Apple med den perfekte MC telefonen?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by bzzlink »

Nye iPhone 4 kommer med Siri. En assistent som du kan snakke til så utfører hun oppgaver.

De som har forsøkt det (engadget) sier at det fungerer glimrende. Funker ikke på norsk enda med det kommer....

Så når du får en tekstmelding når du er ute å kjører, så kan du trykke på knappen til headsettet på hjelmen og si read textmessage, så blir den lest opp. Så kan du si reply og lese inn svaret, så sendes det :)

http://www.engadget.com/2011/10/04/appl ... to-iphone/
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by ToreLo »

Skal bli interessant om det faktisk funker i praksis!
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Lord Erik »

Blir spennende å se hvor bra dette funker ja. I utgangspunktet er jeg ganske skeptisk, men det er ikke likt Apple å lansere noe som fungerer halveis. Hvis SIRI er så omfattende som Apple påstår at den er, så har de gjort en god jobb. Det er veldig vanskelig å lage et program som kan tolke spørsmål og kommandoer uansett hvordan du formulerer deg. Det er ikke lenge siden det var stor ståhei rundt en robot som spilte jeopardy (kalt Watson hvis noen vil se det på youtube) nettopp fordi den hadde muligheten til å forstå spørsmål og handle på dem.

Jeg gleder meg ihvertfall til å oppdatere telefonen min om to dager og se hvordan det er! :-P
User avatar
Kenneth Waal
Posts: 88
Joined: 20 Aug 2011 18:45
MC: 09 Suzuki GSXR-600 Fulleffekt
Location: Trondheim
Contact:

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Kenneth Waal »

Første jeg skal spørre Siri om er ivertfall lottorekka. Vinner jeg ikke saksøker jeg Apple for X-antall millioner dollar. :p
Dress for the crash , not the ride! :)

GSXR-600
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Northman »

Nei nei nei nei og atter nei.

Apple klarer nok ikke å lage noe perfekt, men så lenge de lager ting som ser pent ut vil folk handle.

Er ikke fan, og regner ikke med å bli det. Ja, jeg er litt negativ :)
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by ToreLo »

haha windows fanboys ass :roll:
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Northman »

ToreLo wrote:haha windows fanboys ass :roll:
Nei nei, det vil jeg ikke si. Det er mye annet man kan bruke enn windows.

F.eks. på mobilen har jeg Android, et par PC'r med Linux.

Skal innrømme at Apple sitt OSX er bra (det stjal de vel av bsd folka?) men det stopper vel der?
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by ToreLo »

Hvem som stjal hva fra hvor bryr meg ikke, så lenge det funker for meg. Det er ting som er viktig for samsung og apple etc.. ikke meg som forbruker.

Jeg er alltid litt skeptisk til nye funksjoner uansett om det kommer fra apple eller andre steder, spesielt slike funksjoner som dette, men jeg vet at om det er noen som kan klare det så er det Apple.

Det blir nå spanande å sjå!
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Northman »

ToreLo wrote:Hvem som stjal hva fra hvor bryr meg ikke, så lenge det funker for meg. Det er ting som er viktig for samsung og apple etc.. ikke meg som forbruker.
Tipper du endrer mening den dagen noen stjeler fra deg, og selger det videre? ;) Som forbruker burde du jo bry deg litt. Si at moppa di forsvinner, og jeg får en delesykkel(merkelig nok helt lik din) for en utrolig billig penge, burde ikke jeg bry meg om det? Bare for å krangle altså, jeg har ikke tenkt til å stjele moppa di :)
ToreLo wrote:Jeg er alltid litt skeptisk til nye funksjoner uansett om det kommer fra apple eller andre steder, spesielt slike funksjoner som dette, men jeg vet at om det er noen som kan klare det så er det Apple.

Det blir nå spanande å sjå!
Utvikling er spennende, hva som kommer i fremtiden blir intr. :) Det er jeg enig i, men at Apple er firmaet som får det til å skje tviler jeg sterkt på.

