Den Store Kjørebukse Tråden - Skinn vs Tekstil

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
BendikHeder
Posts: 5
Joined: 20 Apr 2013 20:30
MC: Husqvarna WR 144

Den Store Kjørebukse Tråden - Skinn vs Tekstil

Post by BendikHeder »

Tenkte å lage en egen kjørebuksetråd da jeg kun har sett mange forskjellige tråder med spørsmål og lignende.

Så hadde vært fint om folk skrev hva de hadde og deres mening hva som er best, mest praktisk, mest behaglig og lignende!




Image Image
- Bendik

I would rather be riding my motorcycle thinking about God,

than sitting in a church thinking about my motorcycle
<3
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Den Store Kjørebukse Tråden - Skinn vs Tekstil

Post by supermons »

Tekstil: Praktisk, behagelig, bevegelighet, gode muligheter for lommer.

Skinn: Sikker, flagrer ikke, kneklosser.

Jeg tenker litt at det er hvert til sitt bruk. Pendling og turer med stopp og sosialisering passer godt med tekstil, mens skinn er for bane og turer med bare kjøring. Men det er bare mine tanker. Jeg har ikke skinnbukse, bare heldress i skinn.
Kvassheim
Posts: 53
Joined: 10 Jun 2009 00:49
MC: Suzuki Bandit 600
x Kawasaki Vulcan 750
x Kawasaki Ninja 250
Location: Grimstad

Re: Den Store Kjørebukse Tråden - Skinn vs Tekstil

Post by Kvassheim »

Supermons oppsummerte det jo ganske godt der :)

Jeg har tekstil og tror jeg kommer til å fortsette med det fordi de er veldig komfortable å bruke. (Det eneste minuset med min bukse er at det er luftehull på siden med zip-lås på, og de zip griene datt ut av "beskyttelsen" og skrapet borti tanken min en gang... argh)
I tillegg har jeg alltid med det faste inventaret som mobil, lommebok, diverse nøkler o.l. og da føler jeg det er praktisk å ha store lommer.

Har dog aldri prøvd skinn så jeg vet ikke hvordan det er
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Den Store Kjørebukse Tråden - Skinn vs Tekstil

Post by supermons »

Har skinnjakke, og den flagrer mye mindre enn tekstiljakka mi når jeg kjører. God å ha på, men skinnet er mye stivere, og lommene blir litt mer begrenset. Vanskeligere å bevege seg i når det kommer til å bøye eller strekke seg, da den er formsydd. Vil bli litt av det samme på bukser.

Jeg startet med å handle meg todelt tekstildress da jeg kjøpte sykkel. Handlet inn skinndress etter et par år (for banekjøring), og deretter en skinnjakke for et par år siden for til og fra jobben-kjøring. Blir litt fullt i skapet, men greit å kunne variere litt :P
Kvassheim
Posts: 53
Joined: 10 Jun 2009 00:49
MC: Suzuki Bandit 600
x Kawasaki Vulcan 750
x Kawasaki Ninja 250
Location: Grimstad

Re: Den Store Kjørebukse Tråden - Skinn vs Tekstil

Post by Kvassheim »

supermons wrote:Vanskeligere å bevege seg i når det kommer til å bøye eller strekke seg
Jeg har en fæl tendens til å miste hanskene på bakken (sklir ned fra setet mens jeg tar på hjelmen) så da måtte jeg evt tatt med meg en sånn ut-trekkbar-søppel-plukker-tang :P
Post Reply