Lomme til å ha på låret

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
ZeEven
Posts: 46
Joined: 16 Feb 2009 18:14
MC: Nå: Ducati 748S '00
x Honda CBR600F '97 (avgått ved døden)
x Suzuki GSX400E '84
Location: Trondheim

Lomme til å ha på låret

Post by ZeEven »

Jeg har nå vært og prøvd nytt kjøreutstyr, og på grunn av min lange og slanke figur endte jeg på heldress i skinn. Problemet med disse er at de, fantastisk nok, ikke har ei eneste lomme. Ikke engang innerlomme. Dama i butikken (Trondheim Fritidssenter) sa at hun hadde forsøkt å finne en distributør for en form for lommer som en kunne feste på låret. Jeg tipper det dreide seg om borrelås eller lignende.

Er det noen som vet hvor man kan få tak i noe sånt?
Never underestimate the predictability of stupidity.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Lomme til å ha på låret

Post by supermons »

Litt lettere å bruke tankbag, rumpetaske (selv om det er blodharry) eller legge ting under setet?

Kjenner meg forresten igjen, selv om skinndressen min har en liten innerlomme. Ikke akkurat praktisk :P
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Lomme til å ha på låret

Post by Lord Erik »

Skinndress og rumpetaske, flott kombo. :D

EDIT: For å bidra med noe til samtalen, jeg bruker nesten alltid sekk når jeg kjører. Når den er tom er den ganske flat, så jeg syntes ikke den tar opp så mye plass. Men nå har dette også gjerne sammenheng at jeg pleier å kjøre "til" steder, og ikke så mye bare på tur.
Last edited by Lord Erik on 10 Mar 2010 20:30, edited 1 time in total.
ZeEven
Posts: 46
Joined: 16 Feb 2009 18:14
MC: Nå: Ducati 748S '00
x Honda CBR600F '97 (avgått ved døden)
x Suzuki GSX400E '84
Location: Trondheim

Re: Lomme til å ha på låret

Post by ZeEven »

supermons wrote:Litt lettere å bruke tankbag, rumpetaske (selv om det er blodharry) eller legge ting under setet?
Under setet er veldig upraktisk, tankbag er litt stort om en faktisk kun skal ha med seg lommebok og mobil. Og rompetaske - deilig :P

Kunne virkelig tenkt meg ei sånn lomme.
Never underestimate the predictability of stupidity.
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Lomme til å ha på låret

Post by Onsløv »

Snekkerbelte.. :D
Fra spøk til alvor:
Det må vel være noen som har lommer, gjerne til å sette i belter eller lignende. Der som beltet skal være, kan man sette inn et strikk eller noe borrelås-greier. Kameraveske fra Clas Ohlson eller no.

Hva med å sjekke klatreutstyr, dykkerutstyr etc, der man trenger løse lommer. Blir vel ofte ting som skal festes i beltet, eller evnt med karabinkrok.
XXL eller lignende butikker er vel en tanke å undersøke i?

En liten ryggsekk vitterlig bedre ut enn rumpetaske. Man kan jo også kjøpe ryggsekk med vannbeholder, så slår man to fluer i et smekk? For kjøre med skinndress om sommeren er varmt nok.

-mvh-
Kristian
ZeEven
Posts: 46
Joined: 16 Feb 2009 18:14
MC: Nå: Ducati 748S '00
x Honda CBR600F '97 (avgått ved døden)
x Suzuki GSX400E '84
Location: Trondheim

Re: Lomme til å ha på låret

Post by ZeEven »

Deauville00 wrote:Hva med å sjekke klatreutstyr, dykkerutstyr etc, der man trenger løse lommer. Blir vel ofte ting som skal festes i beltet, eller evnt med karabinkrok.
XXL eller lignende butikker er vel en tanke å undersøke i?
Ikke så dumt det, egentlig. Dykkerutstyr utgår nok, da dette er designet for å være tilgjengelig under vann, og dermed er preget av å være litt XXL i størrelse for å kunne håndteres med dykkerhansker. Klatreutstyr er derimot en glimrende idé. Skal si ifra om jeg klarer å få rotet meg ut til kjøpesentrene utenfor byen og finner noe brukendes!
Never underestimate the predictability of stupidity.
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Lomme til å ha på låret

Post by Galilee »

Hvis det bare er telefon, sigaretter og lommebok man skal ha med seg så finnes det masse av små kamera- og mobilvesker til å tre på belte. Fra størrelser for miniatyr mp3spillere til saker som rommer speilreflekskamera med ekstra linser.

Husk at alt du bærer på deg på den måten kan trykkes inn i kroppen på deg ved evt. velt.

Hvis jeg ikke hadde hatt toppboks, så tenker jeg jeg ville gått for en tankveske, gjerne en som også fungerer som ryggsekk, og har justerbar størrelse.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Lomme til å ha på låret

Post by Onsløv »

Etter jeg postet innlegget minn, så kom jeg på at jeg har en Polar GPS som festes på armen.
Det finnes jo vesker for å putte mediaspillere oppi, og ha på armen når man trener...
Kanskje dette er noe, istedenfor lomme på låret?

(Fikk plutselig assosiasjoner til MC og bobleringer som barn har i basseng o.l)
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Lomme til å ha på låret

Post by erazar »

Mitt tips er å sjekke den lokale paintball/softgun sjappa. Mange "taktikkere" som løper rundt med utrustning hentet rett fra den mo(r)derne slagmarken, og det innebærer ofte lommer på lår og legger og kanskje noen på armene også. Du vasser sikkert i pistolhylstre der, men en og annen lommesak burde vel finnes vil jeg tro.

Finner du ikke der vet jeg at de har slikt på pentagon i oslo ;-)
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Lomme til å ha på låret

Post by Shortybebeh »

Lag en selv! ;-)

Hvis du ikke kan sy kan du kjøpe en kameraveske i passende størrelse og utforming og bare mekke til festeanordningen selv. Burde fungere! :-)

Jeg har samme problemet - dressen min har innerlomme, men når man har pupper så er det ikke digg å ha en diger mobil inni der..! Jeg har fått laget et belte til å ha rundt livet i skinn med borrelås, med en liten lomme. Men den er for liten til mobilen dessverre, så jeg er like langt. MEN, hvorfor ikke bruke en kameraveske, skjære to striper i ryggen på den og tre den på beltet!? Det tror jeg faktisk jeg skal prøve selv...!

Du kan jo lage noe sånt å ha rundt låret også. :)
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Lomme til å ha på låret

Post by Ulvinnen »

Det finnes små, nette toolbags til å feste på forgaflene:

http://www.mcshoppen.dk/shop/shop/produ ... 78&Lang=da
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Lomme til å ha på låret

Post by Juliet »

Image
Vennlig hilsen Juliet
Post Reply