Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Ambro »

JRO wrote: 01 Aug 2022 16:46
Ambro wrote: 01 Aug 2022 10:58 Ikke kjøpt idag, men hentet hos postnord i dag (som ikke sender hentemeldinger, men en følger da med).
Pirelli Angel GT2, om bare BMW hadde fått fingern ut av 2ern så jeg hadde hatt en sykkel å montere de på og...
Så ikke noe leveranse av ny sykkel ennå, har du GS'en som lånesykkel? :thumleft
Kjøpte den faktisk. Det å få solgt en Ducati som hadde gått så "langt" (51.500km) viste seg å være så vanskelig at jeg ikke gadd å legge flere kilometer på den, ble kvitt den for noen uker siden, så tok den BMWen som er enklest å bytte inn i mellomtiden, en 2020 modell som hadde 11.500km på klokka når jeg henta den for 4 uker siden, nå har den 19000. :D

Savner MSen på sett og vis, men kommer nok ikke tilbake med summen av mine erfaringer som Ducati fører i 7 år, dog BMW starter ikke den neste biten av erfaringen på noen positiv måte...

Får ingen info om hvorfor sykkelen er forsinket, hvor lenge jeg kan forvente å vente (den var ferdig satt sammen i mai visstnok, og har stått i samme status siden da), jeg har masa det jeg kan på MCOslo, og de har i alle fall prøvd å snakke med importør som gir meg et standard bullshit svar.
Greit nok at krigen og covid og alt setter kjepper i hjulene på produksjon, men det å informere kundene dine om hvorfor et kjøp til nær 400k kr tar over 8 mnd å gjennomføre (bestilte i november) når de ruller ut nye sykler til forhandlere i statene, og folk som bestilte i februar har fått sin i Nederland (har jeg fått med meg via det internationale forumet), da må jeg virkelig si at mitt inntrykk av BMW har en kraftig ripe fra start.

GSAen er også like kjedelig som jeg fryktet, og dårlig ergonomi for min arm/bein/rygg lengde, men den funker fra A til B, skjønner godt hvorfor mange liker denne, jeg gjør det ikke.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ashland »

Kjedelig det skal ta så lang tid å få levert ny-gliset @Ambro

Men får gratule med ny vente-bike, har hørt om vente-pølse ved grillen, men her har vi en ny standard :thumleft Håper det ikke drøyer alt for lenge over felles ferien nå da før du får den du egentlig skal ha
fun is not a straight line
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1630
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Spiritofwinter »

Ambro wrote: 01 Aug 2022 17:29
JRO wrote: 01 Aug 2022 16:46
Ambro wrote: 01 Aug 2022 10:58 Ikke kjøpt idag, men hentet hos postnord i dag (som ikke sender hentemeldinger, men en følger da med).
Pirelli Angel GT2, om bare BMW hadde fått fingern ut av 2ern så jeg hadde hatt en sykkel å montere de på og...
Så ikke noe leveranse av ny sykkel ennå, har du GS'en som lånesykkel? :thumleft
Kjøpte den faktisk. Det å få solgt en Ducati som hadde gått så "langt" (51.500km) viste seg å være så vanskelig at jeg ikke gadd å legge flere kilometer på den, ble kvitt den for noen uker siden, så tok den BMWen som er enklest å bytte inn i mellomtiden, en 2020 modell som hadde 11.500km på klokka når jeg henta den for 4 uker siden, nå har den 19000. :D

Savner MSen på sett og vis, men kommer nok ikke tilbake med summen av mine erfaringer som Ducati fører i 7 år, dog BMW starter ikke den neste biten av erfaringen på noen positiv måte...

Får ingen info om hvorfor sykkelen er forsinket, hvor lenge jeg kan forvente å vente (den var ferdig satt sammen i mai visstnok, og har stått i samme status siden da), jeg har masa det jeg kan på MCOslo, og de har i alle fall prøvd å snakke med importør som gir meg et standard bullshit svar.
Greit nok at krigen og covid og alt setter kjepper i hjulene på produksjon, men det å informere kundene dine om hvorfor et kjøp til nær 400k kr tar over 8 mnd å gjennomføre (bestilte i november) når de ruller ut nye sykler til forhandlere i statene, og folk som bestilte i februar har fått sin i Nederland (har jeg fått med meg via det internationale forumet), da må jeg virkelig si at mitt inntrykk av BMW har en kraftig ripe fra start.

