Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bikeridr »

Klage, eller utløp for min frustrasjon..
Jeg mener, hvor tett i pappen går det an å være før en må ta kurs i å bli enda tettere?

Et herværende byggevarehus, som selger omtrent alt mellom himmel og jord med unntak av lettmelk, jobber det altså folk som jeg er sikker på har høyskoleutdanning i å være tett i pappen.

Jeg var innom for å kjøpe 2x4m grønn kunstig gressmatte.
Butikkansatt: "Næææ, vi har ikke den typen i 2 meters bredde".
Jeg: "Ok, ingen problem, jeg kan ta 2 meter lengde av denne her dere har i 4-metersbredden". (Som jeg sto ved siden av, og holdt i).
Butikkansatt: "Jammen du skulle jo ha 4 meter, da må du jo kjøpe dobbelt så mye".
Jeg: "Nei, jeg vil ha 2 meter av denne". (Som jeg fortsatt holdt i).
Etter litt (uendelig lang tid) gikk det et svakt lys opp for den butikkansatte: "Ååå, du vil ha 4x2m istedet???"

Jeg spør bare (dere her på forumet altså); er det rart vi drikker?
kvase

Post by kvase »

Ja den satt mitt i smørrøye bikeridr
Last edited by kvase on 21 May 2025 20:27, edited 1 time in total.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
ashland
U-Svingen
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20

Post by ashland »

Ingen rakettforsker den byggevare-langeren der @Bikeridr 🤣🤣 han advarte deg ikke om att du også måtte bygge om verandaen din også, når du tok en 4 x 2meter istedenfor en på 2 x 4meter😆

Men dagens klage herifra.
De kloroform kommunistene i Bryssel har lagt seg i med maling også nå… Oljemaling til utendørs bruk selges nå bare i 5litere, ikke de gamle 3 og 10litere 👿 tydeligvis livsfarlig med oljebaserte produkter, merkelig vi har overlevd så lenge
fun is not a straight line
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Post by Bikeridr »

Ja, du kan så si, @ashland. Selv vokste jeg opp med det eneste som virket mot rust på smijerns trappegelender; blymønje.
Første og andre bilen min gikk på 99 oktan blybensin.
Jeg har vel også, i min barndom, knust fler enn ett kvikksløvtermometer og lekt med de artige flytende "sølv"perlene som føltes som skikkelig tungt vann i nevene.
Da vi hadde fingermaling på barneskolen, helte lærerinnen white spirit i vasken (med troppa i) og hele klassen vasket fingrene i det, før hun dro ut troppa og det reiste ned sluket.
Pappa røykte som en skorstein med sidevinduet nedrulla ca 0,1mm i bilen på timelange bilturer i feriene, som ble tilbragt i hustelt og på luftmadrass laget av neoprengummi.
Men ja, på tross av alle de miljøskadene jeg må ha vært utsatt for i over 50 år, så vet jeg nå uansett at 2x4 vs 4x2 er det samme..
Palma
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.

Post by Palma »

Bikeridr wrote: 21 May 2025 19:16 Ja, du kan så si, @ashland. Selv vokste jeg opp med det eneste som virket mot rust på smijerns trappegelender; blymønje.
Første og andre bilen min gikk på 99 oktan blybensin.
Jeg har vel også, i min barndom, knust fler enn ett kvikksløvtermometer og lekt med de artige flytende "sølv"perlene som føltes som skikkelig tungt vann i nevene.
Da vi hadde fingermaling på barneskolen, helte lærerinnen white spirit i vasken (med troppa i) og hele klassen vasket fingrene i det, før hun dro ut troppa og det reiste ned sluket.
Pappa røykte som en skorstein med sidevinduet nedrulla ca 0,1mm i bilen på timelange bilturer i feriene, som ble tilbragt i hustelt og på luftmadrass laget av neoprengummi.
Men ja, på tross av alle de miljøskadene jeg må ha vært utsatt for i over 50 år, så vet jeg nå uansett at 2x4 vs 4x2 er det samme..
Ja 2x4 eller 4x2 de fleste vet jo at faktorenes likegyldighet er i orden 🫣🤣🤣
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Post by intruder »

På platelasterampa på Langmoen klagde de på at det var vanskelig å kommunisere med en polsk trailersjåfør...
men så tok de ut gebisset hans Per og da snakket han polsk med en gang ... :plystre :-k
kvase

Post by kvase »

