Vårprosjekt - elektrisk kjøretøy!

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Vårprosjekt - elektrisk kjøretøy!

Post by supermons »

Her har jeg loddet både parallellkobling (med voltmeter) og seriekobling. Ikke så pent, men skal være skjult alikevel.
IMG_4362.jpg
Har to batterier på 2300mah som er 11,1v (RC-batterier), så med parallell får jeg 11,1v og 4600mah (mer rekkevidde) og med seriekobling får jeg 22,2v og 2300mah (mer power). Jeg har brukt XT60-koblinger, 12AWG kabel og har en 120A ESC, så tror alt skal være rimelig overdimensjonert :D

Bildet av kalkulatoren under viser 6S (altså mine to 3S-batterier i serie), så godt mulig jeg går for parallell-koblede batterier. Testet med ett batteri og da måtte jeg lene meg godt fremover så den ikke dro en wheelie :shock:

PS: Jeg slo sammen trådene og lagde en ny :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Vårprosjekt - elektrisk kjøretøy!

Post by mekkern »

Gøy med litt for mye futt... og rekkevidden blir vel ikke så gal ved lav belastning uansett pga regulatoren...
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Vårprosjekt - elektrisk kjøretøy!

Post by supermons »

Ja, gøy med futt! Men har falt av et par ganger allerede, så greit å få øvd litt mer før jeg gir full fart :)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Vårprosjekt - elektrisk kjøretøy!

Post by intruder »

De som er avhengig av å bli hørt og monterer eksosanlegg med mest mulig ulyd finner nok på noe...... :-k

og på skauen blir det nok mange styggord å høre.... :smt092

og syklistene får høre godlyden ......... :smt075
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Vårprosjekt - elektrisk kjøretøy!

Post by supermons »

Summer ganske bra av motoren, så tror jeg høres ;) men ikke noe loud pipes akkurat nei 😂

Skal poste video når det blir godvær igjen, trenger tørre gangveier.
Post Reply