GSAen er også like kjedelig som jeg fryktet, og dårlig ergonomi for min arm/bein/rygg lengde, men den funker fra A til B, skjønner godt hvorfor mange liker denne, jeg gjør det ikke.
AMS i Ålesund leverte nettopp ut en slik MC, første jeg tenkte var at da måtte vel du ha fått din også. Eller har jeg bommet fullstendig på type MC?
https://www.facebook.com/54190399583783 ... MouvhSoel/

Venter i spenning på at du skal få din, ser behagelig ut å kjøre.
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by mekkern »

ja gratulerer med kjøp av mc-men tittet på finn linken:er det en "minimann" på bildet eller er den modellen nærmest en bil med 2 hjul?
I så fall må jo overgangen fra MS bli enorm. :-k
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Ambro »

Spiritofwinter wrote: 01 Aug 2022 20:09
Ambro wrote: 01 Aug 2022 17:29 --snip--
AMS i Ålesund leverte nettopp ut en slik MC, første jeg tenkte var at da måtte vel du ha fått din også. Eller har jeg bommet fullstendig på type MC?
https://www.facebook.com/54190399583783 ... MouvhSoel/

Venter i spenning på at du skal få din, ser behagelig ut å kjøre.
Ja nei, det der er jo det merkelige, GTL (feilstavet i posten fra AMS ser jeg :D ) er mer eller mindre samme sykkel, bare med et sete som er ca 10cm lavere. Og de har det blitt levert en del av, tror jeg bare har hørt om en GT (samme som jeg har bestilt) som er levert utenom det folk har fått tak i av ex-demo sykler (som aldri ble kjørt en meter som demo).
Kan nesten virke som om de prioriterer GTL leveranser foran GT...
mekkern wrote: 01 Aug 2022 20:34 ja gratulerer med kjøp av mc-men tittet på finn linken:er det en "minimann" på bildet eller er den modellen nærmest en bil med 2 hjul?
I så fall må jo overgangen fra MS bli enorm. :-k
Er 320kg, stor sak, men uteom å håndtere den stillestående, ikke et problem i det hele tatt. Og det er forbløffende mange som har vertikale utfordringer som på død og liv skal ha 320kg touring maskin, gjerne da GTL siden den er lavere, med ekstra lavt sete... For så å velte stillestående fordi den faktisk er tung når en har korte ben. Opplevde ingen problemer selv under prøvekjøring av en eldre variant, og den nye er jo både lettere og "bedre" på mange måter, unntat GPS faenskapet da, men det skal jeg vel overleve.
Rent størrelsemessig mener jeg GTen har noen få cm ekstra på akselavstand enn MS, ellers er det jo bare en lengre hale, og mer metall mellom beina.
User avatar
kvase
Posts: 4009
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by kvase »

Aj aj baja det ble en slik i dag sånn på sensomeren bad byksa -- Har brukt Stutt bokse frem til nå men jøs er ikke kjekt når lilleman dingler på yttersia og roper hei hei i beinåpningen
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by intruder »

Ikke kjøpt men beit på ei Rukka goretexjakke som sto på Finn,velbrukt men hel :D
Fikk den gratis og en hyggelig kaffe med kake i tillegg hos en Gold Wing 1500 kar med frue..jakka virker godt foret og vil nok gi mye glede,glidelåser og sånt er også helt okay =D>
User avatar
Tekumseh
Posts: 2071
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 08 Aug 2022 19:38 Ikke kjøpt men beit på ei Rukka goretexjakke som sto på Finn,velbrukt men hel :D
Fikk den gratis og en hyggelig kaffe med kake i tillegg hos en Gold Wing 1500 kar med frue..jakka virker godt foret og vil nok gi mye glede,glidelåser og sånt er også helt okay =D>
Perfekt! Gjenbruk er bra :-)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

For aktive grus-fresere som Jarle og meg forsvinner knastene fort 😇
Så da ble det å spe på med 1 og 1/2 sett med ny grus-gummi da 😊
Man har jo ikke noe 'Kanten's mek verk' å støtte seg til her på Østlandet 🙄

