Problemstilling: full kasko vs. delkasko

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Problemstilling: full kasko vs. delkasko

Post by Speedy Gonzales »

Var jo ett kjempe tilbud, men for meg var Enter ett av de dårligste selskapene når eg spurte etter forsikring første gangen.

Enter ville ha 44 000 (førtifiretusen :) ) for en 98 mod Honda cbr 600 :roll:

Har ikkje ringt de siden..

IF overasket meg stort i år da de faktisk kunne gje meg ett tilbud på mc som var 4 000 billigere enn Gjensidige. Kunne gått fra 10 xxx til 6040 kr.
Klapp på skulderen til IF fra min side. Blei plutselig ikkje så gale å forsikre en mc allikavel.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Problemstilling: full kasko vs. delkasko

Post by Kriz »

delkasko helt klart.. sykler under 100 og uten lån mener jeg er delkasko. grunnen sier seg selv.. fullkasko på min far lønte seg fordi jeg kræsja selv om det var lettsykkel men fikk fullkasko for 8lapper og kjørte 2sesonger altså 8lapper til forsikring selskap siden sykkel sto uten skilt halvparten. men jeg fikk utbetalt 30lapper siden jeg vraka den. men hadde jeg fiksa den selv så hadde jeg vel måtte ut med 15lapper tipper jeg så tjente vel 3lapper på å ha fullkasko med tanke på egenandel og det. å det var på faren min så tenker du neppe trenger full kasko og at det ender i tap. ta heller fullkasko da du får en dyr sykkel og har massevis av bonus. enkelt regnestykke dette gitt.. delkasko dekker stjeling og alt du personlig ikke har skyld i. så hvis du kjører pent så trenger du neppe fullkasko i det hele tatt med mindre du er uheldig. hvis du har planer om å kjøre gris, kanskje fullkasko lønner seg.. men husk også bonustap in i regnestykket taper du bonus går forsikringen opp mangfoldige lapper i året.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Problemstilling: full kasko vs. delkasko

Post by knetrom »

Husk at uhell skjer, og når du går i bakken får hele ene siden av sykkelen juling om du ikke har litt flaks og. Det lureste du gjør er hvertfall å sjekke pris for fullkasko uansett, i enkelte tilfeller (med litt bonus) kan forskjellen være på 1000-1500 kr og det er det verdt i mine øyne. Men betaler du det du ga for sykkelen i forsikring i løpet av to-tre år hadde jeg latt være.
Post Reply