Husaberg 400 FE 1999 A2?

Prat om mellomtung MC
knutk
Posts: 2358
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Husaberg 400 FE 1999 A2?

Post by knutk »

Der er vanntette skott mellom SVV og Tolldirektoratet. Det eneste de godtar som dokumentasjon er en kvittering som er stemplet.

Nå er det riktig nok noen år siden jeg sjekket dette opp, men jeg anbefaler på det sterkeste at dette blir sjekket opp hos SVV. Om de ikke godtar papirene som følger sykkelen kjøper man seg inn i en gedigen hodepine.

I tillegg til at utgiftene løper løpsk er hele mølla særdeles tregt arbeidende, og om ikke alle ønskede papirer legges ved ved første forsøk risikerer man at saksbehandlingen trekker ut slik at den dagen man endelig får skilta på sykkelen er man kvalifisert til å føre en fulleffekt sykkel.
Angelslime
Posts: 6
Joined: 15 Sep 2022 16:16

Re: Husaberg 400 FE 1999 A2?

Post by Angelslime »

Tekumseh wrote: 17 Sep 2022 16:31
Angelslime wrote: 17 Sep 2022 09:35
Tekumseh wrote: 17 Sep 2022 09:09 Iom at det finnes flere på veien burde det ikke være noe problem. Men det blir mange runder og mange avgifter.

Samtlige på regnr.info er registrert som tung, dvs kan ikke kjøres på A2-lappen: https://regnr.info/husker-ikke-hele-reg ... nr=&page=3
Ja såg flere var registrert som tung men tok kontakt med en som hadde en mellomtung å han sa at den var registrert med 11hk, så prøver å finne ut hvordan jeg kan gjøre det. Hvor mye i avgifter tror du det blir? Iom at den allerede hadde vært på visning trodde jeg det vare bare snakk om en visningstime til en 1000 lapp.
OK, hvis den har vært inne og kun har mangellapp, stemmer det nok med en tusenlapp ja, hvis alt fra mangellappen er utbedret.

På Vegvesen.no er det en chat der man kan stille sånne spørsmål. Jeg har ingen erfaring med omregistrering dessverre. Trodde først at det var en svensk-importert sykkel som ikke var momsa/tolla inn, og at det var en type som ikke kunne registreres, for da kunne det blitt et langt lerret å bleke.

Men jeg ville først fått skilter på den, så tatt det derfra. For da er det bare å ta med papirer på forgasserstruping eller hva det nå er, en liten visning og så blir verdiene i vognkortet forandret.
Oppdatering: Kjørte 6 timer for å hente sykkelen, den startet ikke så fikk den for halv pris. Kjørte 6 timer hjem igjen, startet første kicket, selger hadde bare ikke kicket langt nokk ned 😂. Fikk også kvittering på registrering på svarte skilter i sverige og kvittering på toll og slikt. Alt i alt er fornøyd, om den blir regga eller ikke har ikke så mye å si lengegre i med at nå som jeg fikk den så billig kan det være en leke/øve sykkel.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2071
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Husaberg 400 FE 1999 A2?

Post by Tekumseh »

Angelslime wrote: 19 Sep 2022 10:09
Tekumseh wrote: 17 Sep 2022 16:31
Angelslime wrote: 17 Sep 2022 09:35

Ja såg flere var registrert som tung men tok kontakt med en som hadde en mellomtung å han sa at den var registrert med 11hk, så prøver å finne ut hvordan jeg kan gjøre det. Hvor mye i avgifter tror du det blir? Iom at den allerede hadde vært på visning trodde jeg det vare bare snakk om en visningstime til en 1000 lapp.
OK, hvis den har vært inne og kun har mangellapp, stemmer det nok med en tusenlapp ja, hvis alt fra mangellappen er utbedret.

På Vegvesen.no er det en chat der man kan stille sånne spørsmål. Jeg har ingen erfaring med omregistrering dessverre. Trodde først at det var en svensk-importert sykkel som ikke var momsa/tolla inn, og at det var en type som ikke kunne registreres, for da kunne det blitt et langt lerret å bleke.

Men jeg ville først fått skilter på den, så tatt det derfra. For da er det bare å ta med papirer på forgasserstruping eller hva det nå er, en liten visning og så blir verdiene i vognkortet forandret.
Oppdatering: Kjørte 6 timer for å hente sykkelen, den startet ikke så fikk den for halv pris. Kjørte 6 timer hjem igjen, startet første kicket, selger hadde bare ikke kicket langt nokk ned 😂. Fikk også kvittering på registrering på svarte skilter i sverige og kvittering på toll og slikt. Alt i alt er fornøyd, om den blir regga eller ikke har ikke så mye å si lengegre i med at nå som jeg fikk den så billig kan det være en leke/øve sykkel.
Grattis! Da blir det moro å se om det går å få den registrert, og hav den blir registrert som. Dette med kick er teknikk ja, godt å høre den starta for deg da :-)
knutk
Posts: 2358
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Husaberg 400 FE 1999 A2?

Post by knutk »

Gratulerer med 'ny sykkel'. Som du sier, når prisen blir lav nok blir fallhøyden ved kjøp tilsvarende lavere... :thumleft
Og lykke til med lappen.. :D
Post Reply