Suzuki GS400 elektrisk arbeid

Prat om mellomtung MC
User avatar
Roargutten
Roargubben
Posts: 526
Joined: 07 Oct 2015 10:36
MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000
Location: Årnes

Re: Suzuki GS400 elektrisk arbeid

Post by Roargutten »

Du bør først da teste med en liten sprut startgass eller litt bensin inn i innsug på forgasser, fyrer den da så vet du at tenning er i orden og at du må evt lete etter problemer med bensintilførsel.

Vet du f.eks at bensinkranen åpner som den skal? At det kommer bensin i flottørkammer på forgasser. Er det bensin i flottørkammer så kan du begynne å feilsøke videre derifra, men dette bør du kontrollere først.
You only live once, but if you do it right, once is enough.
User avatar
pelsen
Posts: 1106
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Suzuki GS400 elektrisk arbeid

Post by pelsen »

Når jeg ser tilstanden til startmotoren tenker jeg at det vil være lurt å ta en sjekk av tilstanden ellers i motoren før det kjøpes deler. F.eks ventilsjekk og kompresjonstest.
Antar at et originalt pakningsett til motoren koster noe i nærheten av sykkelens verdi, derfor kan det være greit å sjekke generell tilstand først. Jeg har jo selvfølgelig aldri gjort noe så dumt selv :redface
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Suzuki GS400 elektrisk arbeid

Post by mekkern »

Eksempelvis drevet som starter går mot også.
Har litt dårlig erfaring med slike «overta halvveis» prosjekter som man ikke kjenner utgangnspunkt på.
Når det er sagt så er disse motorene ganske solide.
Daniel.srl
Posts: 20
Joined: 13 Jun 2021 19:51

Re: Suzuki GS400 elektrisk arbeid

Post by Daniel.srl »

Flott! Fått en del tips og også gloser som jeg skal prøve å finne ut av. Takk for tipsene så langt.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2071
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Suzuki GS400 elektrisk arbeid

Post by Tekumseh »

Hvordan gikk dette prosjektet? Hadde vært moro å fått fortsettelsen :-)
Post Reply