Fy fabian så dyrt det er å trekke en tand- Først 1 tanlege som ikke kan trekke da vedkomende ikke har kirugiske muligheter betalte 1300 kr der hvar inne i 10 minutter :D
Så til den tanlegen som hadde mulighet var inne i 25 minutter men selve tanlegen drev på bare i 12 minutter 4700 kr inkludert bildetaking -
Ikke noe morro er det heller men man blir jo bra etterpå dyrt som fandens oldemor
det inkludert moms så minutt prisen blir usakelig høy i forhold til andre bransjer
ja her prater man om timespris i bygge bransjen på ca 900kr pr time + moms. enkelt ligger vell noe høyere også
bilmekanikkere ????
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

kvase wrote: 04 Jun 2025 10:58 Fy fabian så dyrt det er å trekke en tand- Først 1 tanlege som ikke kan trekke da vedkomende ikke har kirugiske muligheter betalte 1300 kr der hvar inne i 10 minutter :D
Så til den tanlegen som hadde mulighet var inne i 25 minutter men selve tanlegen drev på bare i 12 minutter 4700 kr inkludert bildetaking -
Ikke noe morro er det heller men man blir jo bra etterpå dyrt som fandens oldemor
det inkludert moms så minutt prisen blir usakelig høy i forhold til andre bransjer
ja her prater man om timespris i bygge bransjen på ca 900kr pr time + moms. enkelt ligger vell noe høyere også
bilmekanikkere ????
Prisen på verktøyet og matriell hos en tannlege er nok høyere enn en hammer og en bordsag-eller et pipenøkkelsett.
Tror du heller ikke hadde kost deg med en rørtang i munnen... :lol:
ArcticTiger
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS

Post by ArcticTiger »

kvase wrote: 04 Jun 2025 10:58 Fy fabian så dyrt det er å trekke en tand- Først 1 tanlege som ikke kan trekke da vedkomende ikke har kirugiske muligheter betalte 1300 kr der hvar inne i 10 minutter :D
bilmekanikkere ????
Og når du har betalt disse små-summene for å få ut tanna, så kan du beregne ca 50.000 for å få satt i et implantat😬
kvase

Post by kvase »

mekkern wrote: 04 Jun 2025 12:27
bilmekanikkere ????
Prisen på verktøyet og matriell hos en tannlege er nok høyere enn en hammer og en bordsag-eller et pipenøkkelsett.
Tror du heller ikke hadde kost deg med en rørtang i munnen... :lol:
mye er dyrt men skal du handle pro verktøy og dertil bil for å frakte dette som tømrer ja ja kan sikkert være fornøyd med hammer og sag + bordsag da mener du ? og rørtang har jeg i kjellern da vi har flere rørlegermestere i familien.
så spydigheter kan du bare gji fa an i - :lol: :lol: :shock: :-k
jo du man Tilogmed tanleger forstår at prisa er høye
kvase

Post by kvase »

ArcticTiger wrote: 04 Jun 2025 13:08
bilmekanikkere ????
Og når du har betalt disse små-summene for å få ut tanna, så kan du beregne ca 50.000 for å få satt i et implantat😬
Ja det måtte bli kreditkort det da he he men skal du da trekke 32 normalt anntal tenner sånn i farta blir det 32x 4000 krone avrunding er 128000 kr :shock:
kvase

Post by kvase »

kan kjøpe dette sette til mekkern
Image
kvase

Post by kvase »

mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

Hadde ikke noe med å være spydig eller slikt-men hvis en ser hva slikt utstyr koster så er det ikke rart at prisnivået er forholdsvis høyt.
Har nok brukt til sammen en hundre tusen+ på tennene selv-etter feil ved regulering og overdreven borevilje hos offentlig skoletannlege.
flere kroner to trekte tenner og en del rotfyllinger er fasit etter reguleringstannlegen.
Satte akkurat inn ei ny krone på en jeksel om mandagen-Så ja jeg vet hva det koster.
Hadde ennå tenner vært regnet som en del av kroppen og kunne betalt en egenandel på lik linje med leger så..... \:D/
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Post by intruder »

mekkern wrote: 04 Jun 2025 15:33 Hadde ikke noe med å være spydig eller slikt-men hvis en ser hva slikt utstyr koster så er det ikke rart at prisnivået er forholdsvis høyt.
Har nok brukt til sammen en hundre tusen+ på tennene selv-etter feil ved regulering og overdreven borevilje hos offentlig skoletannlege.
flere kroner to trekte tenner og en del rotfyllinger er fasit etter reguleringstannlegen.
Satte akkurat inn ei ny krone på en jeksel om mandagen-Så ja jeg vet hva det koster.
Hadde ennå tenner vært regnet som en del av kroppen og kunne betalt en egenandel på lik linje med leger så..... \:D/
Ihvertfall Rødt har hatt ønske om tannbehandling på lik linje med andre helsetilbud under egenandelsordningen...
oppslutningen ved valg kan gjøre dette til en populær sak for flere partier :( :shock:
Post Reply