Tattis i Utlandet? (Tyrkia)

Diskutèr tattoo, piercing eller andre former for kroppskunst.
Post Reply
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Tattis i Utlandet? (Tyrkia)

Post by Mogen »

Tittel forteller det meste...

Broren(20) min skal til Tyrkia, og har tenkt på å ta ein liten tatovering der nede.. ;)
Men han er usikker om det er sikkert?
Han skal veksineres mot Hapatit B så det er ikkje sjukdommer etc han er mest beskymmra over, men kvalitet til artister og lignende.
Kan du forvente like bra kvalitet der, som heime i vårt langstrekte land?
Har jo våre 6-7 ganger i Tyrkia selv med familien min, og det er jo noen som driver skikkelig studioer (ser iallefall profft ut :roll: ).
Ja, han har tenkt på solen, for det er jo ikkje noe mangelvare i tyrkia :lol: Trur han skal ta ein evt tattovering den siste dagen før avreise...

Noe han må passe på?
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Tattis i Utlandet? (Tyrkia)

Post by RH racing »

tattovørene er nok vell så flinke der nede som i Norge, men finnes nok og mange useriøse. det han burde tenke på er hygiene og hva slags blekk dem bruker. I norge brukses som oftets naturblekk som er en del dyrere enn kunstig fremstilt blekk. jeg vet ikke hva som er forskjellen på dette.. hører jo historier om folk som tar ta2 der nede eller andre land og blir sjuke + div. selv er jeg såpass skeptisk til både tattovørene og hygiene at jeg ser ann stedet meget nøye før jeg bruker det.. ergo: hadde aldri tatt blekk i utlandet... sikkert en del penger å tjene på dette, men ville heller betalt mere enn dypverk i armen.... sett en del bilder på nett med folk som har fått infeksjon i tattoveringer...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Tattis i Utlandet? (Tyrkia)

Post by Speedy Gonzales »

No har eg ingen tatoveringer, man planen er der og eg kunne aldrig tatt en tatto i tyrkia og andre "ferie" land.
Men det er da vel bare til å se an butikken osv hvis han bestemmer seg for å ta det der nede.
Og er det himla god pris så gå der ifra :)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Tattis i Utlandet? (Tyrkia)

Post by Mogen »

Moren vår er jo Sykepleier/legesekreter, så ho og advarer han mot det, siden han ikkje hadde vaksinen Hepatit B..
Det var vist ein av det største problemet at dei ikkje var reinselig nok, og det blir smittet via blodsmitte eller noe sånt.. :?
Inta vet jäg =p

Eg har iallefall tenkt å ta i Noreg! :)
Noe drit å vente so lenge :(
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Tattis i Utlandet? (Tyrkia)

Post by RH racing »

Mogen wrote:Moren vår er jo Sykepleier/legesekreter, så ho og advarer han mot det, siden han ikkje hadde vaksinen Hepatit B..
Det var vist ein av det største problemet at dei ikkje var reinselig nok, og det blir smittet via blodsmitte eller noe sånt.. :?
Inta vet jäg =p

Eg har iallefall tenkt å ta i Noreg! :)
Noe drit å vente so lenge :(
kjenner man riktig folk er det bare å invitere seg selv ned en kveld men noen kalde pils i hånden ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Tattis i Utlandet? (Tyrkia)

Post by Mogen »

Hadde våre greit og fått seg ein...
Har såtte framfor http://www.tattoofinder.com i timesvis og sett..
Masse kulet du kan finne der:D
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Re: Tattis i Utlandet? (Tyrkia)

Post by NoName »

Jeg er skeptisk mot å tattoovere meg i utlandet. Mest pga hygienen, og at man i tillegg oppholder seg i et varmt land med mye sol. Tribal er ofte poppulært, og de må gjerne farges opp en gang før de blir bra. Dette få man gjort gratis i norge (hverfall der jeg har vært). Vet flere som har måtte farget opp en sydentattoo, og da må de betale på nytt ;-)

Mange flinke i utlandet, men jeg holder meg til min faste tatooveør ;)
Post Reply