Screenshot_20220808-173445_Gmail.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by mekkern »

Et lett og nett lite sveiseapparat..9kg+tråd.
Beste apparatet jeg har testet med den rette gassløs tråd-skal teste elektrode senere og med kompakttråd/gass. Lift-Tig-pakke gidder jeg ikke for jeg har bra ac/dc-Tig.
men til prisen er dette et funn vil jeg si.
https://www.jula.no/catalog/verktoy-og- ... at-016793/

Image
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1630
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Spiritofwinter »

Klikk og hent, plukket opp av fruen i går når hun var i Ålesund. Vindjakke fra Sport Outlet i størrelse XXL :)
20220821_113301.jpg
For de som har møtt meg så vil de skjønne at den er alt for stor for meg, men denne er kjøpt ekstra stor med tanke på å ha beskyttelsesjakke på innsiden og crosstrøye utenpå. Grunnen er at ved kjøring for eks på GiØ og Bukkerittet så er det greit med crossutstyr, men crossutstyr er ganske lett og vind blåser rett igjennom så det skal være grei utetemperatur før man tar på det. Og skulle det bli litt varmt med denne veldig lette og tynne vindjakken så tar den nesten ingen plass når man pakker den ned i sekken bak på sykkelen :D

Som en ekstra bonus ble det påstått av han i butikken at den er bittelitt vannavstøtende også, men da snakker vi minimalt.

Og skulle dette vise seg at denne jakken er fullstendig ubrukelig så kostet den meg hele 350 kr, hakket rimeligere enn alternativene jeg fant på Intersport til mellom 1500-2500kr.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

Spiritofwinter wrote: 21 Aug 2022 11:49 Klikk og hent, plukket opp av fruen i går når hun var i Ålesund. Vindjakke fra Sport Outlet i størrelse XXL :)

20220821_113301.jpg

For de som har møtt meg så vil de skjønne at den er alt for stor for meg, men denne er kjøpt ekstra stor med tanke på å ha beskyttelsesjakke på innsiden og crosstrøye utenpå. Grunnen er at ved kjøring for eks på GiØ og Bukkerittet så er det greit med crossutstyr, men crossutstyr er ganske lett og vind blåser rett igjennom så det skal være grei utetemperatur før man tar på det. Og skulle det bli litt varmt med denne veldig lette og tynne vindjakken så tar den nesten ingen plass når man pakker den ned i sekken bak på sykkelen :D

Som en ekstra bonus ble det påstått av han i butikken at den er bittelitt vannavstøtende også, men da snakker vi minimalt.

Og skulle dette vise seg at denne jakken er fullstendig ubrukelig så kostet den meg hele 350 kr, hakket rimeligere enn alternativene jeg fant på Intersport til mellom 1500-2500kr.


Ta med 2 barduner og en skistav, så har du telt om det kniper 😑😂
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ashland »

Rene Kinder egget den jakken @Spiritofwinter, windbreaker, telt og tarp alt i ett :lol:

Var egentlig på jakt etter en regnjakke selv, når jeg kjører i trøye og brynje. Men fant ingenting i rett størrelse til en fornuftig pris. Inntil jeg kom på en goretex jakke jeg hadde i skapet, som var bestilt i feil størrelse \:D/
fun is not a straight line
User avatar
kvase
Posts: 4009
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by kvase »

Kopiert fra et sted ja ja vi får ikke dra det for hardt til da
300007386_3523956774512878_2027234336395808306_n.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Jonta
Posts: 536
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Jonta »

Ignitec TCIP4 programerbart tenningssystem har jeg bestillt til Cagiva Fant. jeg bestillte "mapped" versjon mot et lite tilegg. Selv om jeg er litt usikker på hva det vil si. Men jeg går ut i fra at da er den ferdig programert til et basic oppsett (factory default).

Var også innom Big Twin i Råde i dag å kjøpte en Richa D30 ryggskinne, den var dyrere enn økonomimodellen fra Bullfighter. Men bedre å ha på.

Kjøpte også sommer hansker (nå, hæhh) og hofte inlegg til mine Daineese jeans, hos Graarud i Sarpsborg.
Post Reply