Ta f.eks. Ipad... Husker ikke detaljene i farta, men det har vel vært tilsvarende produkt på markedet lenge, med flere muligheter, og bedre laget? At Apple er utrolig dyktige på markedsføring, det er noe annet, men selgere imponerer meg sjeldent. Generelt negativ til selgere også :D

Nå skal jeg fortsette med støvsugingen, merker jeg er negativ til det også... Mulig det bare er jeg som må gå litt inn i meg sjæl, og bli en litt mer positiv person :)
It is better to exist unknown to the law.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Lord Erik »

Morsomt at du skulle dra fram iPad som eksempel, for jeg hadde tenkt å gjøre nettopp det samme som motargument. ;-)

Ja, det har vært tablets på markedet lenge. Det morsomme er at ingen av disse tabletene solgte noe særlig før iPad. Ingen av de store teknologiprodusentene (ala Samsung, HTC, Motorola, Sony osv) satset på nettbrett før Apple lanserte iPad heller. Apple er sjeldent vinnerene når det kommer til specs, blant annet fordi de kun slipper mobiler/nettbrett én gang i året, men de er svært gode på å nå ut til forbrukerne. De lager et produkt, og er veldig flinke på å fortelle folk hvordan dette produktet vil forandre deres hverdag.

Et eksempel på dette er keynotene deres. Det er så godt som aldri snakk om Mhz, mAh eller andre ting som mange folk ikke forstår. De bruker ord som "7x raskere prosessor", "15x raskere grafikk", "antall linser i kameraet", hvor lang tid kameraet tar på å ta bilder osv. Batteriet blir ikke beskrevet gjennom mAh, men ved hvor lenge produktet kan vise film eller være på nett. Minne blir riktignok oppgitt i antall GB, men de legger ofte til hvor mange bilder eller sanger dette betyr at du vil ha plass til.

Hvis vi skal diskutere hva som er "best", så blir det en definisjonssak. Hvis definisjonen er det produktet med flest Mhz og størst skjerm, så taper iPhone og iPad ganske fort. Hvis man definerer det ut fra hvor fornøyd forbrukerene er, hvor mye de faktisk bruker de ulike aspektene ved produktet osv, så ligger produktene til Apple ganske bra an. Med med de salgstallene de kan vise til*, så gjør de et eller annet riktig! :-)

*1 million solgte iPhone4S på 24 timer i følge amobil.no.
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Northman »

Helt enig med deg at de er vanvittig flinke på markedsføring, men som forbruker betyr ikke det mye for meg.

Jeg ønsker meg et godt produkt, og da er specs, muligheter og frihet(til å velge f.eks. programvare, tilkoblings muligher) viktig for meg.

At noe er pent og hypet opp teller ikke så mye ;)

Apple har i grunn en "god" religiøs bevegelse gående, der brukerne sverger til Apple og i-produktene uten å undersøke alternativene. Folk får tro hva de vil, men undersøker man er ikke Apple best, eller billigst. Jeg hadde ikke handlet, men nok Apple hetsing, jeg vet jeg er i mindretall, bare å gi seg da ;)

On topic: Jeg tror ikke de kommer med den perfekte MC telefonen. Gleder meg uansett til å se den videre utviklingen :)
It is better to exist unknown to the law.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Lord Erik »

Hehe, hver sin smak egentlig. Når det kommer til telefoner bryr jeg meg mer om design, at alt kjører glatt og at det er stor tilgjengelighet på apps og ekstrautstyr. Når det gjelder PC og nettbrett er det derimot noe helt annet. Kjører W7 hjemme, Ubuntu på laptoppen og vil helst ha et Android nettbrett. :-P
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Northman »

Lord Erik wrote:Hehe, hver sin smak egentlig. Når det kommer til telefoner bryr jeg meg mer om design, at alt kjører glatt og at det er stor tilgjengelighet på apps og ekstrautstyr. Når det gjelder PC og nettbrett er det derimot noe helt annet. Kjører W7 hjemme, Ubuntu på laptoppen og vil helst ha et Android nettbrett. :-P
Godt vi er enige om noe :D
It is better to exist unknown to the law.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Lord Erik »

Pleier da alltid å komme til en enighet vi to. ;-)
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Northman »

Lord Erik wrote:Pleier da alltid å komme til en enighet vi to. ;-)
Det er jeg uenig i, av prinsipp. ;)
It is better to exist unknown to the law.
Post Reply