "ikke vært hjemme". Noe som ikke er tilfelle. Så leste vi i avisa hjemme (eller kona leste/oversatte fra de russiskspråklige avisene hjemme) at sjåførene hadde trøbbel med lønnsutbetaling og bare forlot fulle biler rundtom til varene ble stjålet. Jeg har alltid fått dekt beløpet, men det er irriterende, ja.
User avatar
haakeik
Posts: 307
Joined: 02 Mar 2016 12:35
MC: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
1995 Triumph Trident 750 (solgt)
2000 Honda VFR 800 (solgt)
Location: Asker

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by haakeik »

Siden jeg har byttet sykkel, og den største Givi tankbaggen min ikke passet til nysykkelen, tenkte jeg først på å selge den.
Baggen altså, ikke sykkelen :roll:
Men så har jeg kommet over et Givi Seatlock adapter. Med det kan man plassere tankbaggen på baksetet eller på bærer'n. Jeg må finne på noe lurt for å ha den på bærer'n for den er smal. Kanskje et brett til en toppboks kan brukes? Men toppboks i aluminium blir det aldri.
Uansett, jeg bestilte denne i dag.
s-l500.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Borg »

haakeik wrote: 26 Jan 2021 22:36 Siden jeg har byttet sykkel, og den største Givi tankbaggen min ikke passet til nysykkelen, tenkte jeg først på å selge den.
Baggen altså, ikke sykkelen :roll:
Men så har jeg kommet over et Givi Seatlock adapter. Med det kan man plassere tankbaggen på baksetet eller på bærer'n. Jeg må finne på noe lurt for å ha den på bærer'n for den er smal. Kanskje et brett til en toppboks kan brukes? Men toppboks i aluminium blir det aldri.
Uansett, jeg bestilte denne i dag.

s-l500.jpg
Intressant. Link?
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
haakeik
Posts: 307
Joined: 02 Mar 2016 12:35
MC: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
1995 Triumph Trident 750 (solgt)
2000 Honda VFR 800 (solgt)
Location: Asker

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by haakeik »

Borg wrote: 26 Jan 2021 22:55
haakeik wrote: 26 Jan 2021 22:36 Siden jeg har byttet sykkel, og den største Givi tankbaggen min ikke passet til nysykkelen, tenkte jeg først på å selge den.
Baggen altså, ikke sykkelen :roll:
Men så har jeg kommet over et Givi Seatlock adapter. Med det kan man plassere tankbaggen på baksetet eller på bærer'n. Jeg må finne på noe lurt for å ha den på bærer'n for den er smal. Kanskje et brett til en toppboks kan brukes? Men toppboks i aluminium blir det aldri.
Uansett, jeg bestilte denne i dag.

s-l500.jpg
Intressant. Link?
https://www.ebay.co.uk/itm/391484347239
https://www.givi.co.uk/givi-products/so ... 0-seatlock
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Gielas »

Tråkka til med en ny forsterker...Denon PMA-800NE
Image
Gielas
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Gielas »

Når jeg først var i gang tråkka jeg litt hardere...Denon DCD-800NE. \:D/
Image
Gielas
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

:shock: =D>
Post Reply