På tide at norsk politi får bære våpen?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Debo
Posts: 1
Joined: 04 Sep 2009 18:55

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by Debo »

Jeg synes politiet både må og burde være bevæpnet fordi uventede situasjoner kommer alltid. Vis en person skulle trekke frem våpen foran politiet så måtte de jo ha lagt seg ned på knær og tryglet og skysset skoene til gjerningsmannen for og ikke bli skutt eller forebygge det. Å være politimann uten våpen er risiko av sitt eget liv og bare flaks og tilfeldigheter at ingenting så vidt jeg vett har skjedd til nå. Sån som nokas ranet da polibetjenten Arne Sigve Klungland ble skutt og drept ble han sendt bort til Nokas for og sjekke anropene politiet hadde fått om mistanke om ran på nokas. Arne burde jo selvsagt fått orde om å gå bævæpnet selv om det ikke hadde hjulpet sidden han satt i bilen, men uansett når du får meldinger om tungt bevæpnet ran sender du selvfølgelig bevæpnet politi og ikke minst flere enn en polipatrulje bort. Politiet hadde jo sivile spanere som hadde sett og bekreftet ranet, til og med denne ene sivile politimannen ble tatt som gissel, så hvorfor i h****** sender de en j**** politibil med en betjent i uten skuddsikker vest og ikke minst ubevæpnet i slike forhold.
Jeg mener politi burde gå bævepnet for egenlig så vett de fleste at politi kommer ubevæpnet så da har de den perfekte sjansen til og skyte uten og bli beskutt tilbake. Våpen er en god venn av politiet og kan være med og forebygge uventete situasjoner.
En ting er at politiet kan jo bruke mye mindre skadeligere amunisjon. Men standaramunisjon bør brukes
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by Kriz »

hvis politi skal begynne å gå med pistol så skal søren meg jeg begynne med det å vet at politiet misbruker makta si av og til for å hevde seg osv, tror antal drap vil stige om politiet går bevæpnet. det finnes unntak situasjoner og det at en politiman ble drept under nokas tror du ikke han hadde blitt drept om han hadde hatt våpen?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by tshansen »

Som sagt hundre ganger før, tror du ikke alle kriminelle kommer til å bære våpen når de vet at snuten gjør det? Å hva skjer når kriminelle blir konfrontert med en politi med skytevåpen?jo de skyter for å unngå å bli tatt, som igjen gjør det enda mere utrygt for nettopp deg og meg skulle vi være uheldig å være på feil plass til feil tid!

Vet politiet at det er snakk om våpen, sender de ut styrker med våpen! At en vanlig maktsyk satan skal få lov å bære våpen hele tiden er langt ifra ett samfun jeg vil bo i hvertfall!! Politiet vi har i Norge er langt ifra voksent nok til å få lov å bære våpen! Å konsekvensene blir mye større enn gevinsten av en slik ordning!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply