Defekt clutch, og drukner på turtall

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
foxinabox
Posts: 1
Joined: 22 Oct 2011 11:12
MC: Husqvarna Sm125s '04

Defekt clutch, og drukner på turtall

Post by foxinabox »

Hallo, var ute å skrudde på sykkelen her om dagen. Det endte med at sykkelen veltet, og når jeg stod der å banna i 10 sekunder, og skulle ta den opp, lå det en dam med bensin der. Det slutta å lekke bensin når jeg retta den opp. Det har heller ikke lekket noe bensin etter det.

Et par dager senere når jeg skulle starte den, så brukte jeg dritlang tid på å kicke den i gang, noe jeg vanligvis kun bruker 1-2 kick på. Når jeg fikk start på den og kjørte litt. Så merka jeg at clutchen var utrolig defekt, den fungerte ikke i det heletatt. Etter litt mer kjøring, så fungerte den innimellom. De få gangene den fungerte, så slura den seg på, og brukte ca 1-2 sekunder på det.

Det med clutchen er ikke det største problemet. Fordi den var litt sånn før velten jeg hadde i garasjen. Nå kommer det største problemet:
Etter jeg veltet den og den lakk bensin. Så vil den ikke i det heletatt opp på turtall! Den drukner når jeg gir på for mye gass, og de gangene den ikke drukner, så sliiiiter den seg opp på turtall og lager en stygg-hakkende lyd. Jeg må legge til at den går helt rent på tomgang, og når jeg kjører på lavt turtall.

Takker for alle svar! Håper jeg virkelig får noen fornuftige svar her. :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Defekt clutch, og drukner på turtall

Post by Jeanette »

Hei, og velkommen hit!

Jeg flyttet tråden din til riktig forum. Det er dessuten ingen vits i å dobbelposte tråder (hvert fall ikke til feil forum), så den andre tråden din er slettet.


Jeanette :)
Post Reply