Galileeblogg - Våkner fra dvale

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - Bilder fra Vindfjelltunet 18. aug.

Post by Galilee »

Kjørte fra jobben via drammen og vestfossen til Hof. Masse ny asfalt langs eikeren. Det var sannelig på tide.
Fra hof til Hvittingfoss der jeg fylte bensin. Hang meg på en sykkel som buldra fælt da jeg kjørte ut av bensinstasjonen. Det viste seg å være Mekker'n & sønn.

Vindfjelltunet:
Image

Noen HD'r kan være kule:
Image

Jeg liker retningen BMW går i:
Image

Pulverlakkert motor og potter. Mulig det er det som skal til for å få mine potter svarte:
Image

Utsikt fra resturantbordet:
Image

Utsikt over resturantbordet:
Image

Da middag og påfølgende kaffe var inntatt traff jeg Mekker'n og Bimma utenfor, og da stengte kafeen og alle pakket sammen og dro. Hjemturen gikk ad omveier gjennom Vestfold :D
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - Kveldstur 1. okt.

Post by Galilee »

Sola skinte på fredag og det var meldt regn hele helga, så ta ble den en tur rundt i Vestfold.

Hvittingfoss:
Image


Fremdeles ikke så mye lauv og dritt på veien, men jord og leire etter traktorer gjorde det spennende et par ganger. Sånt er GLATT selv når det ikke er vått.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - VÃ¥kner fra vinterdvale

Post by Galilee »

Sleit veldig med å få igang sykkelen. Det endte til slutt med tomt batteri, så det fikk stå på lading mens jeg skrudde litt.
Tømte forgasserne og rengjorde tennpluggene, så startet den etter et par host og hark. Tenker den skal lageres med FULL tank til vinteren.

Søndagstur for å spise vafler hos Smia MC klubb i Svelvik resulterte i leting på måfå, og retur med uforrettet sak.
Men NÅ vet jeg hvor de holder til :)

Fint vær i dag også, nyinstallert klokke og temperaturmåler Image viste 2 plussgrader klokka 7 idag. Varmeholker til tross, så ble det litt kjølig på fingertuppene etter 1t kjøring.

Da er sesongen i gang!
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Galileeblogg - Sesongen er i gang!

Post by Lord Erik »

Fin klokke det der, hva heter merket/modellen?
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - Sesongen er i gang!

Post by Galilee »

Klokka er biltema http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Ti ... ermometer/

Den passer på styret og går akkurat imellom styrefestene.

Hele 139kr kostet det.

Den er vanntett, en ulempe med dette er at måleren inni ikke har lufting, så det tar et minutt ca før den reagerer på temperaturendringer. F.eks, fra den står i solsteiken til man begynner å kjøre.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Galileeblogg - Sesongen er i gang!

Post by Lord Erik »

Har kanskje noe med oppdateringsfrekvensen også å gjøre. Jeg har en måler på min sykkel også (som begynner å bli bra slitt), og den tar en stund på å finne riktig temperatur den også.
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - Gummiartikler

Post by Galilee »

Jeg fant ut jeg måtte handle nytt fottøy til knallerten for vårdebut.

Denne gang ble det Pirelli Angel. De skal visstnok passe godt til vått føre, og 'sporttouring' dvs ok levetid kombinert med ok veigrep.

Dekkene ble handlet inn på http://www.motorsykkeldekk.no som sparte meg for ca 4 laken i forhold til priser her til lands... jeg SKJØNNER ikke hvordan forhandlere klarer å prise seg så langt ut på viddene...

Dekkene ble lagt om på vognmakeren (Sundvollen), veldig hyggelig fyr og god service. Hentet og leverte alt i Sandvika for meg. 130kr pr dekk. Anbefales.
Jeg fikk vite i ettekant at jeg gjerne kunne bestille med leveringsadresse direkte til ham.

Mens hjulene er av bytter jeg kjede, drev, olje, filter, luftfilter, og overhaler gaflene. Det var fristende å kjøre en tur da jeg varmet motoren for oljebytte, godt hjulene var levert inn, ellers hadde jeg ikke fått gjort noe som helst.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Galileeblogg - Gummiartikler

Post by tshansen »

Hvordan har det vært å kjøre på pirelli dekk? Er du fornøyd?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - Gummiartikler

Post by Galilee »

Pirellidekkene fungerer helt utmerket, også i regnvær med litt inspirert (men forsiktig) kjøring.

Det har vært en del pendling på motorvei også, uten at det synes på dekkene.

Anbefales.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Galileeblogg - Gummiartikler

Post by tshansen »

Ja hører fler og fler anbefaler pirelli sine dekk, kanskje jeg skal prøve dette neste gang jeg skor herligheten...
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - Dynotesting

Post by Galilee »

Jeg har jobbet på eliaden i Lillestrøm denne uka så da ble veien kort til Tyrigrava på onsdag. 2-300 knallerter innom og mye artig å se.

Rett før jeg skulle dra traff jeg en hyggelig fyr fra Holy riders som kjørte en ombygd cbx1100 (tverrstilt rekkesekser er TØFT!). Jeg ble med en tur til hulen de har i fjellet ved hvervenbukta for grillmat og dyntesting.

74hk ble det. Ikke værst når den skulle hatt 80hk som ny. Spesielt ikke siden det er undertegnede som gjorde ventiljustering, forgasserbalansering og justering og tenningsjustering etter prøv-og-feil metoden.
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - Nytt eksosanlegg

Post by Galilee »

Jeg trodde jeg måtte bytte eksospakning, men under demontering så jeg at grenrøret var rustet i stykker, pottene begynte også a bli litt slitne (økt slitasje når man sklir på dem på asfalt).

Så da var steget kort til å se seg om etter noe annet, og gjerne noe med LITT mer lyd :D

http://www.delkevic.co.uk/ i England hadde rimelig erstatning av hele anlegget. Ca 2000 kr. Og de er vant med å sende utenlands, så de trekker av momsen først, så man slipper å bale med å få den tilbake etterpå.
Med frakt og norsk moms og fortolling så ble det ca 3000kr, omtrent det som midtrøret koster i Norge. Ikke værst for et komplett anlegg i rustfritt (inkl. alle pakninger og monteringsdetaljer).

Delkevic anbefales. Rask respons, og raskt svar på alt av spørsmål, og hyggelige priser. Passform og finish var også bra. De har mye deler til mange forskjellige merker.

Image
Orginalanlegget.

Image
Nytt eksosanlegg.

Image
Ferdig montert.
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Galileeblogg - Nytt eksosanlegg

Post by 1352cc »

Har sett det merket mangen forskjellige plasser men har vore litt skeptisk siden det er så billig, gje en tilbake melding på korleis den holder seg utover. Vil seie at det vart en vesentlig forbedring på TDM`n, blei litt meir voksen potte :D Er litt old school og synest at pottene skal vere litt seiz på.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Galileeblogg - Nytt eksosanlegg

Post by supermons »

Nice :)

Regner med det hjalp litt på lyden også?
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - Nytt eksosanlegg

Post by Galilee »

Likte egentlig designet med de orginale pottene som ikke er så store, så jeg fant den korteste de hadde.

Lyden ble bra også [youtube]MlwTNL0G8sM[/youtube] dårlig mikrofon på telefonkamera, men mye dypere lyd en orginalen.

Med 'dbkiller' ute ble det litt voldsomt, da klirret det i vindusglassene i garasjen...
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Post Reply