Kvinnelig verneplikt - likestilling?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Kvinnelig verneplikt - likestilling?

Post by RH racing »

sånn som det er nå så har ikke forsvaret mulighet til å ta inn alle mannfolk engang.. vil du slippe unna så slipper du unna, så hvorfor da begynne å dra inn kvinnene? la dem gå hjemme med barn og kose seg...

forsvaret skulle bestått av et korps som hadde vervet seg for denne saken.. ikke blitt tvunget inn i denne med makt...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Guinss
Posts: 163
Joined: 12 Dec 2008 23:34
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Re: Kvinnelig verneplikt - likestilling?

Post by Guinss »

RH racing wrote:sånn som det er nå så har ikke forsvaret mulighet til å ta inn alle mannfolk engang.. vil du slippe unna så slipper du unna, så hvorfor da begynne å dra inn kvinnene? la dem gå hjemme med barn og kose seg...

forsvaret skulle bestått av et korps som hadde vervet seg for denne saken.. ikke blitt tvunget inn i denne med makt...
enig, så dette på sesjonen jeg var på ifjor. var minst halvparten som gikk derifra uten å bli erklært tjenestedyktige.
forsvaret burde være frivillig, både for menn og kvinner. Som du sier, vil du slippe unna så går det, så forsvaret må snart innse at det ikke kan kalles verneplikt lenger :?
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Kvinnelig verneplikt - likestilling?

Post by Kriz »

jeg sa jeg ikke ville in men jaggu skulle dem ha meg in og sendte meg til værste tjeneste og brukte noen lapper på meg i 3 uker og 2 flybilleter... haha sløsing av skattebetalernes penger. ikke noe stress å komme seg ut. men er ikke noe rart folk vil dimme da dem blir sendt til faens kirkenes og 7ukers rekrutt der man ikke forlater basen.. mens andre blir sendt til stavanger og får helge perm allerede første uka i rekrutten. da kan vel de som vil til kirkenes dra dit og de som vil til stavanger dra dit.. kunne gjerne gjennomført 1.gangs tjeneste hvis jeg ble sendt til stavanger også.
og jentene burde også bli innkalt også kan hæren plukke etter hva dem vil ha og på den måten får norge et godt forsvar selv om det bare er flaggbærere.
Post Reply